اخبار روزاقتصاد

تنها 0.0028٪ از آمریکایی ها واجد شرایط مالیات بر عایدی سرمایه غیر واقعی هستند که باعث شد توییتر کریپتو در این هفته راه اندازی شود.

تنها 0.0028٪ از آمریکایی ها واجد شرایط مالیات بر عایدی سرمایه غیر واقعی هستند که باعث شد توییتر کریپتو در این هفته راه اندازی شود.

شایعات اخیر در X به اشتباه کامالا هریس، نامزد ریاست جمهوری را متهم به تأیید پیشنهاد رئیس جمهور بایدن در سال 2025 برای مالیات 25 درصدی کرد که شامل سودهای سرمایه غیرقابل تحقق می شود. حقیقت پشت سرفصل ها چیست و چه چیزی باعث سردرگمی شده است؟

در اوایل این هفته، هزاران سرمایه‌گذار رمزارز خود را گرفتار طوفان اطلاعات نادرست می‌دانستند، به طوری که بسیاری از حساب‌های معتبر گزارش می‌دهند که کامالا هریس، نامزد ریاست‌جمهوری ایالات متحده، مالیات جدیدی بر سودهای محقق نشده، که در اصل توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور جو بایدن برای سال 2025 پیشنهاد شده بود، تأیید کرده است.

رسانه‌های اجتماعی، به‌ویژه X، با بازنشر توئیت‌ها و واکنش به عناوین آشکارا سوء تعبیر شده واکنش نشان دادند و متقاعد شدند که هریس می‌خواهد در سال آینده ۲۵ درصد مالیات بر عایدی سرمایه‌ای محقق نشده اعمال کند. به نظر می‌رسد مخالفت انبوه ابراز شده در X به این معناست که اعضای جامعه رمزنگاری فکر می‌کنند که این مالیات پیشنهادی صرف‌نظر از ارزش خالص آنها، همه سرمایه‌گذاران آمریکایی خواهد بود.

سودهای تحقق نیافته به مقداری اشاره دارد که دارایی به ارزش (مثلاً به دلار آمریکا) قبل از فروش دارایی و گرفتن سود، به دست آورده است. بنابراین اگر بیت کوین را با قیمت 50,000 دلار خریداری کرده اید و اکنون می بینید که بیت کوین شما با قیمت های امروزی بیش از 22 درصد رشد کرده است، تا زمانی که بیت کوین خود را نفروشید، در واقع به این سودها پیش نخواهید رسید.

ظاهراً پس از اینکه تیم کمپین هریس هفته گذشته طرح اقتصادی خود و همچنین روز دوشنبه اظهار داشت در صورت انتخاب شدن، نرخ مالیات شرکت‌ها را افزایش می‌دهد — پیشنهادی که قبلاً توسط دولت بایدن ارائه شده بود.

بسیاری به سرعت تصور کردند که تیم هریس رسماً کلیه پیشنهاد سیاست مالیاتی برای سال 2025، که از سودهای تحقق نیافته به عنوان بخشی از حداقل مالیات جدید بر افراد فوق العاده ثروتمند یاد می کند.

اما همانطور که با شایعات به سرعت در حال گسترش است، این درست نبود. 

همان‌طور که توسط سرمایه‌گذار، پروفسور و تحلیل‌گر معروف در حوزه کریپتو اشاره شد، تیم هریس سند ۲۵۶ صفحه‌ای تحت عنوان «توضیحات کلی
سال مالی ۲۰۲۵ دولت را تأیید، اظهار نظر یا به‌طور دیگری ارجاع نداده است. Revenue Proposals» که در اسفند ماه سال جاری منتشر شد.

با این حال، شخصی در X حداقل بخشی از پیشنهاد گسترده دولت بایدن-هریس را خوانده بود. در این سند حداقل مالیات 25 درصدی بر کل درآمد (شامل سود سرمایه محقق نشده) برای افرادی با بیش از 100 میلیون دلار ثروت گنجانده شده است:

«این پیشنهاد حداقل مالیات 25 درصدی را بر کل درآمد اعمال می‌کند که عموماً شامل
سود سرمایه‌ای محقق نشده است، برای همه مالیات‌دهندگان دارای ثروت (یعنی مابه‌التفاوت به‌دست‌آمده از
کاهش بدهی‌ها از دارایی‌ها ) بیش از 100 میلیون دلار.»

پیشنهاد مالیاتی بایدن برای سال 2025

خارج از چارچوب – هم این که این پیشنهادی از طرف دولت فعلی است و فقط برای گروه بسیار محدودی از افراد بسیار ثروتمند قابل اجرا است و هم اینکه هریس و تیمش حتی این پیشنهاد را تأیید نکردند – شایعات زندگی خود را در پیش گرفتند و در سراسر جامعه رمزنگاری گسترش یافتند.

بیایید آنچه را که در مورد سیاست مالیاتی پیشنهادی هریس می‌دانیم، تأثیر آن بر بازار ارزهای دیجیتال و آنچه کارشناسان در مورد آن می‌گویند، توضیح دهیم.

رمزگشایی پیشنهاد مالیاتی هریس و تأثیر آن بر رمزارز

هفته گذشته، هریس در واقع آشکار بخشی از دستور کار اقتصادی پیشنهادی او، که شامل یک سری پیشنهادات مالیاتی بود. در حالی که جزئیات هنوز در حال ظهور هستند، بیایید آنچه را که تاکنون می دانیم، تجزیه و تحلیل کنیم.

ابتدا، همانطور که در بالا ذکر شد، هریس از افزایش نرخ مالیات بر درآمد شرکتی از 21٪ به 28٪ حمایت کرده است. این حرکت انتظار می رود درآمد قابل توجهی برای دولت فدرال ایجاد کند و به طور بالقوه درآمدهای مالیاتی را تا 1.4 تریلیون دلار در دهه آینده افزایش دهد.

این افزایش پیشنهادی در نرخ مالیات شرکت‌ها می‌تواند بر شرکت‌های رمزنگاری، به‌ویژه نهادهای بزرگ‌تر مانند صرافی‌ها یا عملیات استخراج تأثیر بگذارد. 

مالیات‌های بالاتر می‌تواند منجر به کاهش سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید یا افزایش هزینه‌ها برای کاربران شود، زیرا شرکت‌ها به دنبال پوشش افزایش تعهدات مالیاتی خود هستند.

یکی دیگر از جنبه های کلیدی دستور کار اقتصادی هریس بر مقرون به صرفه تر کردن مسکن متمرکز است. او چندین مشوق مالیاتی را برای تشویق ساخت خانه‌های جدید، به‌ویژه برای خریداران و اجاره‌کنندگانی که برای بار اول بار می‌کنند، پیشنهاد می‌کند.

به عنوان مثال، او قصد دارد به شرکت‌هایی که مسکن مقرون به صرفه می‌سازند معافیت‌های مالیاتی ارائه دهد و تا سقف 25000 دلار را به عنوان حمایت پیش‌پرداخت برای صاحبان خانه‌های جدید برای رسیدگی به هزینه‌های فزاینده مسکن در ایالات متحده ارائه دهد.

در حالی که ممکن است سوال املاک و مستغلات توکن شده مطرح شود در اینجا، مشخص نیست که سیاست‌های پیشنهادی مربوط به مسکن بر دارندگان کریپتو به روش خاصی تأثیر می‌گذارد.

پیشنهاد بایدن برای مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟

دوباره، سردرگمی پیرامون تایید شایعه شده (اما در واقع اخبار جعلی) هریس از مالیات پیشنهادی بایدن بر عایدی سرمایه محقق نشده ناشی از چند سوء تفاهم است. اما حتی اگر هریس این طرح را تایید نکرد، غیرمنطقی نیست که بگوییم ممکن است در آینده این کار را انجام دهد. بنابراین بیایید نگاهی به برنامه بایدن برای سیاست مالیاتی 2025 بیاندازیم.

به طور کلی، پیشنهاد بایدن شامل چندین تغییر سیاست مالیاتی با هدف افزایش بار مالیاتی بر ثروتمندترین آمریکایی ها است. این پیشنهاد استدلال می‌کند که سیاست مالیات بر عایدی سرمایه بلندمدت کنونی به‌ویژه به طور نامتناسبی به نفع افراد بسیار ثروتمند است:

“نرخ های ترجیحی مالیات بر سود سرمایه بلندمدت و سود سهام واجد شرایط به طور نامتناسب
به نفع مالیات دهندگان با درآمد بالا است و نرخ مالیات کمتری برای بسیاری از مالیات دهندگان با درآمد بالا فراهم می کند
نسبت به بسیاری از مالیات دهندگان با درآمد پایین و متوسط. مالیات دهندگان.”

این پیشنهاد به دنبال بستن به اصطلاح “خلاف” در سیستم فعلی است که به افراد ثروتمند اجازه می دهد ارزش دارایی های خود را بدون پرداخت مالیات بر درآمد به ذینفعان خود منتقل کنند.

در حال حاضر، سود سرمایه بلندمدت – سود حاصل از فروش دارایی‌هایی که بیش از یک سال نگهداری می‌شوند – مالی با حداکثر نرخ 20٪ یا 23.8٪ با احتساب 3.8٪ مالیات بر درآمد خالص سرمایه گذاری، با چند استثنا.

برای افراد پردرآمد با درآمد مشمول مالیات بیش از 1 میلیون دلار، پیشنهاد بایدن بر سود سرمایه بلندمدت با نرخ مالیات بر درآمد معمولی مالیات می‌دهد که می‌تواند به 37% یا 40.8% با NIIT برسد.

با این حال، این پایان داستان نیست. پیشنهاد دیگری در بودجه به دنبال افزایش NIIT به میزان 1.2 درصد برای کسانی است که بیش از 400000 دلار درآمد دارند و کل NIIT را به 5 درصد می رساند. 

این ترکیب عملاً حداکثر نرخ مالیات بر سود سرمایه بلندمدت و سود سهام واجد شرایط را به 44.6 درصد برای افراد ثروتمند می رساند.

برای تفکیک آن: این نرخ 44.6% نتیجه ترکیب 39.6% نرخ بالای مالیات بر درآمد معمولی پیشنهادی با افزایش 5% NIIT (که شامل افزایش 1.2% اضافی برای افراد پردرآمد می‌شود) است. 

در مورد دستاوردهای محقق نشده چطور؟

عبارت بسیار بحث برانگیز “بازی های سرمایه ای تحقق نیافته” در پیشنهاد بایدن در سال 2025 به عنوان بخشی از حداقل مالیات بر درآمد (25٪) برای ثروتمندترین آمریکایی هایی که دارای ثروت (به معنای دارایی منهای بدهی) بیش از 100 میلیون دلار هستند، گنجانده شده است. این حداقل مالیات برای «بسیار ثروتمند»، همانطور که قبلاً ذکر شد، شامل سودهای سرمایه غیرقابل تحقق می‌شود و ظاهراً نشان‌دهنده تلاشی برای رفع خلأ در سیستم فعلی است.

اما چند آمریکایی حتی تحت تأثیر چنین تغییری در سیاست مالیاتی قرار خواهند گرفت؟ پاسخ کمتر از 10000 است. طبق یک گزارش ثروت ایالات متحده در سال 2024 منتشر شده در ماه مارس، در حال حاضر 9850 نفر در ایالات متحده وجود دارند که واجد شرایط “سانتی میلیونر” هستند – که دارای ثروت 100 میلیون دلار یا بیشتر هستند.

این بدان معناست که برای روشن شدن، صحبتی که X اوایل این هفته طوفان کرد، در واقع در مورد یک پیشنهاد مالیاتی بود که فقط 0.0028٪ از جمعیت ایالات متحده را تحت تأثیر قرار می داد – و نامزد فعلی دموکرات برای ریاست جمهوری حتی آن را تأیید نکرده است. .


Only 0.0028% of Americans would qualify for the unrealized capital gains tax that had Crypto Twitter up in arms this week - 1
ایالات متحده گزارش ثروت برای سال 2024 | منبع: هنلی و شرکا
شکل>

البته برای اکثر معامله‌گران و سرمایه‌گذاران رمزارز، پیشنهاد مالیاتی که به طور گسترده مورد بحث و انتقاد قرار گرفته است، به احتمال زیاد بی‌ربط خواهد بود.

واکنش عمومی و جنجال

مناظره اخیر پیرامون معاون رئیس جمهور هریس و موضع (شایع) او در مورد مالیات بر عایدی سرمایه محقق نشده، طوفانی را در رسانه های اجتماعی برانگیخت. 

گزارش‌های پیشنهاد می کنند که هریس با پیشنهادهای مالیاتی دولت بایدن در سال 2025 همسو است، اما هریس و تیم او هنوز همه تغییرات پیشنهادی را به طور رسمی تایید نکرده اند.

قابل توجه، یک تحلیل توسط Americans for Tax Fairness نشان داد که میلیاردرها و صدمیلیونرهای ایالات متحده در سال 2022 دارای درآمدهای خیره کننده 8.5 تریلیون دلاری بودند که می تواند معدن طلای بالقوه ای برای درآمد فدرال باشد، اما واضح است که بحث های شدیدی را نیز برانگیخته است.

داگلاس آ. بونپارث، برنامه ریز مالی معتبر و عضو شورای مشاور CNBC، به طور مستقیم مورد حمله قرار گرفت و ایده مالیات بر سودهای محقق نشده را “احمقانه” خواند.

Aaron Levie، مدیر عامل Box، همین عقیده را دارد و بیان می‌کند که “موفقیت‌های محقق نشده صرفاً یک میدان در یک پایگاه داده هستند و تا زمانی که به چیزی با ارزش تبدیل نشوند، مفید نیستند.”

جالب است، طبق به Polymarket، در حالی که هریس زمانی با شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات پیشتاز رقابت بود. ، شانس او ​​اخیراً به 46 درصد کاهش یافته است. در همین حال، ترامپ که کمی عقب مانده بود، با شانس 53% در صندلی جلو دوباره نشسته است.


Only 0.0028% of Americans would qualify for the unrealized capital gains tax that had Crypto Twitter up in arms this week - 2
برنده انتخابات ریاست جمهوری 2024 ایالات متحده در پلی مارکت شرط بندی می کند | منبع: Polymarket
شکل>

در پایان، چه این ایده را به‌عنوان گامی ضروری به سوی عدالت یا صرفاً به‌عنوان «یک فیلد در پایگاه‌داده» در نظر بگیرید، یک چیز مطمئن است – وقتی نوبت به سیاست مالیاتی می‌رسد، شیطان در جزئیات است. و اگر رسانه‌های اجتماعی چیزی به ما آموخته‌اند، این است که حتی کوچک‌ترین جزئیات می‌تواند سر و صدای زیادی ایجاد کند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا