اقتصاد

شرکت های چینی از AWS برای دسترسی به تراشه های AI محدود ایالات متحده استفاده می کنند

شرکت های چینی از AWS برای دسترسی به تراشه های AI محدود ایالات متحده استفاده می کنند

Bijie.com گزارش داد:

بر اساس جزئیات به دست آمده از برخی اسناد مناقصه، طبق گزارش‌ها، شرکت‌های چینی از طریق سرویس‌های ابری آمازون یا رقبای آن، قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته و تراشه‌های ایالات متحده را محدود می‌کنند.

به دلیل تنش های ژئوپلیتیکی بین چین و ایالات متحده، دولت ایالات متحده صادرات تراشه ها و ابزارهای هوش مصنوعی را تحریم کرده است. به گفته ایالات متحده، ممنوعیت صادرات تراشه های هوش مصنوعی پیشرفته به چین برای محدود کردن توانایی های ارتش چین است.

آمازون قانون را زیر پا نمی گذارد

اسناد مناقصه مشاهده شده توسط رویترز، میزان استراتژی شرکت های چینی را در دستیابی به قدرت محاسباتی پیشرفته و تولید مدل های هوش مصنوعی توصیف می کند. یکی از استراتژی هایی که آنها استفاده می کنند از طریق خدمات وب آمازون (AWS) است.

برای آمازون، ارائه این تراشه‌ها از طریق سرویس‌های ابری قوانین موجود را نقض نمی‌کند، زیرا آنها فقط به وضوح صادرات یا انتقال محصولات، نرم‌افزار یا فناوری را فراهم می‌کنند.

رویترز فاش کرد که آنها بیش از 50 مقاله به دست آمده از یک پایگاه داده باز چینی را در سال گذشته بررسی کردند. اسناد نشان می دهد که بیش از 11 شرکت چینی به فناوری محدود یا امکانات ابری ایالات متحده دست یافته اند.

از آن، چهار شرکت به صراحت اعلام کردند که با آمازون شراکت دارند و گفتند که به جای مستقیم از AWS، از طریق واسطه‌های چینی به این امکانات دسترسی دارند.

“AWS هنگام ارائه خدمات AWS در داخل و خارج از چین، از کلیه قوانین قابل اجرا ایالات متحده، از جمله قوانین تجارت، پیروی می کند.”

مقاله همچنین نشان می‌دهد که شرکت‌های آمریکایی از تقاضای رو به رشد چین برای قدرت محاسباتی سود می‌برند.

شرکت تحقیقاتی Canalys معتقد است که AWS همچنان نزدیک به یک سوم بازار زیرساخت عمومی را کنترل می کند. یکی دیگر از شرکت های تحقیقاتی IDC اشاره کرد که AWS از نظر ارائه خدمات ابری در رتبه ششم چین قرار دارد.

شرکت های چینی به اندازه کافی از تامین کنندگان محلی دریافت نمی کنند

یک سند مناقصه ماه مارس نشان داد که دانشگاه شنژن بیش از 200000 یوان یا 27996 دلار برای یک حساب AWS برای دسترسی به سرورهای ابری مجهز به تراشه های Nvidia A100 و H100 هزینه کرده است.

اسناد نشان می دهد که موسسه آموزش عالی از طریق یک واسطه، Yunda Technology Ltd Co. ایالات متحده محدودیت های تجاری بر دو تراشه انویدیا اعمال کرده است که برای تقویت مدل های زبان بزرگ (LLM) مانند ChatGPT OpenAI استفاده می شود.

فناوری Werder و دانشگاه شنژن به سوالات ارسال شده برای آنها پاسخ ندادند، در حالی که Nivdia در مورد هزینه های دانشگاه شنژن یا معاملات هیچ شرکت چینی اظهار نظری نکرد.

طبق تحقیقات رویترز، آزمایشگاه ژجیانگ، یک موسسه تحقیقاتی که در حال توسعه LLM خود (GeoGPT) است، در مقاله‌ای در ماه آوریل فاش کرد که قادر به دریافت توان محاسباتی کافی از تامین‌کننده محلی علی‌بابا برای مدل هوش مصنوعی خود نیست. ، در نظر دارد بیش از 184000 یوان برای به دست آوردن خدمات رایانش ابری AWS هزینه کند.

با این حال، یکی از نمایندگان آزمایشگاه ژجیانگ گفت که آنها خرید را تکمیل نکرده‌اند و به سؤالاتی در مورد منطق پشت انتخاب خود یا نحوه مطابقت با استانداردهای قدرت پردازش LLM.025 پاسخ ندادند

ایالات متحده نگران آسیب‌پذیری‌های رایانش ابری است

دولت ایالات متحده در حال حاضر در حال تلاش برای تشدید محدودیت‌ها برای محدود کردن دسترسی ابری است. مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای گفت که آنها نگران دسترسی نهادهای خارجی به قابلیت های محاسباتی پیشرفته ایالات متحده از طریق ابر هستند.

این آسیب‌پذیری سال‌ها دغدغه من بوده است و مدت‌هاست که ما به آن رسیدگی کنیم.

در ماه آوریل، وزارت کنگره اجازه یافت قوانینی را برای کنترل دسترسی از راه دور به فناوری ایالات متحده معرفی کند. با این حال، اینکه آیا این قانون تصویب می شود یا خیر، نامشخص است.

سخنگوی این وزارتخانه گفت: “ما در حال همکاری نزدیک با کنگره هستیم تا به دنبال منابع اضافی برای تقویت کنترل های موجود خود باشیم تا شرکت های چینی را از دسترسی به تراشه های هوش مصنوعی پیشرفته از طریق دسترسی از راه دور به قابلیت های رایانش ابری محدود کنیم.”< /p>

در ژانویه سال جاری، وزارت بازرگانی ایالات متحده همچنین قانونی را تحت فشار قرار داد که خدمات محاسبات ابری ایالات متحده را ملزم می‌کند در هنگام استفاده از محاسبات ابری ایالات متحده برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ، محدودیت‌هایی را برای کاربران مدل‌های هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ اعمال کنند. از “فعالیت های شبکه مخرب تایید هویت و گزارش به آژانس های نظارتی”.

در حالی که این قانون هنوز نهایی نشده است، انتظار می رود وزیر بازرگانی بتواند مشتریان را تحریم کند.

سخنگوی AWS گفت: “ما آگاه هستیم که وزارت بازرگانی در حال بررسی مقررات جدید است و ما از تمام قوانین قابل اجرا در کشورهایی که در آن فعالیت می کنیم پیروی می کنیم.”

تقاضای شرکت‌های چینی برای خدمات ابری همچنان قوی است

طبق یک سند مناقصه از موسسه تحقیقات پیشرفته سوژو از دانشگاه علم و فناوری چین، این موسسه امیدوار است 500 سرور ابری را اجاره کند که هر کدام از تراشه A100 انویدیا پشتیبانی می کنند.

شرکت های چینی نیز به دنبال دسترسی به خدمات ابری مایکروسافت هستند. دانشگاه سیچوان در یک سند مناقصه در ماه آوریل اعلام کرد که در حال ساخت یک پلتفرم هوش مصنوعی مولد است و 40 میلیون توکن Microsoft Azure OpenAI برای پشتیبانی از این پروژه خریداری کرده است.

طبق گزارش رویترز، اسناد خرید دانشگاه در ماه مه نشان می‌دهد که توکن‌ها توسط Sichuan Xuedong Technology Co., Ltd ارائه شده‌اند. OpenAI گفت خدماتش در چین در دسترس نیست و افزود که Azure OpenAI مطابق با سیاست های مایکروسافت عمل می کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا