اقتصاد

روسیه مبادلات رمزنگاری را برای تجارت جهانی در مسکو و سنت پترزبورگ راه اندازی می کند

روسیه مبادلات رمزنگاری را برای تجارت جهانی در مسکو و سنت پترزبورگ راه اندازی می کند

رسانه محلی کومرسانت

طبق گزارش‌ها، روسیه در حال بررسی ایجاد دو صرافی ارز دیجیتال برای تسهیل فعالیت‌های اقتصادی خارجی است. گزارش در 23 اوت گزارش شد.

صرافی های پیشنهادی در مسکو و سن پترزبورگ قرار خواهند گرفت و به عنوان قطب تجارت بین المللی عمل می کنند.

میخائیل اوسپنسکی، عضوی از کمیته قانونگذاری دومای ایالتی در مورد مقررات ارزهای دیجیتال، اعلام کرد که این مبادلات در ابتدا برای تعداد محدودی از کاربران در دسترس خواهد بود. با این حال، آنها در نهایت در اختیار شرکت های بزرگ، از جمله صادرکنندگان و واردکنندگان در کشور قرار خواهند گرفت.

علاوه بر این، وی خاطرنشان کرد که بعید است که کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​و افراد به این مبادلات دسترسی داشته باشند. وی اظهار داشت:

“مهم است بار دیگر تاکید کنیم که خطوط آزمایش آینده کاملاً در اختیار تنظیم کننده است.”

Stablecoins

برای حمایت از این ابتکار، تلاش هایی نیز برای انتشار استیبل کوین های مرتبط با یوان چین و سبد ارزی BRICS انجام می شود.

BRICS یک گروه بین دولتی است که شامل آن می شود. برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی، ایران، مصر، اتیوپی و امارات متحده عربی. هدف این سازمان متحد کردن کشورهای در حال توسعه پیشرو جهان برای به چالش کشیدن نفوذ اقتصادی و سیاسی کشورهای ثروتمندتر است.

استیبل کوین مرتبط با یوان برای کاهش اتکا به دلار آمریکا و تقویت قراردادهای تجاری بین کشورهای عضو بریکس در نظر گرفته شده است.

در همین حال، این توسعه به دنبال یک بیانیه معاون وزیر امور خارجه روسیه، سرگئی ریابکوف، که در ماه مه اشاره کرد که کشورهای بریکس در حال بررسی استیبل کوین ها برای تراکنش های مالی و تجاری هستند.

محور ارزهای دیجیتال روسیه

اینها این اقدامات بیشتر نشان می دهد که چگونه چرخش روسیه به سمت ارزهای دیجیتال از زمان مواجه شدن با تحریم های اقتصادی به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین سرعت گرفته است.

پیش از این، کشور تحت رهبری ولادیمیر پوتین رویکرد محتاطانه ای را نسبت به صنعت نوظهور در پیش گرفته بود، اما گام های مهمی در جهت پیشرفت برداشته بود. امسال آن را پذیرفت.

در ماه‌های گذشته، دومای دولتی روسیه لایحه قانونی استخراج بیت کوین را تصویب کرد و همچنین شروع به بررسی قانونی کردن استفاده از استیبل کوین کرد برای پرداخت های بین المللی.

علاوه بر این، این کشور برنامه هایی برای پیشبرد استفاده از روبل روسیه دارد ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC).

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا