اقتصاد

استخراج بیت کوین به انقلاب محاسبات کوانتومی نزدیک است

استخراج بیت کوین به انقلاب محاسبات کوانتومی نزدیک است

Bijie.com گزارش داد:

استخراج بیت کوین ممکن است به دلیل ظهور محاسبات کوانتومی با بزرگترین تغییر خود مواجه شود. این را تصور کنید: در آینده، کامپیوترهای کوانتومی می توانند مشکلاتی را با سرعتی حل کنند که ماشین های امروزی را در کنار ابرکامپیوترهای مدرن شبیه ماشین تحریر می کند.

هیجان انگیز است، درست است؟ اما صبر کن در حال حاضر، فناوری کوانتومی برای تصاحب استخراج بیت کوین، حتی نزدیک به آن، آماده نیست. این کامپیوترها هنوز در حال یادگیری راه رفتن مانند نوزادان هستند و ما هنوز چند سالی با سرعت کامل آنها فاصله داریم.

قابلیت های محاسبات کوانتومی فعلی

بیایید حقایق را به طور مستقیم بیان کنیم. کامپیوترهای کوانتومی فعلی تقریباً 100 کیوبیت دارند. در مقایسه، ماینرهای سنتی بیت کوین از سخت افزار بسیار بیشتر از این استفاده می کنند. به منظور ایجاد هرگونه تهدید جدی برای فرآیند استخراج بیت کوین، یک کامپیوتر کوانتومی به میلیون ها کیوبیت نیاز دارد.

حتی اگر بهترین سناریو را در نظر بگیریم و شرکت‌هایی مانند IBM و Google تلاش‌های خود را افزایش دهند، باز هم مدتی طول می‌کشد. بنابراین، در حال حاضر، ماینرهای سنتی می توانند راحت باشند.

برآوردهای نظری حاکی از آن است که برای ایجاد تهدید جدی برای امنیت بیت کوین به یک کامپیوتر کوانتومی با حدود 10000 کیوبیت نیاز دارید. تا اینجای کار هنوز با این هدف فاصله داریم.

به گفته آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ایالات متحده (CISA) کامپیوترهای کوانتومی با این قابلیت در واقع یک تغییر دهنده بازی خواهند بود. اما هنوز چنین فناوری وجود ندارد و ممکن است 6 تا 10 سال دیگر باقی بماند.

این فقط یک آرزو نیست، بلکه اتفاق نظر کارشناسان در این زمینه است. تا آن زمان، استخراج بیت کوین دچار تزلزل نخواهد شد.

تهدید کوانتومی بیت کوین

بزرگترین ترس در مورد رایانه های کوانتومی پتانسیل آنها برای شکستن رمزنگاری است که از تراکنش های بیت کوین محافظت می کند. بیت کوین به SHA-256 متکی است، یک الگوریتم رمزگذاری بسیار قابل اعتماد، حداقل در رایانه های کلاسیک.

اما کامپیوترهای کوانتومی چطور؟ ممکن است راه حلی داشته باشند. با استفاده از الگوریتم گروور، یک کامپیوتر کوانتومی به طور بالقوه می تواند زمان مورد نیاز برای شکستن چنین رمزگذاری را به نصف کاهش دهد.

اما حتی استفاده از الگوریتم گروور به تعداد نجومی عملیات نیاز دارد – عملیات 2^{128}$$ را برای شکستن امنیت بیت کوین در نظر بگیرید.

در حال حاضر، تقریباً 25 درصد بیت‌کوین‌ها به دلیل نحوه ذخیره‌سازی، در برابر حملات کوانتومی آسیب‌پذیر هستند. بد به نظر می رسد، اما این پایان نیست. ماینرها و توسعه دهندگان زمان زیادی دارند – واقعاً زمان زیادی – برای سازگاری.

تکنولوژی بهتر خواهد شد، اما دفاع بیت کوین نیز بهتر خواهد شد.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا