ورزش

دادن حق به حقدار، کمترین کار VAR/ بدون این سیستم کدام داور جرات داشت پرسپولیس را ۱۰ نفره کند؟

دادن حق به حقدار، کمترین کار VAR/ بدون این سیستم کدام داور جرات داشت پرسپولیس را ۱۰ نفره کند؟

به گزارش خبرورزشی، در تمام این سال‌ها که رسانه‌ها، بازیکنان و مربیان و به طور کل اهالی خانواده فوتبال فریاد می‌زدند که آوردن کمک داور ویدیویی از نان شب واجب‌تر است، مدیران غیر فوتبالی دلیل این همه اصرار را درک نمی‌کردند.

اما حالا که فقط دو هفته از لیگ ۲۴ گذشته و تنها سه بازی پخش مستقیم تلویزیون با استفاده از این سیستم بوده است، دیگر همه فهمیدند که چه گوهر گرانبهایی از فوتبال ما دریغ شده بود.

در نگاه اول شاید همه به تغییر نتیجه بازی استقلال و شمس آذر به کمک وی ای آر بپردازند اما این اتفاق لایه‌های درونی بسیاری داشت که باز از چشم کارشناسان و اهالی فوتبال دور نماند

به همین بازی بزرگ هفته در تبریز نگاه کنید؛ اخراج سروش در ورزشگاه ملتهب، آن هم در حالی که مدافع عنوان قهرمانی با یک گل عقب است، بدون کمک داور ویدیویی امکان نداشت!

دیدن و گرفتن داور به کنار، پذیرش بازیکنان دو تیم در آن جو ملتهب قسمت مهم‌تر و بزرگتر کمک VAR به فوتبال ما بود. همه به یاد داریم که بازیکنان و مربیان ما عادت دارند با هر سوت داور -حتی برای یک اوت معمولی- به سمت او هجوم آورده و تمرکزش را برای ادامه بازی از بین ببرند!

حتی اگر سروش آدم هم می‌کشت، محال بود هیچ داوری در ایران پرسپولیس عقب افتاده را در تبریز ۱۰ نفره کند!

اما دیدید که کمک داور ویدیویی گرفت و مشخص شد وجود این سیستم بیش از همه به نفع داوران است. حالا کسانی که می‌گفتند داوران برای کم نشدن دایره اختیارات و قدرت و تاثیر خود در فوتبال، مخالف وی ای آر هستند باید خجالت بکشند….

اگر کمک داور ویدیویی نبود، هیچ کدام از بازیکنان پرسپولیس و استقلال اخراج در بازی که یک گل عقب هستند را محال بود بپذیرند! ورزشگاه را روی سر گذاشته و از مظلوم نمایی هرچه در چنته داشتند رو می‌کردند!

اما چون کمک داور ویدیویی بود سروش و بقیه پرسپولیسی‌ها خیلی راحت پذیرفتند. کم اهمیت‌ترین قسمت قضیه ندیدن داور در این خطا بود، خطایی که صد بار دیگر هم با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شود، مثل اتفاقی که در دربی افتاد…

وجود کمک داور ویدیویی نه فقط باعث شد خطا دیده وحق و حقدار برسد بلکه تیم متضرر هم به خود اجازه مظلوم نمایی نداد. به عبارت ساده‌تر، کمک داور ویدیویی در کوتاه مدت کمک می‌کند تا حق به حقدار برسد و زحمات بازیکن و تیم و مربی هدر نرود اما در دراز مدت، اعتماد از دست رفته مردم و رسانه‌ها و بازیکن و مربی را به داوری و مدیریت فوتبال برمی‌گرداند.

چند سال دیگر شایعاتی مثل اینکه فلان داور یا فلان مسئول نمی‌خواست ما جام بگیریم، دیگر خریدار نخواهد داشت…

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا