اخبار روزفناوری

اینتل آماده است تا دومین کرک خود را در پردازنده‌های گرافیکی گسسته گیمینگ با Arc Battlemage “Xe2” انجام دهد: پیکربندی‌های بزرگ‌تر، حافظه سریع‌تر و حافظه پنهان بزرگ‌تر

اینتل آماده است تا دومین کرک خود را در پردازنده‌های گرافیکی گسسته گیمینگ با Arc Battlemage “Xe2” انجام دهد: پیکربندی‌های بزرگ‌تر، حافظه سریع‌تر و حافظه پنهان بزرگ‌تر

اینتل آماده ورود به بازار با پردازنده‌های گرافیکی گسسته نسل دوم Arc با کد Battlemage است که از معماری هسته Xe2 پشتیبانی می‌کنند.

اینتل از پردازنده‌های گرافیکی نسل اول Arc Alchemist خود چیزهای زیادی یاد گرفته است، می‌گوید Battlemage “Xe2” بر روی پایه ساخته شده است و باید با پیکربندی‌های بزرگ‌تر حتی بهتر شود

در آخرین قسمت از سری “Talking Tech” اینتل، توماس پترسن با نام مستعار TAP در مورد انتظارات از معماری پردازنده گرافیکی Xe2 که برای اولین بار در SOCهای دریاچه قمری و همچنین به GPUهای مجزا در قالب Arc Battlemage. این پردازنده‌های گرافیکی با استفاده از یک چارچوب نرم‌افزاری مستحکم که با تراشه‌های Alchemist ایجاد شده است، تا 50 درصد عملکرد را بهبود می‌بخشند و تغییرات معماری زیادی را نشان می‌دهند.

کار بر روی پردازنده‌های گرافیکی Battlemage اینتل به محض اینکه تیم طراحی با معماری Arc Alchemist به پایان رسید، آغاز شد. تیم نرم‌افزاری مجبور شد کمی طولانی‌تر روی Alchemist کار کند، زیرا این اولین نسل از گرافیک‌های مجزای اینتل بود. قبل از این، این شرکت یک اکوسیستم بزرگ در بخش DIY ایجاد نکرده بود زیرا بیشتر معماری‌های آن یکپارچه شده بودند. مدتی طول کشید، اما پشتیبانی نرم‌افزار کیمیاگر به درمان «شراب خوب» و هنوز شاهد پشتیبانی خوب بازی مانند درایورهای اخیر هستیم که از دو عنوان مطرح که در این ماه عرضه می شوند، پشتیبانی می کنند.

با این گفته، اکنون همه نگاه ها به Arc Battlemage است که با معماری گرافیکی Xe2 تقویت شده و عملکرد و کارایی بیشتری نسبت به نسل گذشته ارائه می دهد. TAP بیان می‌کند که پردازنده‌های گرافیکی Battlemage مبتنی بر Xe2 پیکربندی‌های بزرگ‌تر و بزرگ‌تری نسبت به ارائه‌های یکپارچه آن‌ها در SOC‌های Lunar Lake خواهند داشت.

این پردازنده‌های گرافیکی گسسته همچنین دارای زیرسیستم‌های حافظه سریع‌تر و حافظه‌های پنهان بزرگ‌تر خواهند بود و این چیزی است که می‌توان انتظار داشت، زیرا GPUهای گسسته محدودیت انرژی کمتری دارند که منجر به ساعت‌ها و پاکت‌های انرژی متفاوت می‌شود. ما در این پست وارد مشخصات نمی‌شویم زیرا این بیشتر به نحوه پردازش پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی Battlemage برای راه‌اندازی اما همچنان می‌توانید آخرین مشخصات را در این پست بخوانید .

این یک معماری مقیاس پذیر است. بنابراین، این معماری Xe2 بدیهی است که اساس گرافیک ما برای Lunar Lake است، که یکپارچه شده است، اما همچنین به گرافیک گسسته نسل بعدی Battlemage ما وارد می شود. بنابراین Battlemage یک پیکربندی بزرگتر و بزرگتر با زیرسیستم های حافظه سریعتر و حافظه های پنهان بزرگتر خواهد بود، و بقیه آن، و شاید حتی ساعت های مختلف و پاکت های مختلف قدرت، اما بلوک ساختمان اصلی، هسته Xe2، یکسان خواهد بود. .

هسته Xe از نسلی به نسل دیگر در درجه اول در پرف در هر وات و pref در هر منطقه بهبود می یابد. و این دو ویژگی هم عملکرد بهتر ما را برای یکپارچه سازی زمانی که شما دارای محدودیت انرژی هستید و هم عملکرد بهتر برای گسسته زمانی که محدودیت انرژی کمتری دارید اما بیشتر شبیه به اینکه چقدر یک تراشه می توانم بسازم، بهتر است.

بنابراین مهندسان ما بسیار، بسیار مشغول بهبود پردازنده گرافیکی Arc ما بوده‌اند تا جایی که اکنون آماده دریافت دومین کرک خود با Battlemage هستیم.

توماس ا. پیترسن با نام مستعار TAP (فناوری اینتل – فناوری صحبت کردن)

از آنچه که می دانیم، معماری پردازنده گرافیکی Intel Xe2 تغییرات زیادی را برای دستیابی به استفاده بیشتر از هسته ها، ساده کردن توزیع کار و دستیابی به سربار نرم افزار کمتر ایجاد کرده است. این معماری همچنین دارای واحدهای ردیابی پرتوهای قوس نسل دوم، حافظه پنهان‌های عمیق‌تر و بزرگ‌تر، پشتیبانی از دستورالعمل‌های هوش مصنوعی جدید مانند FP16 و INT8 به‌علاوه موتورهای رسانه و نمایشگر جدید است. برای نگاهی عمیق تر به هسته گرافیکی Xe2، شیرجه عمیق ما را بررسی کنید.

اینتل این گفتگو را با گفتن اینکه مهندسان آنها بسیار مشغول بهبود پردازنده‌های گرافیکی Arc خود بوده‌اند تا جایی که در حال حاضر هستند، به پایان رساندند و آماده هستند تا کرک دوم خود را با Battlemage انجام دهند. این به نظر می رسد که اینتل با معماری Xe2 خود بسیار مطمئن است، به خصوص Arc Battlemage و خوب این باید همه ما را هیجان زده کند زیرا اینتل با خانواده گرافیکی گسسته Arc و پردازنده های گرافیکی Xe پتانسیل زیادی دارد.

اینتل با کارت‌های گرافیکی سری A Arc ارزش بسیار خوبی ارائه کرد، قابلیت‌های ردیابی پرتوی بهتری نسبت به پردازنده‌های گرافیکی Radeon AMD ارائه کرد و XeSS، با وجود عدم پشتیبانی از فریم-ژن، در اکثریت قریب به اتفاق از DLSS برابری می کند. مقایسه ها مطمئناً، اینتل کارت گیمینگ فوق‌العاده یا رده بالایی را ندارد که ممکن است انتظارش را داشت، اما پرداختن به بازار جریان اصلی هنوز شروع خوبی است زیرا اکثریت بخش بازی‌های رایانه‌های شخصی را تشکیل می‌دهد. زمانی که اینتل در این بازار تسلط پیدا کرد، می‌تواند تمرکز خود را بر روی راه‌حل‌های پیشرفته‌تر آغاز کند. انتظار می‌رود اینتل کارت‌های گرافیکی Arc Battlemage در اواخر امسال اما ما باید تمام زمان لازم را به آنها بدهیم تا راه‌اندازی آن برای جامعه بازی‌ها عالی باشد.

d8a7db8cd986d8aad984 d8a2d985d8a7d8afd987 d8a7d8b3d8aa d8aad8a7 d8afd988d985db8cd986 daa9d8b1daa9 d8aed988d8af d8b1d8a7 d8afd8b1 d9be 66c78ff58e074

اینتل ARC Gaming GPU Lineup

< td class="column-7">Gen 16?

خانواده GPU Intel Xe-HPG Intel Xe-HPG Intel Xe2-HPG Intel Xe3-HPG Intel Xe بعدی Intel Xe بعدی بعدی
محصولات GPU GPUهای ARC Alchemist GPUهای ARC Alchemist+ GPUهای ARC Battlemage GPUهای ARC Celestial GPUهای ARC Druid GPU های ARC E***
بخش GPU بازی جریان اصلی (گسسته) بازی جریان اصلی (گسسته) بازی‌های جریان اصلی / پیشرفته (گسسته) بازی‌های اصلی / پیشرفته (گسسته) جریان اصلی / بازی پیشرفته (گسسته) جریان اصلی / بازی پیشرفته (گسسته)
GPU Gen Gen 12 GPU Gen 12 نسل 13؟ نسل 14؟ نسل 15؟
CPU iGPU Xe-LPG (دریاچه شهابی) Xe-LPG+ (دریاچه پیکان) Xe2-LPG (دریاچه قمری) Xe3-LPG (دریاچه پلنگ) TBA TBA
گره فرآیند TSMC 6nm TSMC 6nm TSMC 4nm؟ TSMC 3nm? TBA TBA
مشخصات / طراحی 512 واحد اتحادیه اروپا / 1 کاشی / 1 GPU 512 EUs / 1 Tile / 1 GPU 1024 EUs / 1 Tile / 1 GPU TBA TBA TBA
زیر سیستم حافظه GDDR6 GDDR6 GDDR6(X)؟ TBA TBA TBA
راه اندازی 2022 2024 2024 2025؟ 2026؟ 2026+

چه کاری انجام دهید می‌خواهید در نسل بعدی کارت‌های گرافیک گسسته Arc Battlemage “Xe2” ببینید؟
این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا