اقتصاد

هکرها حساب اینستاگرام مک دونالد را به خطر انداختند تا فرش ۷۰۰ هزار دلاری انجام دهند

هکرها حساب اینستاگرام مک دونالد را به خطر انداختند تا فرش ۷۰۰ هزار دلاری انجام دهند

نمایه اینستاگرام مک‌دونالدز زنجیره‌ای فست فود، ممکوین کلاهبرداری را که در سولانا مستقر شده بود تبلیغ کرد ( SOL) پس از به خطر افتادن.

این توکن – که GRIMACE نام دارد – در عرض دو ساعت پس از عرضه به ارزش بازار 25 میلیون دلاری رسید و بیش از 95 درصد از ارزش خود را از دست داد.

این کلاهبرداران که خود را “India_X_Kr3w” معرفی کرده اند، ادعا می کنند که تقریباً 700000 دلار از سرمایه گذارانی که معتقد بودند memecoin یک توکن رسمی مک دونالد است، به دست آورده اند.

GRIMACE از طریق Pump.fun به کار گرفته شد و به سرعت به حد منحنی پیوند برای استقرار در Raydium رسید.

به ویژه، داده‌های DEX Screener نشان می‌دهد که این توکن توانسته در عرض دو ساعت نزدیک به 20 میلیون دلار حجم معاملات جمع کند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران همچنان روی این توکن شرط‌بندی می‌کنند، زیرا نقدینگی از استخر رایدیوم علی‌رغم کشش فرش در حال افزایش است.

نزدیک به دو ساعت طول کشید تا مک‌دونالد دسترسی را بازیابی کند. به حساب کاربری، و تمام پست های مربوط به memecoin تا زمان انتشار حذف شده است. 

جنون Memecoin ادامه دارد

بر اساس Solscan، به طور متوسط ​​روزانه بیش از 17400 توکن در Solana در 23 روز گذشته مستقر شده است، که نشان می دهد جنون memecoin هنوز در شبکه در حال اوج است.

بیشتر این ایجاد memecoin شدید را می توان به Pump.fun نسبت داد، به خصوص پس از اینکه پلتفرم هزینه های خود را برای ایجاد توکن کاهش داد در حالی که یک جایزه SOL 0.5 برای توکن هایی که با موفقیت در Raydium راه اندازی شده اند، اضافه می کند.

علی‌رغم بهترین تلاش‌های پلتفرم، به اصطلاح «سنگرها» همچنان شرور هستند. طبق یک داشبورد Dune Analytics ایجاد شده توسط کاربر evelyn233، فقط 1.39٪ از بیش از 1.8 میلیون توکن ایجاد شده تا کنون در Pump.fun منحنی پیوند را با موفقیت کامل کرده اند.

این بدان معناست که تقریباً 99٪ از تمام memecoin های ایجاد شده در Solana-based بازار از بین رفت و سرمایه گذاران را با زیان مواجه کرد. در همین حال، درآمد Pump.fun در کارمزد تقریباً 645580 SOL است که معادل نزدیک به 100 میلیون دلار است.

در نتیجه، Solana بر حجم معاملات ماهانه ثبت شده توسط DEX در ماه ژوئیه تسلط داشت و به 57.3 میلیارد دلار رسید — نزدیک به 3 میلیارد دلار از اتریوم پیشی گرفت.

در این مقاله ذکر شد

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا