اقتصاد

وقوع گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در شرق، مرکز و جنوب‌غرب کشور

وقوع گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در شرق، مرکز و جنوب‌غرب کشور

به گزارش خبرگزاری برنا، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در برخی نقاط از استان‌های هرمزگان، فارس، شمال و شرق بوشهر، کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد و کهگیلویه و بویراحمد، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و در نقاط مستعد، تگرگ پیش‌بینی می‌شود و برای این مناطق هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فردا علاوه بر استان‌های عنوان شده، برای جنوب و غرب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و لرستان، رگبار، رعدوبرق، باد شدید موقت، گردوخاک و در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد، توضیح داد: امروز و فردا در ساعات بعدازظهر در نقاطی از شمال‌غرب و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته نقشینه، از جمعه تا یکشنبه در برخی نقاط از جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات فارس، ارتفاعات زاگرس مرکزی و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، افزایش ابر با احتمال رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در ۵ روز آینده در نوار شرقی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز، غرب و جنوب‌غرب، در برخی ساعت‌ها، باد شدید و گردوخاک سبب کاهش کیفیت هوا می‌شود.

وی گفت: در ۳ روز آینده خلیج فارس، تنگه‌هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است. بیشینه دمای پایتخت امروز ۳۴ و فردا و پس فردا ۳۷ و ۳۸ درجه بالای صفر می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا