اقتصاد

چین مغز متفکر هرمی 14 میلیارد دلاری رمزارز را مسترد کرد

چین مغز متفکر هرمی 14 میلیارد دلاری رمزارز را مسترد کرد

طبق گزارش 23 آگوست

دولت چین از استرداد مغز متفکر طرح هرمی رمزارز چند میلیارد دلاری از تایلند خبر داد. .gov.cn/n2253534/n2253535/c9709017/content.html”>بیانیه

.

وزارت امنیت عمومی چین مظنون را به نام ژانگ شناسایی کرد که در 20 اوت مسترد شد. ژانگ متهم به رهبری یک طرح هرمی کریپتو 14 میلیارد دلاری است.

ظاهراً ژانگ فعالیت خود را در سال 2012 آغاز کرد و سرمایه‌گذاران را به «گروه MBI» خود با وعده‌های بازدهی بالا جذب کرد. قربانیان برای پیوستن به این طرح بین 700 یوان (98 دلار) تا 245000 یوان (34300 دلار) ارزهای دیجیتال پرداخت کردند.

این گروه بیش از 10 میلیون عضو جمع آوری کرد و بیش از 100 میلیارد یوان به ارزش تقریبی 14 میلیارد دلار جمع آوری کرد.

سخنگوی دولت چین گفت استرداد ژانگ نشان دهنده عزم مقامات برای حفاظت از حقوق و منافع شهروندان است.

در همین حال، استرداد به دنبال تحقیقات تقریباً چهار ساله پلیس چین است که در نوامبر آغاز شد. 2020. دفتر چین اینترپل در مارس 2021 اخطاریه قرمزی صادر کرد که منجر به دستگیری ژانگ در تایلند در ژوئیه 2022 شد.

علاوه بر این، دستگیری و استرداد ژانگ نتیجه تلاش مشترک چین و تایلند تحت “شکار روباه” بود. عملیات.» یک دادگاه تایلند استرداد ژانگ به چین را در ماه مه تایید کرد و او را به اولین مظنون جنایی تبدیل کرد که بر اساس معاهده چین و تایلند از سال 1999 استرداد می شود.

روابط رمزنگاری چین

این اقدام استرداد نشان دهنده ادامه چین است. تلاش‌ها برای سرکوب صنعت دارایی‌های دیجیتال.

در طول سال‌ها، کشور همواره از این صنعت فاصله گرفته است. مقامات مقرراتی را وضع کرده اند که تجارت کریپتو را محدود می کند و موسسات مالی را از معامله با دارایی های دیجیتال منع می کند.

با این حال، برخی از شهروندان چینی هنوز راه هایی برای با وجود این مقررات سختگیرانه به صنعت دسترسی پیدا کنید. یک گزارش Chainalysis اشاره کرد که این کشور بین ژوئیه 2022 تا ژوئن بیش از 75 میلیارد دلار ارز دیجیتال دریافت کرده است. 2023.

در همین حال، جامعه رمزنگاری شروع به گمانه زنی کرده است که چین ممکن است گرم کردن صنعت به لطف چندین پیشرفت، از جمله تایید محصولات صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) در هنگ کنگ.

در این مقاله ذکر شد

<. div class="posted-in">پست شده در: چین، جرم، قانونی< /div>

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا