اقتصاد

در اینجا دو دلیل اصلی برای کاهش تقاضای بیت کوین آورده شده است

در اینجا دو دلیل اصلی برای کاهش تقاضای بیت کوین آورده شده است

Bijie.com گزارش داد:

    با تثبیت قیمت ها، تقاضا برای بیت کوین به پایین ترین سطح خود در هفته های اخیر کاهش یافته است. با این حال، کاهش عرضه بیت کوین در صرافی ها افت قیمت قابل توجهی را ممکن کرده است.

از زمان بهبودی پس از کاهش در 5 آگوست، بیت کوین [BTC] در محدوده ای بین 56 تا 62 هزار دلار معامله شده است.

قیمت‌ها از 8 آگوست کمتر از این محدوده یا از آن فراتر نرفته‌اند که نشان‌دهنده تجمیع احتمالی یا عدم اطمینان بازار است.

یکی از عواملی که مانع از شکست بزرگ در بالای این حوزه می شود، رشد ضعیف تقاضای بیت کوین است که طبق داده های CryptoQuant در سطوح پایین باقی می ماند. در هفته های اخیر، این حتی منفی شده است.

در آوریل 2024، همزمان با رویداد نصف شدن بیت کوین، تقاضا برای بیت کوین به اوج خود در سه سال گذشته رسید. با این حال، از آن زمان به پایین ترین سطح خود در سال جاری سقوط کرده است.

پس چرا تقاضا برای بیت کوین در حال کاهش است؟

ETF و فعالیت نهنگ را تماشا کنید

تحلیل نشان می دهد که جریان وجوه به ETF های بیت کوین نقطه ای در حال خشک شدن است. در ماه مارس، زمانی که بیت کوین به بالاترین حد خود رسید، میانگین حجم خرید روزانه بیت کوین ETF 12500 بیت کوین بود.

هفته گذشته به 1300 بیت کوین کاهش یافت.

همانطور که از SoSoValue مشاهده می شود، کل جریان های ورودی به ETF بیت کوین از 9 اوت کمتر از 100 میلیون دلار بوده است. در حالی که این محصولات دارای ارزش خالص بیش از 55 میلیارد دلار هستند، خرید برای افزایش تقاضای کلی مورد نیاز است.

به نظر می رسد نهنگ ها نیز در حال کاهش دارایی بیت کوین خود هستند. میانگین ذخایر نهنگ 30 روزه از 6 درصد در فوریه به 1 درصد کاهش یافته است. این سریعترین افت هر CryptoQuant از فوریه 2021 است.

نهنگ ها نقش حیاتی در حمایت از رشد قیمت بیت کوین دارند. کاهش ذخایر نهنگ به نزولی کلی در بازار اشاره دارد.

کاهش فعالیت نهنگ‌ها توسط داده‌های Santiment تأیید می‌شود که نشان می‌دهد از ماه مارس کاهش قابل‌توجهی در آدرس‌های بیت‌کوین که بین 1000 تا 10000 BTC نگهداری می‌شوند.

دارندگان بلندمدت بیت کوین با وجود کندی فعالیت نهنگ، موقعیت خود را افزایش دادند. این دارندگان دارایی های بیت کوین خود را با نرخ تقریباً 391000 بیت کوین در ماه افزایش داده اند.

آیا بیت کوین از محدوده خود خارج می شود؟

با کاهش تقاضا برای بیت کوین، مردم می پرسند که آیا بیت کوین از محدوده 56000 تا 62000 دلار خارج خواهد شد. نگاهی دقیق تر به داده های زنجیره ای تصویری تلخ را به تصویر می کشد.

طبق داده های IntoTheBlock، بیش از 3 میلیون آدرس بیت کوین را در این محدوده قیمت خریداری کردند. سرمایه گذاران جدید که با این قیمت ها خرید می کردند، سود قابل توجهی نداشتند.

بنابراین، شکست بیش از 62000 دلار باعث فشار فروش خواهد شد زیرا آنها برای کسب سود عجله دارند.

شاخص‌های فنی نمی‌توانند نیاز به پیشرفت را ثابت کنند. شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز محدود به محدوده است، بدون افزایش قابل توجهی در حرکت خرید.

نوسانگر عالی واقع در ناحیه مثبت یک روند صعودی را نشان می دهد. با این حال، نوارهای هیستوگرام کوتاه به یک روند صعودی بالقوه ضعیف اشاره می کند.


پیش‌بینی قیمت [BTC] بیت‌کوین 2024-25 را بخوانید


با این حال، به دلیل کاهش عرضه بیت کوین در صرافی ها، یک روند نزولی شدید زیر محدوده فعلی در کوتاه مدت بعید است.

طبق داده‌های CryptoQuant، نسبت عرضه ارز طی سال گذشته به شدت کاهش یافته است. بنابراین در حالی که تقاضا به وضوح کمتر است، عرضه FX نیز کمتر است و خطر اصلاح شدید را کاهش می دهد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا