اقتصاد

برای شکستن بازار خرس کپی، یک رنسانس DeFi مورد نیاز است

برای شکستن بازار خرس کپی، یک رنسانس DeFi مورد نیاز است

Bijie.com گزارش داد:

اگر DeFi وجود نداشت، قیمت ETH ممکن است 400 دلار باشد. DeFi بیشترین مقدار بازار و موارد استفاده را به ETH اضافه کرده است، نه برعکس. تصادفی نیست که وقتی DeFi نادیده گرفته شده است، حال و هوای اکوسیستم ETH تاریک شده است. تنها راه برای ETH برای رسیدن به اوج های جدید از طریق DeFi است، و زمان آن رسیده که همه این را درک کنند.

بازار ارزهای دیجیتال فعلی چگونه است؟

  • این یک بازار نزولی برای آلت‌کوین‌ها است – اگرچه بیت کوین هنوز در بالاترین سطح 60000 دلار در نوسان است، بسیاری از آلت‌کوین‌ها تمام سودهای خود را در این دور کاهش داده‌اند و حتی به موفقیت رسیده‌اند. رکورد جدید. بسیاری از سکه های جدید “هنگام عرضه در اوج خود هستند.”

  • قماربازان بیشتر از مؤمنان هستند – “سرمایه گذاری با ارزش یک شکست است، MEME در یک قصر زندگی می کند، این یک شوخی نیست، افراد زیادی هستند.” احساس “ثروت” در صنعت نظرات واقعی دوستانی که مضطرب هستند. در مورد جدید حدس و گمان بزنید، اما در مورد قدیمی نه، حتی اگر “دوستان گروهی یکدیگر را قطع کنند”، VCها “تسلط نخواهند کرد”.

  • عدم ورود سرمایه – به اصطلاح “پذیرش انبوه” وجود ندارد، هیچ جریان خرده فروشی وجود ندارد، فقط PVP متقابل بین همه افراد در محل برگزار می شود. اگر A می خواهد پول دربیاورد، B باید پولش را از دست بدهد.

چگونه می توانیم این وضعیت را بشکنیم؟ من فکر می کنم DeFi نیاز به یک رنسانس دارد.

معمای DeFi

DeFi نیز در این چرخه با مشکل مواجه است. در عصری که ترافیک پادشاه است، محبوبیت داستانی خود را از دست داده است و هیچکس به آن اهمیت نمی دهد. چگونه این وضعیت به وجود آمد؟

۹۰ درصد از بازار کریپتو بازی روایی است، و حقیقت ناامیدکننده این است که – اکثر Shillers و KOLهای با نفوذ هیچ ارتباطی با علایق توکن DeFi ندارند. تبلیغ ممکوین‌هایی که دقایقی پیش خریداری کرده‌اند یا مشارکت با پروتکل‌های جدیدی که مقادیر زیادی توکن را به KOL اختصاص می‌دهند، سودآورتر خواهد بود.

کسانی که روایت می‌سازند به ندرت توکن‌های DeFi را نگه می‌دارند. KOLها همچنین ارزشی در ذکر پروژه‌های OG DeFi نمی‌دانند، زیرا این خودی اولیه بزرگترین مزیت‌ها را به همراه دارد: مقدار زیادی از عرضه توکن توسط تیم یا VC نگهداری می‌شود و بیشتر آن قبلاً باز شده است.

بنابراین، به نظر می رسد وظیفه ارتقای توکن های DeFi به خود سازندگان پروژه و همچنین معتقدان واقعی DeFi تعلق دارد.

در یک جمله: معضل DeFi نتیجه اجتناب ناپذیری است زمانی که جو بازار تند است و دلالان دست برتر را به دست می آورند. اما اگر بازار کریپتو 10 درصد از موارد استفاده عملی را علاوه بر 90 درصد از بازی‌های روایی دنبال کند – وقتی عقلانیت بازار بازگردد، وضعیت اصلاح خواهد شد.

DeFi Future

DeFi ارزش ذاتی دارد

توکن‌های DeFi با ارزش هستند، کاملاً برخلاف کوین‌های با تیراژ پایین، FDV VC بالا و سکه‌های میم که مردم از آن متنفرند.

توکن‌های OG DeFi (AAVE، MKR، COMP، CRV، و غیره):

بسیاری از پروتکل‌های DeFi به سودآوری رسیده‌اند و مکانیسم‌های بازخرید (Maker)، مدل‌های توکن ve (درآمد پروتکل و رشوه‌های خارجی به سهامداران توکن داده می‌شود، Curve)، یا مکانیسم‌های اشتراک درآمد در حال برنامه‌ریزی هستند (Aave) دارند. نگه داشتن این توکن ها معادل داشتن یک جریان ثابت از جریان نقدی است.

DeFi یک مورد استفاده اصلی است

بلاک چین دقیقاً چیست و چه مشکلاتی را حل می کند؟ برای حل مشکل عدم اعتماد کسی به کسی، بلاک چین صنعت سنتی را تغییر می‌دهد که در آن فقط واسطه‌ها (بانک‌ها، شرکت‌ها) باید چند نسخه از داده‌ها را ذخیره کنند تا هر شرکت‌کننده یک نسخه را ذخیره کند و سپس یک نسخه را تعیین کند. از طریق مکانیسم اجماع عمومی به رسمیت شناخته شده – اساسا ذخیره سازی اضافی.

ذخیره‌سازی اضافی گران‌تر و غیراقتصادی‌تر است و تنها می‌تواند با راه‌حل‌های متمرکز برای موارد استفاده رقابت کند که شخصی مایل به پرداخت حق بیمه باشد. فعالیت های مالی با ماهیت دارایی قوی مانند معاملات، نقل و انتقالات و وام ها می توانند درجه معینی از ناکارآمدی و هزینه های بالا (نسبت به راه حل های متمرکز) را تحمل کنند و امنیت مطلق را دنبال کنند. امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) یک مورد استفاده اصلی طبیعی برای بلاک چین است.

DeFi جهت صنعت است

مشکلات کنونی بازار: تعداد قماربازان بیشتر از معتقدان است و کمبود سرمایه ورودی همه با توسعه صنعت قابل حل است. اما این صنعت در چه جهتی توسعه خواهد یافت؟

بزرگترین آغازگر این چرخه، “جندر ساز” واقعی، غول وال استریت بلک راک است که به تنهایی پذیرش ETF بیت کوین را ترویج کرد.

آیا می توان دارایی های مالی را برای دور زدن زیرساخت های مالی غیرمتمرکز موجود در زنجیره قرار داد؟ برای مبادلات دارایی باثبات، مانند تبدیل ارز خارجی بین دلار آمریکا و یورو در زنجیره، آیا Curve انتخاب خواهد شد؟ آیا مشتقات نرخ بهره روی زنجیره (تریلیون ها دلار در بازارهای سنتی) می توانند به طور مستقیم یا غیرمستقیم از پندل استفاده کنند؟ برای وام مسکن دارایی های مالی، Aave را در نظر نمی گیرید که کدش جنگ های زیادی را تجربه کرده و هرگز اشتباه نکرده است؟ (مالی سنتی حاضر نیست کاملاً غیرمتمرکز باشد و مالکیت را کنار بگذارد؟ آیا Aave می تواند یک بازار اختصاصی برای Lido راه اندازی کند، اما آیا نمی تواند یک بازار اختصاصی برای Blackrock سفارشی کند؟)

DeFi جهت صنعت است و به اندازه کافی بزرگ است که بتواند سرمایه هایی را جذب کند که ساختار صنعت را تغییر می دهد.

DeFi رنسانس است

DeFi در حال بیدار شدن است.

از زمانی که Aave یک طرح اشتراک درآمد را پیشنهاد کرد، قیمت ارز از پایین تقریباً دو برابر شده است. موقعیت وام موسس Curve Finance سرانجام به طور کامل منحل شد، پس از پایان یافتن تمام «اخبار بد»، CRV از 0.18 USDT به 0.34 USDT بازگشت. داده‌های زنجیره‌ای هر پروتکل نیز در حال بهبود است:

xFML1QftIb4OG56OmA2epc2j3H8gp1YaJ6baha4b.jpeg

آدرس‌های فعال روزانه Aave در 19 اوت به بالاترین حد خود در یک سال اخیر رسید.

با رنسانس DeFi، آیا بازار گاو نر خشن هنوز دور است؟

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا