کسب و کار

11 نرم افزار رایگان حسابداری و حسابداری برای سال 2022

11 نرم افزار رایگان حسابداری و حسابداری برای سال 2022

از ردیابی دستی امور مالی خود به عنوان یک فریلنسر خسته شده بودم، تصمیم گرفتم نرم افزار حسابداری رایگان را برای مشاغل کوچک بررسی کنم. و من واقعاً از همه گزینه های هیجان انگیزی که کشف کردم شگفت زده شدم.

man uses free accounting software for small business

اگر تازه یک کسب و کار راه اندازی می کنید< /a>، یا شاید شما یک فریلنسر، صاحب کسب و کار کوچک یا مالک انحصاری هستید که توانایی پرداخت هزینه نرم افزار حسابداری را ندارید، یک گزینه رایگان را در نظر بگیرید و بعداً برای ارتقاء برنامه ریزی کنید.

در این پست، من قصد دارم 11 نرم افزار حسابداری و حسابداری رایگان را برای مشاغل کوچک به اشتراک بگذارم. اما ابتدا، اجازه دهید با اصول اولیه شروع کنیم.

→ Download Now: Free Business Plan Template

فهرست محتوا

نرم افزار حسابداری رایگان چیست؟

نرم افزار حسابداری رایگان یک برنامه دیجیتالی است که کارهای اساسی حسابداری و حسابداری را با هزینه صفر به طور خودکار خودکار می کند. در بیشتر موارد، می‌توانید از آن برای ذخیره اطلاعات مالی، ردیابی درآمد، هزینه‌ها و پرداخت‌ها، فاکتورها ایجاد و ارسال کنید و همچنین گزارش های مالی تولید کنید.

استفاده از یک نرم افزار حسابداری رایگان بسیار هوشمندتر از ردیابی دستی است مالی کسب و کار، که می تواند دشوار، مستعد اشتباه و زمان بر باشد. این برای فریلنسرها، استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک با نیازهای اولیه حسابداری و حسابداری ایده آل است.

با این حال، نرم افزار حسابداری رایگان معمولاً در مقایسه با نسخه های پولی دارای محدودیت هایی است.

محدودیت های نرم افزار حسابداری رایگان

در اینجا چهار محدودیت رایج برای اکثر نرم افزارهای حسابداری رایگان وجود دارد.

1. تعداد محدودی از کاربران

بسیاری از راه‌حل‌های نرم‌افزار حسابداری رایگان فقط به شما امکان دسترسی به تعداد ثابتی از کاربران را می‌دهند – و آن «تعداد ثابت» اغلب یک است. اگر نیاز دارید که چندین نفر در سازمان خود به طور منظم از راه حل استفاده کنند، ممکن است بخواهید امکان استفاده از یک گزینه پولی را بررسی کنید.

2. عدم مقیاس پذیری

چندین برنامه رایگان حسابداری تعداد تراکنش‌هایی را که می‌توانید انجام دهید یا تعداد سوابقی را که مجاز به نگهداری هستید محدود می‌کنند – در مقیاس کسب‌وکار شما، احتمالاً با هر دوی آنها بیشتر سروکار خواهید داشت. بنابراین در برخی موارد، استفاده از راه حل حسابداری رایگان ممکن است پایدار نباشد.

3. مشکل در انتقال داده های شما

اگر نیاز به جابجایی از یک برنامه حسابداری به برنامه دیگر داشته باشید، داده های موجود شما نیز باید جابجا شوند. برخی از راه‌حل‌های رایگان حسابداری، این فرآیند را پیچیده‌تر و خسته‌کننده‌تر از سایرین می‌کنند – وقتی پلتفرم مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید، این را در نظر داشته باشید.

4. عدم دسترسی به مجموعه کامل تری از ویژگی ها

راه‌حل‌های رایگان حسابداری به دلایلی رایگان هستند. در بسیاری از موارد، آنها در چارچوب یک مدل “freemium” ارائه می شوند – آنها اساساً موارد ضروری را به عنوان پیش نمایش برای یک برنامه کاملاً کامل ارائه می دهند. هنگامی که از یک برنامه حسابداری رایگان استفاده می کنید، احتمالاً تا زمانی که بتوانید گزینه ممتاز را توجیه کنید، به هزینه کمتری رضایت می دهید.

اکنون، اجازه دهید به یازده نرم‌افزار برتر حسابداری و حسابداری رایگان در بازار نگاه کنیم.

→ Download Now: Free Business Plan Template

1. موج< /strong>

free accounting software for small business, waveWave Accounting is one of the more tested, reliable options listed here. It‘s an accessible, intuitive program that doesn’t require much — if any — training to understand.

کلیه ویژگی‌های حسابداری آن به‌صورت رایگان در دسترس است – از جمله ردیابی نامحدود درآمد و هزینه، امکان اجرای چندین کسب‌وکار از یک حساب واحد، و اتصال نامحدود بانک و کارت اعتباری.

بیشتر مسائل Wave نسبتاً حساس هستند. اولاً، به کاربران اجازه نمی دهد حساب های پرداختنی را ردیابی کنند. همچنین برنامه تلفن همراه جامعی برای ویژگی های حسابداری خود ندارد.

با این وجود، این برنامه یکی از نرم‌افزارهای حسابداری رایگان و قوی‌تر در دسترس است، و به اندازه کافی مقیاس‌پذیر است تا همه از پیمانکاران مستقل گرفته تا مالکان انحصاری تا صاحبان مشاغل کوچک را در خود جای دهد.

چرا آن را دوست دارم: با راه‌اندازی و رابط قابل دسترسی، استفاده از Wave آسان است. می‌توانید تخمین‌ها، صورت‌حساب‌ها، صورت‌حساب‌ها و سوابق حسابداری نامحدود ایجاد کنید، حساب‌های بانکی و کارت‌های اعتباری نامحدودی را متصل کنید و با HubSpot CRM. همچنین می‌توانید جریان نقدی و مشتریان را در یک داشبورد مدیریت کنید و گزارش‌های حسابداری صادر کنید.

بهترین برای: مالکین انحصاری و مشاغل کوچک

2. ZipBooks< /p>

free accounting software for small business, zipbooksZipBooks is a web-based financial software with a solid suite of accounting features. The company offers a free plan called ZipBooks Starter — an option that includes basic bookkeeping functionality, along with profit, loss, and balance sheet reporting.

ZipBooks علاوه بر ویژگی‌های حسابداری قوی، یک پلتفرم کاربرپسند برای توسعه نرم افزار مالی، به کسب و کارها اجازه می دهد تا در صورت نیاز قابلیت های مالی خود را سفارشی کرده و گسترش دهند.

همچنین برخی از مبانی مربوط به صورت‌حساب و مظنه را پوشش می‌دهد – به علاوه امکان پذیرش پرداخت از طریق کارت اعتباری یا PayPal. این یک راه حل قدرتمند و آسان برای استفاده است، اما طرح رایگان آن بسیار رایگان است.

ویژگی‌های این برنامه که می‌توانید با یک طرح رایگان به آن‌ها دسترسی داشته باشید، به حدی محدود شده‌اند که ممکن است رشد آن آسان باشد. شما فقط می توانید یک حساب بانکی را پیوند دهید و گزارش های اولیه را با گزینه شروع آن مشاهده کنید. اگر نیازهای شما فراتر از آن باشد، باید به یکی از طرح‌های برتر آن ارتقا دهید.

و در حالی که این طرح‌های سطح بالا قیمت مناسبی دارند، واضح است که کسی که یک طرح رایگان می‌خواهد به دنبال آن نیست. باز هم، خود راه حل صحیح است، اما اگر برنامه رایگانی می خواهید که با مقیاس بندی شما رایگان باقی بماند، باید به جای دیگری نگاه کنید.

چرا آن را دوست دارم: می‌توانید با چند ارز صورت‌حساب کنید، فاکتورهای نامحدود ارسال کنید، پرداخت‌های دیجیتال را از طریق Square و Paypal بپذیرید، مشتریان و فروشندگان نامحدود را ردیابی و مدیریت کنید، و با پشتیبانی مشتری چت کنید.

بهترین برای: کسب و کارهای کوچک که به دنبال ارتقاء از صفحات گسترده هستند

3. GnuCash

free accounting software for small business, gnucashhttps://www.gnucash.org/features.phtml

GnuCash یک راه‌حل حسابداری رایگان و منبع باز است که می‌توان آن را برای Linux، Windows و Mac OS X بارگیری کرد. منابع حسابداری دوبار ورود، ثبت به سبک دسته چک، تراکنش‌های زمان‌بندی‌شده، و گزارش‌های تصویری قابل تنظیم را ارائه می‌دهد.< /p>

تنظیم اولیه GnuCash و رابط کاربری تا حدی قدیمی ممکن است بسیاری از کاربران بالقوه را خاموش کند. اما اگر مایلید نصب دشوار آن را به سختی انجام دهید و نیازی ندارید که راه حل حسابداری شما بسیار زیبا باشد، یک برنامه کاربردی قوی خواهید داشت که پایه های زیادی را به صورت رایگان پوشش می دهد.

گفته شد، این یک راه حل بلندمدت برای کسب و کارهایی نیست که رشد زیادی را پیش بینی می کنند. برای صاحبان انفرادی که به برنامه ای نیاز دارند تا آنها را در زندگی روزمره خود بگذراند، بهتر است. اگر مطابق با آن هستید، GnuCash را بررسی کنید.

چرا آن را دوست دارم: ویژگی ورود دوگانه به تعادل کتاب و ابزار مدیریت بودجه برای استراتژی مالی کمک می کند. GnuCash با بیش از یک سیستم عامل سازگار است و می تواند ارزها و تاریخ های بین المللی را مدیریت کند.

بهترین برای: مالکین انحصاری

4. Brightbook< /h3>

free accounting software for small business, brightbook

Brightbook یک راه حل حسابداری مبتنی بر وب است که متناسب با نیازهای پیمانکاران مستقل، فریلنسرها و صاحبان مشاغل کوچک طراحی شده است — اگرچه برای دو مورد قبلی بهتر عمل می کند.

این برنامه اساساً برای دموکراتیک کردن نرم افزار حسابداری طراحی شده است. دارای مجموعه گسترده ای از ویژگی های موجود به صورت رایگان – از جمله منابع برای صورتحساب، مشاهده جریان نقدی شما، گزارش مالی، و تهیه صورت های مالی – به همراه برخی از ویژگی های پولی که با هزینه های یک بار در دسترس هستند.

یکی از زمینه‌هایی که Brightbook در آن مشکل دارد، عدم پشتیبانی آن از تلفن همراه است. این برنامه اپلیکیشن موبایلی ندارد و از طریق مرورگرهای موبایل قابل دسترسی نیست. و خود برنامه به اندازه برخی از گزینه‌های شناخته شده‌تر پیچیده نیست.

با این وجود، Brightbook یک گزینه قوی برای مترجمان آزاد یا پیمانکاران مستقل است – به ویژه متخصصان خلاق. این کمی ساده است، اما هنوز هم مبانی زیادی را پوشش می‌دهد که سایر گزینه‌های موجود در این لیست ممکن است در پشت دیوارهای پرداخت گیر کرده باشند.

اگر به دنبال مجموعه جامعی از ویژگی‌های حسابداری هستید و برای کار کردن با یک برنامه نسبتاً ساده مشکلی ندارید، Brightbook را بررسی کنید.

چرا آن را دوست دارم: می‌توانید از Brightbook برای چندین شرکت استفاده کنید، جریان‌های ورودی و خروجی را ردیابی و تطبیق دهید، و به چندین کاربر دسترسی داشته باشید. علاوه بر این، می‌توانید فاکتورها و مظنه‌های مارک تجاری را به هر ارزی ارسال کنید، گزارش‌های مالی تهیه کنید، و پس از ورود به سیستم، نمای کاملی از کسب‌وکار خود دریافت کنید.

بهترین برای: متخصصان خلاق و فریلنسرها

5. Akaunting< /h3>

free accounting software for small business, akaunting

Akaunting یک راه حل حسابداری رایگان و منبع باز برای مشاغل کوچک و فریلنسرها با دسترسی جهانی و پایگاه کاربر قابل توجه است. دو پیشنهاد وجود دارد به نام‌های Akaunting On-Premise و Akaunting Cloud.

Only Akaunting On-Premise دارای یک طرح رایگان با لیستی چشمگیر از ویژگی ها با هزینه صفر است – و آن را به یکی از معدود راه حل های “یک مرحله ای” در این لیست تبدیل می کند. این دارای یک پورتال مشتری است — به شما امکان می دهد تراکنش ها و صورتحساب ها را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید و پرداخت های انبوه را بپذیرید.

Akaunting دارای بیش از 270000 کاربر است و به بیش از 50 زبان در دسترس است.

با این حال، طرح رایگان شما را به 1000 فاکتور در سال، یک شرکت محدود می کند و فقط به یک کاربر و یک حسابدار اجازه می دهد. از آنجایی که باید آن را روی سرور خود نصب و به آن دسترسی داشته باشید، مسئولیت راه اندازی، نصب و نگهداری بر عهده شماست. همچنین، تنها پشتیبانی موجود یک انجمن انجمن

است

این نرم‌افزار یکی از نرم‌افزارهای کمتر در دسترس در این لیست از نظر سهولت استفاده است. اما اگر به دنبال راه حل حسابداری رایگان و جامعی هستید که می توانید آن را روی سرور خود میزبانی کنید، به Akaunting نگاه کنید.

چرا آن را دوست دارم: می‌توانید با چند ارز صورت‌حساب کنید، مشتریان و فروشندگان نامحدودی را مدیریت کنید، یادآورهای پرداخت تکراری را تنظیم کنید و گزارش‌های نامحدود ایجاد کنید. Akaunting همچنین از چندین حساب بانکی پشتیبانی می کند، با HubSpot CRM یکپارچه می شود، به شما امکان می دهد وارد کنید تراکنش های بانکی و مدیریت کارکنان.

بهترین برای: کسب و کارهای یک نفره با سرور خود

6. کتاب‌های زوهو

free accounting software for small business, zohoZoho Books is a robustly featured accounting solution tailored to help small businesses. Its free plan is restricted to organizations generating less than $50,000 in annual revenue, but if you qualify, Zoho Books can cover a lot of your bases.

این پلتفرم دارای منابع حسابداری سرتاسری برای رسیدگی به عناصر یکنواخت‌تر و خسته‌کننده‌تر این سمت از کسب‌وکار شما است – از جمله صورت‌حساب و افزایش سفارش‌های فروش. این برنامه همچنین دارای یک پورتال مشتری است تا به شما کمک کند به طور یکپارچه با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

با یک رابط کاربر پسند و یک برنامه تلفن همراه قوی، Zoho Books یکی از راه حل های ساده و قابل دسترس است که در اینجا فهرست شده است. اما همچنان با محدودیت هایی همراه است، از جمله کمبود منابع مدیریت حقوق و دستمزد. طرح رایگان همچنین فقط به شما امکان دسترسی به پشتیبانی ایمیل را می دهد – نه چت یا صوتی.

اما جدای از این مسائل، Zoho Books یک برنامه کاربردی زیبا است. اگر مجموعه ویژگی‌های آن نیازهای شما را پوشش می‌دهد و کسب‌وکار شما نیازهای درآمدی آن را برآورده می‌کند، به طرح رایگان Zoho Books نگاه کنید.

چرا آن را دوست دارم: علاوه بر رابط کاربری در دسترس و کاربرپسند آن، می توانید پورتال مشتری سلف سرویس را فعال کنید، صورتحساب چند زبانه انجام دهید، چندین حساب بانکی و کارت اعتباری اضافه کنید، پرداخت را خودکار کنید. یادآوری، و تولید بیش از 50 گزارش. همچنین Zoho Books دارای یک برنامه تلفن همراه قوی است و با HubSpot CRM ادغام می شود.

بهترین برای: مقیاس‌سازی مشاغل

7. ProfitBooks< /h3>

Free accounting software, ProfitBooks dashboard

ProfitBooks برای صاحبان مشاغل بدون دانش حسابداری طراحی شده است. چیزی برای دانلود یا نصب وجود ندارد. استفاده از آن ساده و آسان است، به صورت آنلاین در دسترس است و چندین ویژگی جذاب را بدون هزینه ارائه می دهد.

بیش از 100000 کسب‌وکار در سراسر جهان به آن اعتماد دارند، دارای یک برنامه تلفن همراه برای اندروید و iOS است و می‌توانید صورت‌حساب ایجاد کنید، فروشندگان و مشتریان را مدیریت کنید، موجودی را ردیابی کنید و موارد دیگر.

ProfitBooks همچنین پشتیبانی چت درون‌برنامه‌ای، یک مرکز پشتیبانی با تعداد زیادی راهنما، یک کانال یوتیوب با نسخه‌های نمایشی و آموزش‌ها، و یک وبلاگ تجاری پر از مقالات مرتبط در مورد رشد یک کسب‌وکار را ارائه می‌کند.

از طرف دیگر، فقط از یک کاربر پشتیبانی می کند. و شما فقط می توانید حداکثر 25 فاکتور در ماه ایجاد کنید و حداکثر 100 مشتری را مدیریت کنید.

چرا آن را دوست دارم: رابط قابل دسترسی که استفاده از آن ساده است. می‌توانید فاکتورهای حرفه‌ای ایجاد کنید با ارزهای مختلف، مطالبات پرداختنی و دریافتنی را دنبال کنید، مشتریان، مالیات ها، موجودی و تامین کنندگان را مدیریت کنید، پرداخت های آنلاین را بپذیرید و بیش از 40 گزارش مالی دریافت کنید.

بهترین برای: استارت‌آپ‌های اولیه و کسب‌وکارهای در حال رشد

8. مدیر

Free accounting software, Manager dashboard.

منبع تصویر

Manager یک نرم افزار حسابداری رایگان با ویژگی های جامع است که نیازهای بسیاری از مشاغل کوچک را برآورده می کند. می‌توانید در هر زمانی از وضعیت مالی کسب‌وکارتان مروری داشته باشید، تراکنش‌ها را ثبت کنید، قیمت‌ها را ایجاد کنید، صورت‌حساب‌ها را صادر کنید و پرداخت‌ها را پیگیری کنید، گزارش‌هایی ایجاد کنید و موارد دیگر.

از آنجایی که محدودیت زمانی یا استفاده وجود ندارد، می‌توانید هر تعداد داده را که دوست دارید وارد کنید و تا زمانی که دوست دارید از همه ویژگی‌ها به صورت رایگان استفاده کنید.

شما باید نسخه رایگان را در لپ تاپ یا دسکتاپ خود دانلود کنید اما با Windows، Mac و Linux عالی کار می کند. در نتیجه، داده‌های شما در رایانه شما ذخیره می‌شود و با حساب‌های بانکی یا برنامه‌های دیگر ادغام نمی‌شود.

همچنین، تنها پشتیبانی موجود یک بخش راهنمای دقیق است که اطلاعاتی در مورد نحوه راه‌اندازی، پیکربندی و استفاده از Manager ارائه می‌دهد.

چرا آن را دوست دارم: علاوه بر ویژگی‌های اساسی حسابداری، می‌توانید سفارش‌های خرید صادر کنید، صورت‌حساب‌های تامین‌کنندگان را مدیریت کنید، سطوح موجودی را نظارت کنید، موجودی انبار را مدیریت کنید، درآمد و هزینه‌های پروژه‌های خاص را پیگیری کنید، و حتی ایجاد فیش حقوقی کارکنان حتی می توانید با فعال کردن ویژگی هایی که نیاز دارید و غیرفعال کردن مواردی که ندارید، نرم افزار را برای نیازهای خاص خود سفارشی کنید.

بهترین برای: کاربران آزاد و مشاغل کوچک با بودجه محدود

9. NCH Express< /h3>

Free accounting software, NCH Express account payable template.

منبع تصویر

NCH Express Account یکی دیگر از نرم‌افزارهای حسابداری رایگان است که می‌توان آن را به سرعت و بدون هیچ هزینه‌ای در دسکتاپ Windows یا Mac دانلود کرد. می‌توانید از آن برای مستندسازی و گزارش جریان نقدی ورودی و خروجی، پیگیری پرداخت‌ها و سپرده‌ها، مشاهده موجودی‌ها و گزارش‌ها، و اطلاع از فروش، دریافت‌ها، پرداخت‌ها و خریدهای خود استفاده کنید.

NCH برای یک کاربر و فقط برای مشاغلی با حداکثر 5 کارمند رایگان است. تراکنش های بانکی را فقط می توان به صورت دستی اضافه کرد زیرا نمی توانید آن را به حساب بانکی متصل کنید. و هیچ اپلیکیشن موبایلی وجود ندارد. منحنی یادگیری همچنین می‌تواند برای هر کسی که هیچ گونه دانش یا تجربه حسابداری با استفاده از نرم‌افزار حسابداری ندارد، تند باشد.

چرا آن را دوست دارم: NCH می‌تواند بیش از 20 گزارش مالی را در هر زمان ایجاد کند و به راحتی با سایر محصولات NCH مانند برگه‌های زمانی، مدیریت پروژه، مدیریت موجودی، بهره‌وری کارکنان و موارد دیگر ادغام می‌شود.

بهترین برای: حسابداران و صاحبان مشاغل کوچک با دانش و تجربه حسابداری

10. اودو

Small business accounting software free, Odoo accounting dashboard.

منبع تصویر

Odoo یک نرم افزار حسابداری رایگان است که می توانید بدون هیچ هزینه ای با کاربران نامحدود برای همیشه از آن لذت ببرید. این یک نرم‌افزار حسابداری ابری مدرن است که بیشتر ویژگی‌های حسابداری و حسابداری را که مشاغل به دنبال آن هستند ارائه می‌کند.

از حسابداری دوبار ورود، مدیریت خودکار صورت‌حساب، و پردازش پرداخت تا قالب‌های استاندارد فاکتور، پورتال مشتری، و موارد دیگر. همچنین یک برنامه تلفن همراه کاملاً کاربردی با تمام ویژگی‌های دسک‌تاپ، دسترسی به یک پلتفرم آموزش الکترونیکی و پشتیبانی 24/5 وجود دارد.

به هر حال، Odoo مجموعه ای از برنامه های تجاری منبع باز برای حسابداری، CRM، موجودی، مدیریت پروژه و موارد دیگر است. با حدود 12 میلیون کاربر، آنها یک برنامه رایگان یک برنامه ارائه می دهند. و اگر حسابداری Odoo را تحت این طرح انتخاب کنید، می توانید تا زمانی که دوست دارید از آن رایگان لذت ببرید. اما اگر برنامه‌های بیشتری می‌خواهید، باید هزینه کنید

چرا آن را دوست دارم: پلتفرم ساده، کاربرپسند و جذاب است، در حالی که رابط کاربری نیز بسیار سریع است. به دلیل اتوماسیون و تطبیق هوش مصنوعی هوشمند، ورود داده ها و سایر کارهای خسته کننده حذف می شوند و در نتیجه در زمان شما صرفه جویی می شود. Odoo همچنین گزارش‌های مالی بی‌درنگ، پیگیری خودکار تاخیر پرداخت، پشتیبانی چند ارزی و ادغام با 28000 بانک در سراسر جهان را ارائه می‌کند.

بهترین برای: SMEهایی که به دنبال یک برنامه حسابداری رایگان قوی با قابلیت های جهانی هستند

11. Baselane

Free accounting software, Baselane banking feature.

منبع تصویر

Baselane یک پلت فرم رایگان مبتنی بر ابر است که برای مالکان مستقل ایجاد شده است تا امور مالی ملک اجاره ای خود را مدیریت کنند. مورد اعتماد بیش از 30000 مالک، ویژگی های کلیدی شامل بانکداری، جمع آوری اجاره، حسابداری، گزارش گیری و تجزیه و تحلیل قدرتمند، و همچنین برخی از محصولات بیمه و وام است.

می‌توانید جمع‌آوری اجاره، ردیابی درآمد و هزینه‌ها را خودکار کنید، گزارش‌های ماهانه نامحدود ایجاد کنید، حساب‌های بانکی موجود را به‌طور یکپارچه ادغام کنید، گزارش‌های مالی و مالیاتی را به‌طور خودکار ایجاد کنید، جریان نقدی و عملکرد را در زمان واقعی به دست آورید و از یک حساب جاری رایگان بارگیری شده با مزایای جذاب پشتیبانی مشتری از طریق چت زنده، ایمیل و تلفن در دسترس است.

با این حال، Baselan فقط به یک کاربر اجازه می دهد، دسترسی حسابدار را ارائه نمی دهد و برای شرکت های مدیریت دارایی مناسب نیست. همچنین هیچ برنامه تلفن همراه، هیچ ویژگی غربالگری مستاجر، و هیچ طرح پولی ندارد.

چرا آن را دوست دارم: این پلت فرم بصری، کاربرپسند است و هر آنچه را که صاحبخانه برای مدیریت امور مالی ملک اجاره ای خود نیاز دارد در یک مکان ارائه می دهد. یک پورتال مستاجر اختصاصی، یادآوری خودکار اجاره، و یک حساب جاری رایگان بدون نیاز به حداقل سپرده یا موجودی وجود دارد. حتی می‌توانید حساب‌ها و کارت‌های مجازی نامحدود ایجاد کنید.

بهترین برای: صاحبان مستقل و مالکان Airbnb

چگونه بهترین برنامه حسابداری رایگان را برای کسب و کار خود انتخاب کنید

با بسیاری از گزینه‌های خارق‌العاده موجود، می‌دانم که فرآیند انتخاب تنها یک مورد چقدر می‌تواند دشوار باشد. اما لزومی ندارد، و این راز است. برای انتخاب بهترین برنامه حسابداری رایگان برای کسب و کار خود، فاکتورهای کلیدی زیر را در نظر بگیرید:

1. دسترسی

اگر در بازار نرم افزار حسابداری رایگان هستید، احتمالاً حسابدار نیستید. شما در حال تلاش برای رشد یک کسب و کار هستید و اگر می خواهید این اتفاق بیفتد، باید روی برنامه های بلند مدت و عملیات روزانه خود تمرکز کنید. شما نمی خواهید زمان و انرژی زیادی را صرف یادگیری یک نرم افزار حسابداری پیچیده و بسیار فنی کنید — حداقل هنوز.

همانطور که کسب و کار شما گسترش می یابد، استفاده از یک پلت فرم حسابداری با یک رابط در دسترس و عملکرد ساده به نفع شماست. بنابراین هنگامی که می‌خواهید نرم‌افزار حسابداری رایگان مناسب برای شرکت خود را مشخص کنید، دسترسی را در اولویت قرار دهید.

2. قابلیت اتصال با کارت های اعتباری و حساب های بانکی

ورود دستی رسید می‌تواند زمان زیادی را برای کسب‌وکارها کاهش دهد – به‌ویژه آنهایی که حجم تراکنش بالایی دارند. بنابراین، پیدا کردن نرم‌افزار حسابداری رایگان که می‌تواند با کارت‌های اعتباری و حساب‌های بانکی شما ارتباط برقرار کند تا به خودکارسازی این فرآیند کمک کند، همیشه هنگام بررسی گزینه‌های خود، تماس خوبی است.

3. امکان صادرات سوابق شما

با گسترش کسب‌وکار شما، تقریباً از قابلیت‌های محدود نرم‌افزار حسابداری رایگان شما کاسته می‌شود. وقتی چنین رشدی را مشاهده کردید، احتمالاً می خواهید به یک برنامه حسابداری پولی ارتقا دهید. اما حرکت از راه حل رایگان به معنای حرکت از داده هایی نیست که در آن جمع کرده اید.

شما باید سوابق تاریخی موجود در برنامه رایگان خود را در حین تغییر به یک برنامه جدید حفظ کنید. با استفاده از برنامه ای که به شما امکان می دهد رکوردهای موجود را به طور یکپارچه صادر و به یک پلت فرم پولی منتقل کنید، برای آن فرآیند از قبل برنامه ریزی کنید.

4. ویژگی های خاصی که نیاز دارید

در پایان، کسب‌وکار شما کسب‌وکار شماست — و نیازها و اولویت‌های خاصی دارید که تعیین می‌کنند از یک راه‌حل حسابداری چه می‌خواهید.

برای مثال، آیا به نرم‌افزار رایگانی نیاز دارید که الگوهای برنامه‌ریزی مالی را ارائه دهد. الف>؟ یا شاید ترجیح می دهید یک الگوی بودجه داشته باشید که بتوانید آن را برای کسب و کار خود سفارشی کنید. ?

در اصل، مطمئن شوید که آن نیازها و اولویت‌ها را درک کرده‌اید و به دنبال برنامه‌هایی با ویژگی‌های مورد نیاز برای تطبیق با آنها باشید.

بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک چیست؟

با نگاهی به تمام گزینه‌های رایگان و پولی موجود، نرم‌افزارهای حسابداری و حسابداری زیادی برای مشاغل کوچک وجود دارد.

بهترین مورد برای شما به نیازها و بودجه شما بستگی دارد، که ممکن است برای دیگری بهترین نباشد. به طور خلاصه، بهترین نرم افزار حسابداری برای مشاغل کوچک وجود ندارد.

اما با گفتن این موضوع، در اینجا بهترین توصیه های من وجود دارد:

  • اگر به دنبال یک گزینه رایگان هستید، انتخاب های برتر من Wave، ProfitBooks و Odoo هستند.
  • اگر به دنبال یک گزینه کم هزینه هستید، انتخاب های برتر من Akaunting Cloud، Zip Books، و Zoho Books هستند.
  • اگر به دنبال یک گزینه همه جانبه هستید، انتخاب های برتر من گزینه های پولی با ویژگی های ممتاز مانند Zoho Books، FreshBooks، و QuickBooks Online هستند.

شروع با نرم افزار حسابداری و حسابداری رایگان

حتی اگر توانایی پرداخت هزینه نرم افزار حسابداری را ندارید، دیگر مجبور نیستید به صورت دستی امور مالی خود را ردیابی و سازماندهی کنید. در عوض، شروع به استفاده از هر یک از این نرم افزارهای حسابداری رایگان با هزینه صفر کنید.

چه یک گزینه قابل دانلود یا مبتنی بر ابر یا حتی یک نرم افزار منبع باز را ترجیح دهید، چیزی برای نیازها و ترجیحات مختلف تجاری وجود دارد.

راستش را بخواهید، من از تنوع گسترده گزینه های موجود شگفت زده شدم و موارد دلخواه شخصی من عبارتند از Wave، Zoho Books، ProfitBooks، Odoo و Baselane.

به یاد داشته باشید، راه حل های حسابداری رایگان برای کمک به شما در راه اندازی طراحی شده اند. بنابراین، هنگامی که مشتریان بیشتری وارد می‌کنید یا تراکنش‌های بیشتری از آنچه برنامه رایگان شما اجازه می‌دهد پردازش می‌کنید، احتمالاً زمان آن رسیده که به یک گزینه پولی ارتقا دهید.

یادداشت سردبیر: این پست در ابتدا در اکتبر 2020 منتشر شد و برای جامعیت به‌روزرسانی شده است.

Business Plan Template

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا