سریال و انمیشن

(تصاویر) 10 سریال مشابه سریال بریکینگ بد

(تصاویر) 10 سریال مشابه سریال بریکینگ بد

سریال «Breaking Bad» را می‌توان به عنوان یکی از اصلی ترین و بهترین سریال‌های تاریخ در نظر گرفت. برکینگ بد که از هر نظر اعم از فیلمنامه، کارگردانی و بازیگری بهترین خودش را به جا گذاشته و الهام بخش سازندگان دیگر هم شده. برکینگ بد که یکی از اثرهایی‌ست که بسیار واقع‌گرایانه پرداخته شده، خود نیز الهام‌هایی از دیگران برای تکامل گرفته است. 

The Shield

29

سریال«The Shield» یکی از سریال کمتر شناخته شده و با کیفیت است که به واسطه سال تولیدش میان مخاطبین ایرانی کمتر از آن شنیده‌ایم. سریال که داستان گروهی از پلیس‌های خشن در دنیا پر جرم و جنایت است که بعضا برای رسیدن به اهدافشان از خلافکاران وحشیانه‌تر عمل می‌کنند.

 

رویکردی واقع‌گرایانه در مواجهه با شرارت به همان شکل طرف مقابل به نوعی که شاید تفاوتی بین آن‌ها احساس نشود. روند کلی سریال به سمتی می‌رود که با پیشروی در هر فصل، پیچش‌های داستانی و اتفاقاتی پیش می‌آید که مخاطب را تا آخرین لحظه پای سریال نگه می‌دارد.

سازنده شان رایان
بازیگران مایکل چیکلیس، کاترین دنت، رید دایمند، والتون گاگینز
فصل ۷
سال پخش ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸
نمره Imdb ۸٫۷

Ozark

30

سریال«Ozark» یکی از سریال‌هایی‌ست که چند سال اخیر توسط نتفلیکس ساخته شده که از نظر ساختاری به عنوان سریال شبیه برکینگ بد می‌توان از آن یاد کرد. سریال داستان مارتی بیرد با بازی جیسون بیتمن را روایت می‌کند که یک برنامه ریز مالی است که کار‌های پولشویی کارتل مکزیکی مواد مخدر را انجام می‌دهد.

مارتی که پس از مشکل خوردن در پولشویی کارتل با خانواده‌اش از حومه شهر شیکاگو به شهرکی برای تفریحات تابستانه، اوزارک در ایالت میزوری جابه‌جا می‎‌شوند تا بتواند پول کارتل را جور کند. سریال تمرکز ویژه‌ای روی مبحث خانواده در میان این جنایات سازماندهی شده دارد که هر کدام شخصیت‌پردازی و هدف خاص خود را دارند که همین امر یکی از ویژگی‌های بولد سریال را می‌سازد.

سازنده بیل دوبوک، مارک ویلیامز
بازیگران جیسون بیتمن، لورا لینی، سوفیا هابلیتس، جولیا گارنر
فصل ۴
سال پخش ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲
نمره Imdb ۸٫۵

Broadwalk Empire

31_11zon (22)

سریال، داستانی در دوران ممنوعیت الکل در آمریکا، آتلانتیک‌سیتی را روایت می‌کند که سیاستمداری به نام ایناک ناکی تامپسون کنترل شهر را به دست می‌گیرد. ایناک تامپسون که بر اساس سیاستمداری به نام ایناک لوویس جانسون ساخته شده که دایره ارتباطی مستقیمی با تبهکاران، سیاستمداران و مردم عادی داشته.

سریال با جنس متفاوتی از تبهکاری سازمان یافته ارائه می‌شود اما از نظر داستان‌گویی فاصله زیادی با سریالی مثل بریکینگ بد نداشته. نکته مهم سریال شخصیت‌پردازی قدرتمندی‌ست که همراه با بازی خوب بازیگران کیفیت سریال را بالا برده.

سازنده ترنس وینتر
بازیگران استیو بوشمی، مایکل پیت، کلی مک‌دونالد، مایکل شانون
فصل ۵
سال پخش ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴
نمره Imdb ۸٫۶

Gomorrah

32

سریال«Gomorrah»، یکی از سریال‌های کمتر شناخته و خوش‌ساختی است که در کشور ایتالیا ساخته شده. ایتالیا که خود که مهد مافیاست، یکی از مناسب‌ترین موقعیت‌ها برای داستان پردازی است. سریال که بر اساس کتابی به همین نام به نوشته روبرتو ساویانو که خود سازنده سریال است، ساخته شده.

داستان سریال در شهر ناپل در جریان است و قصه دو دوست را در دنیای پر شخصیت جرم جنایت ناپل دنبال می‌کند.

یکی از هدف‌گذاری‌های فیلم جدای نمایش بی‌واسطه چهره زشت زندگی گانگستری، تمرکز روی فرهنگ و وضعیت اقتصادی و اتفاقات تاثیر‌گذار معاصر ایتالیا را برای تصویر کردن در نظر دارد. کیفیت فیلم و قدرت فیلمنامه هم به حدی هست که ما را با خود در حال و هوای سرد و غمناک ناپل همراه کند.

سازنده روبرتو ساویانو
بازیگران مارکو داموره، فورتوناتو چرلینو، سالواتوره اسپوزیتو، ماریا پیا کالزونه
فصل ۵
سال پخش ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱
نمره Imdb ۸٫۶

Fargo

33

«Fargo»، سریال تحت تاثیر از فیلمی به همین نام که توسط برادران کوئن ساخته شده. سریال در هر فصل، قصه و شخصیت‌های جدیدی را دهه‌‌های مختلف آمریکا روایت می‌کند. داستان آدم‌های معمولی که درگیر مسائل پیچیده جنایی می‌شوند.

روایت سریال به نحوه‌ای است که میان لیست سریال شبیه به بریکینگ بد، این سریال دارای ابعاد خشونت‌آمیز‌تر و تاریکی تری است که با چاشنی کمدی سیاه، آن را منحصر به فرد کرده است. همانطور در هر فصل سریال، بازیگران مطرحی کنار هم نقش‌آفرینی می‌کنند که کیفیت کلی سریال را جدایی از داستان‌گویی و کارگردانی بالا می‌برد.

سازنده نوآ هاولی
بازیگران بیلی باب تورنتون، مارتین فریمن، کیرستن دانست، یوان مک‌گرگور
فصل ۵
سال پخش ۲۰۱۴ – سریال پایان نرسیده
نمره Imdb ۸٫۹

Narcos

34_11zon (18)

«Narcos» سریالی که دوران دهه هشتاد کلمبیا را روایت می‌کند از زمان اوج گرفتن پابلو اسکوبار، بزرگ‌ترین رییس کارتر مواد مخدر تا زمانی که امپراطوری‌اش سقوط می‌کند را نمایش می‌دهد.

سریال از نظر واقع‌بینی، یک پا جلوتر از بریکینگ بد گذاشته و داستانی بر اساس واقعیت را به تصویر کشیده. شخصیت اصلی که بر عکس والتر وایت روند خشونت و قدرت‌ش تا آخرین لحظه پایدار ماند و تصویری ماندگار از امپراطوری جرم و جنایت پابلو اسکوبار به نمایش درآورد.

سازنده کریس برنکتو، کارلو برنارد، دوگ میرو
بازیگران واگنر مورا، بوید هالبروک، پدرو پاسکال
فصل ۳
سال پخش ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷
نمره Imdb ۸٫۸

Sopranos

35_11zon (21)

سریال «Sopranos»، به نوعی یکی از بهترین سریال‌های تلویزیونی که است که تا به حال ساخته شده. می‌توان گفت خیلی از سریال‌هایی که در این سبک ساخته شدند، وامدار این سریال بودند که سریال بریکینگ بد هم از این قضیه به خصوص مستثنا نبود. بریکینگ بد، خیلی از ابعاد سریال اعم از شخصیت‌پردازی، فیلمنامه نویسی، دقت به جزئیات و حتی فیلمبرداری را تا حدی از سوپرانوز بهره گرفته.

سریال که داستان یک خانواده مافیایی ایتالیایی آمریکایی در دنیا معاصر است که به نوعی چهره نزدیک‌تری به فیلم‌های مافیایی را دارد. شخصیت اصلی سریال، تونی سوپرانوز، یکی از آیکانیک‌‌ترین شخصیت‌های سریال‌هاست که مورد تقدیر اکثر تماشاچی‌ها و منتقدین شده به طوری که منبع الهام برای خیل زیادی بوده. روایت سریال به شکلی است که از روزمره و اتفاقات مختلفی که برای این اشخاص می‌افتد، روند سریال را پیش می‎‌برد که با بارمحتوایی اقدام شده اما سیاهی سریال، تاریکی این مدل از زندگی را بالانس می‌کند.

سازنده دیوید چیس
بازیگران جیمز گاندولفینی، لورین براکو، ادی فالکو، استیون ون زندت، مایکا امپریولی
فصل ۶
سال پخش ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷
نمره Imdb ۹٫۲

Sons of Anarchy

36_11zon (18)

«Sons of Anarchy» یکی از سریال‌‌ شبیه به بریکینگ بد است که تقریبا همزمان با پخش بریکینگ بد پخش شد. سریال، داستان کلابی از موتورسواران است که دستی در کسب و کار خلافکاری دارند و به نوعی جرم و جنایت شهر خود را مانند مافیا اداره می‌کنند.

شخصیت اصلی، جکس تلر با بازی چارلی هونام به عنوان پسر سابق رییس و معاون کلاب تلاش می‌کند که وضعیت گروه را با گروه‌های مخالف و زندگی خانوادگی خود را کنترل کند. نکته جالب سریال این است که بر اساس نمایشنامه هملت نوشته ویلیام شکسپیر اقتباس شده و داستان موتور‌سواران را با آن تطبیق داده.

سریال از نظر ساختاری به میزان خشونتی حتی فرای تصور روی می‌آورد که آن را کمی متمایز‌تر از باقی سریال‌های این ژانر می‌کند.

سازنده کورت ساتر
بازیگران چارلی هونام، کیتی سیگال، مارک بون جونیور، کیم کوتس، تامی فلاناگان
فصل ۷
سال پخش ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۴
نمره Imdb ۸٫۶

The Wire

37_11zon (17)

«The Wire» یکی از سریال‌های رقیب بریکینگ بد است که عده‌ای از منتقدین، آن را یکی از بهترین سریال‌های ادوار می‌دانند. داستان تاریک شهر بالیتمور که جرم و جنایت یک بخش جداناپذیر آن بیان شده. روایتی پیچیده از ضد قهرمان‌های سرکوب شده‌ای که در جامعه جرم‌خیز تلاش می‌کنند تا در برابر این وضعیت مقاومت کنند.

سریال جدای از داستان و روایت میخکوب‌کننده، شخصیت‌پردازی بی‌نقصی دارد. حتی شخصیت‌های فرعی آن را به طرز خوبی پر جزئیات پردازش کرده و فیلمنامه را بسیار دقیق پایه‌‌ریزی کرده است. سریال، هر فصل را روی موضوعات مختلفی از جرم و جنایات سازماندهی شده، استوار کرده و تصویر واقع‌گرایانه که با بافت کمدی که جنس همان شهر و آن دست آدم‌ها را بازتاب می‌دهد را تصویر می‌کند.

سازنده دیوید سیمون
بازیگران دومینیک وست، جان دومن، ادریس آلبا، مایکل کی ویلیامز،
فصل ۵
سال پخش ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸
نمره Imdb ۹٫۳

Better Call Saul

38_11zon (20)

برای طرفداران سریال بریکینگ بد، مطمئنا بتر کال ساول یکی از خاطره‌انگیز‌ترین شعار‌هایی‌ست که یادآور سریال است. ساول گودمن که یکی از شخصیت‌های فرعی سریال بریکینگ بد است، آنقدر شخصیت پر رنگی از خود نشان داد و بین طرفداران جا باز کرد که سریال جداگانه‌ای به نام «Better Call Saul» از دنیای بریکینگ بد ساخته شد. تمرکز سریال مستقیما بر روی پیشینه ساول گودمن قبل از اتفاقات سریال بریکینگ بد است که چگونه کاراکتر جیمز مگ‌گیل تبدیل به ساول گودمنی شد که ما امروز می‌شناسیم.

سریال که نه تنها بر روی ساول متمرکز شده، به کاراکترهای آشنایی که از بریکینگ بد می‌شناسیم نیز می‌پردازد مانند مایکی یا گاس فرینگ. در عین حال شخصیت‌های جدیدی را به ما معرفی می‌کند که هر کدام مانند سریال اصلی دوست‌داشتنی‌اند و داستانی تاثیر‌گذار دارند.

سریال که وجه تمایز‌های بسیاری به سریال اصلی دارد اما به طور واضح مشخص است که از هر نظر به پختگی رسیده و دنیای بریکینگ بد را به نحوه بهتری پردازش می‌کند. یکی از نظرهای پر طرفدار، این است که بتر کال ساول را حتی به مراتب بهتر از بریکینگ بد می‌دانند. بتر کال ساول، یکی از سریال شبیه بریکینگ بد است که به نوعی می‌توان گفت اولین گزینه و بهترین گزینه دیدن بعد از بریکینگ بد است.

سازنده وینس گیلیگان
بازیگران باب ادنکیرک، جاناتن بنکس، ری سیهورن، مایکل ماندو، جیانکارلو اسپوزیتو
فصل ۶
سال پخش ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲
نمره Imdb ۹

حرف پایانی

حرفی در بهترین بودن بریکینگ بد نیست. اما سریال‌هایی که پیشنهاد شده، هر کدام دارای ویژگی‌هایی هستند که از دیگری برتر دارند. سریال‌هایی که با پردازش‌های مختلف به دایره‌های موضوع‌های یکسان، زاویه‌هایی از انسان در چنین موقعیت‌هایی می‌دهند که تماشاچی را ترغیب به دیدن می‌کنند.

منبع: روزیاتو

.

این مطلب از سایت فرادید برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این مطلب ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا