ورزش

برخی با هوادار متمول سقف را دور می‌زنند/سازمان لیگ به ما گوش نکرد

برخی با هوادار متمول سقف را دور می‌زنند/سازمان لیگ به ما گوش نکرد

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید سمیعی امروز چهارشنبه ۳۱ مرداد با اشاره به تصمیمی که سازمان لیگ برتر برای میزبانی این باشگاه گرفته است گفت:  با این وجود که دنبال آرامش بودیم و کاملا از هرگونه تنش دوری می‌کنیم، ما را ناگزیر به پاسخگویی کرد زیرا ابهام‌های زیادی در بیانیه روابط عمومی سازمان لیگ بود. هواداران سوال‌های زیادی داشتند که باید به آنها پاسخ بدهیم.

او ادامه داد: با وجود اینکه بسیاری از مسئولان انتظار داشتند این مسابقات به تعویق بیفتد زیرا فقط هفت استادیوم برای برگزاری کل لیگ آماده بود اما اهمیت تیم ملی و حضور موفق این تیم در مسابقات که نیاز به بازیکنان آماده داشت، فدراسیون را برآن داشت تا با همکاری باشگاه‌ها لیگ برتر را آغاز کند. باشگاه‌ها هم حاضر شدند در بازی‌ها شرکت کنند تا تیم‌ ملی آماده وارد مسابقات شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما از مدت‌ها قبل که به ما اعلام شد که ورزشگاه‌های میزبان خود راعلام کنیم با مسئولان شهرقدس جلساتی را برگزار کردیم و بازدیدی هم از ورزشگاه قدس داشتیم و با اینکه شهردار شهر قدس به ما گفت که ۴۸ ساعت مشکلات را برطرف خواهد کرد اما مسئول سازمان لیگ این موضوع را نپذیرفت و همین مورد باعث شد که میزبانی از ما در ورزشگاه شهدای هر قدس گرفته شود.

او ادامه داد: پس از منتفی شدن شهر قدس ورزشگاه امام خمینی(ربه) اراک را معرفی کردیم که گفتند ما VAR را به تبریز انتقال داده ایم و نمی‌شود این بازی را برگزار کنیم. هفته گذشته در قزوین طوفان شد و شرایط خوبی برای انجام بازی نبود و با احترام به مردم خوب قزوین و همچنین هیأت فوتبال این استان بالاجبار ورزشگاه سردار آزادگان به عنوان میزبان بازی با ملوان انتخاب شد. چون ما استقلال بودیم به حرف ما توجهی نکردند.

سمیعی افزود: من و هواداران استقلال می‌دانیم دلیل این موضوع چه بود و فکر نمی‌کنم برای کسی مجهول باشد که چرا بازی استقلال و ملوان، خارج از تهران برگزار شود. با این وجود صحبتی نکردیم و سکوت کامل کردیم تا تنشی ایجاد نشود اما متاسفانه بیانیه روابط عمومی سازمان لیگ ما را بر آن داشت که پاسخگو باشیم. این بیانیه علی‌رغم رابطه خوبی که با حیدر بهاروند و محمدرضا کشوری‌فرد داریم و در تمام مسائل با آنها هماهنگ جلو می‌رویم برای ما جای تعجب دارد. در شرایطی که سعی می‌کنیم بهترین روابط را با سازمان لیگ داشته باشیم و همچنان هم داریم. لیگ زمانی شروع شد که فقط هفت استادیوم آمادگی میزبانی را داشت و بدون هماهنگی و احترام به نظرات باشگاه‌ها، امکان برگزاری لیگ نیست.

انتظار حمایت به عنوان نماینده ایران در آسیا داشتیم 

مدیرعامل باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: این موضوع تنها مورد ما نبود و سقف قرارداد هم وجود داشت. انتظار داشتیم به عنوان نماینده ایران در آسیا حمایت شویم ولی اجازه افزایش سقف برای حضور قدرتمند در آسیا داده نشد. 

همه می دانند که چطور بعضی ها با هوادار متمول سقف را دور می زنند

خیلی‌ها می‌دانند که برخی تیم‌ها با داشتن هوادار متمول سقف را دور می‌زنند و حالا مخالف افزایش سقف قرارداد هستند. با دوستان صحبت کردم و گفتند به هیچ عنوان ابراز کنترل روی پول‌های پرداخت شده از جای دیگر ندارند و آب پاکی روی دست‌مان ریختند.

سمیعی عنوان کرد: وقتی این چیزها را دیدیم گفتیم چه اصراری برای رعایت قانون وجود دارد. به منصور قنبرزاده گفتم شما ابزار لازم برای نظارت برای دور زدن قانون سقف قرارداد ندارید. امکان ندارد شما بخواهید پرداختی‌ها از خارج از کشور را کنترل کنید ولی حداقل الان پذیرفته‌اند که برخی چیزها از دست‌شان خارج است. وقتی چیزی را نمی‌توانید انجام دهید چه اصراری به انجام ناقص کار دارید. این کار ظلم به کسانی است که سقف را رعایت می‌کنند.

بازیکن ایرانی با این ارقام حاضر به ثبت قرارداد نیست

او افزود: همه می‌دانند سقف قرارداد بازیکنان ایرانی ۲۰ میلیارد تومان نیست و به همین دلیل دنبال بازیکن خارجی هستیم. بازیکن ایرانی حاضر نیست با ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار قرارداد ببندد، بر این اساس دنبال جذب بازیکن خارجی و افزایش سهمیه بودیم.

از جای دیگر به ما نگفته اند که هاشمی نسب نباشد 

سمیعی در رابطه با اظهارات اخیر مهدی هاشمی‌نسب مربی فصل گذشته استقلال گفت: احترام هاشمی‌نسب واجب است و با او مذاکراتی شد ولی تا الان منجر به نتیجه نشده است. ابتدای فصل که مزاحم او شدم گفت قصد ادامه حضور در استقلال ندارد و دنبال کار مدرک مربیگری‌اش بود. امسال با سال‌های قبل فرق دارد و نیاز به یکسری آیتم و زمان است. بحث اینکه از جای دیگر گفتند او نباشد، صحت ندارد و یکسری شرایط هست که باید برای همه احراز شود. او یکی از محبوب‌ترین بازیکنان استقلال بوده‌اند، هواداران به او علاقه دارند و امیدوارم شرایطی باشد که در خدمت ایشان باشیم.

نهایتا یکی، دو بازیکن خارجی به جمع ما اضافه شوند

مدیرعامل باشگاه استقلال در مورد وضعیت نقل‌وانتقالات این باشگاه گفت: ما پایان نقل‌وانتقالات را اعلام کردیم و نهایتا یکی دو بازیکن خارجی اضافه شوند. مشکل سقف قرارداد برای حضور در لیگ و آسیا داریم و امیدوارم فدراسیون موافقت کند. استقلال نمی‌خواهد فوتبال را گران کند، بلکه انتظار داریم قانون به طور کامل رعایت شود ولی وقتی این امکان نیست و برخی‌ها از قانون گریز می‌کنند یا قانون را برداریم یا اعداد را واقعی کنیم. اینطور نباشد که برخی‌ها قانون را دور بزنند.

سهمیه خارجی ما مشخص شده و بقیه بازیکنان جایی در لیست ندارند

سمیعی در رابطه با آخرین وضعیت منتظر محمد و همچنین بحث افزایش سقف قرارداد استقلال به دلیل جذب بازیکنان خارجی گفت: استقلال سهمیه خارجی‌اش را مشخص کرده و بقیه بازیکنان جایی در لیست ندارند.

وی در مورد اینکه آیا نگران نیست کمیته انضباطی واکنشی به اظهاراتش داشته باشد، گفت: صحبتی علیه سازمان لیگ نکردیم. ما شروع کننده نبودیم و فقط ماجرا را شرح دادیم.

مشکل سقف قرارداد باعث شده تا کارت بازی بلانکو صادر نشود

مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص عدم صدور کارت بازی گوستاوو بلانکو خاطر نشان کرد: همانطور که گفتم ما مشکل سقف داریم و باید این مساله حل شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا