اخبار روزفناوری

راکت کارخانه راکت آلمانی در بهترین گلوله آتشین سال 2024 منفجر شد 

راکت کارخانه راکت آلمانی در بهترین گلوله آتشین سال 2024 منفجر شد 

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

این شرکت در بیانیه‌ای که اواخر بعدازظهر دیروز منتشر شد تأیید کرد، دومین شلیک آزمایشی موشک مرحله اول آن توسط استارت‌آپ راکت آلمانی دیروز در یک فرودگاه فضایی در بریتانیا به آتش کشیده شد. Rocket Factory پیشرفته‌ترین شرکت راکت‌سازی آلمان است و در چند سال گذشته موشک RFA One خود را به عنوان بخشی از برنامه‌هایی برای پرتاب آن از فرودگاه فضایی SaxaVord در اسکاتلند توسعه داده است.

این شرکت در سال 2024 به سرعت در حال حرکت بود و قصد داشت یک پرواز آزمایشی از همان موشکی را که دیروز اواخر سال جاری منفجر شد، انجام دهد. با این حال، برنامه های آن پس از حادثه نامشخص است، زیرا کارخانه راکت برای ارزیابی عملکرد خود زمان درخواست کرده است.

RocketFactory با شرکت های فضایی کهنه کار در تجربه انفجار در مراحل اولیه توسعه همکاری می کند

آزمایش دیروز اولین مرحله موشک RFA One راکت کارخانه بود. RFA One یک موشک بالابر کوچک است که برای تولید تقریباً 300 کیلونیوتون نیروی رانش و قرار دادن 1.6 تن در مدار پایین زمین (LEO) طراحی شده است. برخلاف اکثر موشک‌های آسانسور کوچک دیگر، این یک وسیله نقلیه سه مرحله‌ای است، با ۹ موتور در مرحله اول که توسط کارخانه راکت طراحی شده است.

آزمایش مرحله اول یکی از آخرین آزمایشاتی بود که کارخانه راکت قبل از پرواز آزمایشی RFA One در اواخر امسال برنامه ریزی کرده بود. این مرحله بخشی از پرواز آزمایشی بود و با نابودی آن، تاخیر در پرواز آزمایشی اجتناب ناپذیر است. کارخانه راکت پیش از این ناهنجاری به سرعت در حال حرکت بود، زیرا مرحله دوم را نیز با یک موتور خلاء توسعه می داد.

موتورهای موشک کارخانه راکت موتورهای هلیکس نامیده می شوند. در حالی که آنها از نفت سفید درجه موشک استاندارد به عنوان سوخت خود استفاده می کنند، طراحی آنها نسبت به سایر موتورهای نفت سفید کارآمدتر است زیرا از احتراق مرحله ای استفاده می کند – فرآیندی که از طریق آن پیشران مورد استفاده برای خنک کردن موتور نیز برای تولید نیروی رانش استفاده می شود.

Image shows rocket engines on the rocket that met wtih the accident
Image shows rocket engines on the rocket that met wtih the accident

فیلم آزمایش دیروز، که توسط بی‌بی‌سی به اشتراک گذاشته شد، نشان می‌دهد که شاید این آزمایش شدیدترین آزمایشی بود که در سال 2024 با آن مواجه شدیم. این سال عمدتاً با ناهنجاری‌های آزمایش یا فرود شرکت‌های موشکی چینی و با این حادثه مشخص شده است. ، Rocket Factory به لیست طولانی شرکت های فضایی از جمله SpaceX و Firefly Aerospace می پیوندد.

تصویر نشان می‌دهد که در ابتدا مرحله اول در شعله‌های آتش فرو رفته بود که پس از آن کل ایستگاه آزمایش آتش گرفت و در نهایت منفجر شد. از آنجایی که Rocket Factory خارج از آلمان است، سکوی پرتاب خود را کاملاً متحرک طراحی کرده است. در یک پست وبلاگی در اوایل سال جاری، این شرکت فاش کرد که پس از ساخت سایت در آگسبورگ، آلمان، همه چیز را در کانتینرهای حمل و نقل بسته بندی کرده و به بریتانیا منتقل کرده است.

در بیانیه خود پس از حادثه، کارخانه راکت تایید کرد که موشک مرحله اول RFA One را از دست داده است. این شرکت افزود که در حال جمع‌آوری «داده‌ها و اطلاعات برای حل و فصل اتفاقات رخ داده شده» به عنوان بخشی از کار خود با مقامات بندر فضایی SaxaVord است. این شرکت با تاکید بر اینکه “ارزیابی و تجزیه و تحلیل وضعیت/” به زمان نیاز دارد، تاکید کرد که هیچ تلفات جانی یا جراحتی در بالشتک وجود نداشته است.

d8b1d8a7daa9d8aa daa9d8a7d8b1d8aed8a7d986d987 d8b1d8a7daa9d8aa d8a2d984d985d8a7d986db8c d8afd8b1 d8a8d987d8aad8b1db8cd986 daafd984d988 66c498fa796bd

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا