ورزش

همه برندگان جوایز اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای/ ستاره ۲۳ ساله بهترین بازیکن فصل شد +عکس

همه برندگان جوایز اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای/ ستاره ۲۳ ساله بهترین بازیکن فصل شد +عکس

فیل فودن، هافبک منچسترسیتی، برنده جایزه بهترین بازیکن مرد سال اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای شد، و کول پالمر، وینگر چلسی، به عنوان بهترین بازیکن جوان سال انتخاب شد. از زمان رقابت‌های سال ۲۰۱۰-۲۰۰۹، این اولین بار است که هر دو جایزه مردان به بازیکنان انگلیسی تعلق می‌گیرد. وین رونی و جیمز میلنر در آن سال به ترتیب جوایز بهترین بازیکن و بازیکن جوان سال را کسب کرده بودند.

فودن پس از دریافت جایزه گفت: «به دست آوردن این جایزه برایم بسیار ویژه است و به آن افتخار می‌کنم و سپاسگزارم. انتخاب شدن از این طریق توسط همکاران حرفه‌ای اهمیت بالایی دارد و می‌خواهم از همه کسانی که به من رای دادند تشکر کنم. فصل گذشته فصل بسیار ویژه دیگری برای همه ما در باشگاه بود، اما اکنون تمام تمرکز ما بر تلاش برای دستیابی به موفقیت‌های بیشتر در این فصل متمرکز شده است.»

فودن ۱۹ گل در ۳۵ بازی فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ به ثمر رساند و سیتی چهارمین قهرمانی تاریخی پیاپی لیگ برتر را به دست آورد و فودن در سن ۲۳ سالگی جوانترین بازیکنی شد که ۶ عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورده است. او قبلا دو بار به عنوان بهترین بازیکن جوان انتخاب شده بود و این اولین باری است که به عنوان بهترین بازیکن سال اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای انتخاب می‌شود. او همچنین برنده جایزه بهترین بازیکن فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ لیگ برتر شد و به عنوان فوتبالیست سال اتحادیه نویسندگان فوتبال (FWA) انتخاب شد.

فودن در رسیدن به این عنوان، از ارلینگ هالند که سال گذشته این جایزه را به دست آورد و رودری، و همچنین پالمر از چلسی، مارتین اودگارد از آرسنال و اولی واتکینز از استون‌ویلا پیشی گرفت.

همه برندگان جوایز اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای/ ستاره ۲۳ ساله بهترین بازیکن فصل شد +عکس

سایر جوایز

کول پالمر در اولین فصل حضورش برای چلسی در ۳۴ بازی لیگ برتر، ۲۲ گل به ثمر رساند. مهاجم آبی‌ها بوکایو ساکا از آرسنال، کوبی ماینو و الخاندرو گارناچو از منچستریونایتد، مایکل اولیس بازیکن سابق کریستال پالاس و ژوائو پدرو از برایتون را شکست داد و جایزه بهترین بازیکن جوان را از آن خود کرد.

در بخش زنان، خدیجه شاو از منچسترسیتی برنده جایزه بهترین بازیکن سال شد و گریس کلینتون از منچستریونایتد به عنوان بهترین بازیکن جوان سال انتخاب شد.

تیم منتخب سال لیگ برتر، طبق رای بازیکنان، تحت سلطه بازیکنان منچسترسیتی و آرسنال قرار گرفت. کایل واکر، رودری، ارلینگ هالند و فیل فودن از سیتی، و داوید رایا، ویلیام سالیبا، گابریل، دکلان رایس و مارتین اودگارد از توپچی‌ها در تیم منتخب سال حضور دارند. ویرجیل فان‌دایک مدافع لیورپول و اولی واتکینز مهاجم استون‌ویلا نیز به این تیم راه یافتند.

دروازه‌بان

داوید رایا (آرسنال)

مدافعان

ویلیام سالیبا (آرسنال)

ویرجیل فان‌دایک (لیورپول)

گابریل (آرسنال)

کایل واکر (منچسترسیتی)

هافبک‌ها

رودری (منچسترسیتی)

دکلان رایس (آرسنال)

مارتین اودگارد (آرسنال)

مهاجمان

ارلینگ هالند (منچسترسیتی)

فیل فودن (منچسترسیتی)

اولی واتکینز (استون ویلا)

بیشتر بخوانید: رونالدو بهترین بازیکن تاریخ است یا مسی؟ هیچکدام!

همه برندگان جوایز اتحادیه فوتبالیست‌های حرفه‌ای/ ستاره ۲۳ ساله بهترین بازیکن فصل شد +عکس

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا