ورزش

محسن رضوانی: در شنا باید با کار گلخانه‌ای به موفقیت رسید 

محسن رضوانی: در شنا باید با کار گلخانه‌ای به موفقیت رسید 

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضوانی در نشستی که امروز در محل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو برگزار شد، گفت: یک المپیک دیگر بدون مدال رشته های پایه گذشت، البته خوشحالیم در دو رشته مدال نگرفتیم اماتاکید می کنم موفقیت در ورزش یک کشور یعنی مدال آوری در ورزش پایه.

وی ادامه داد: در بلژیک که در جدول توزیع مدال ها پایین تر از ایران بود در ورزش همگانی خیلی پیشرفت داشته است، توسعه در ورزش همگانی و پایه است که منجر به موفقیت در ورزش قهرمانی می شود.

رضوانی یاداور شد: در المپیک خیلی غصه خوردم، به دوستان هم گفتم چه زمانی می شود که در شنا و سایر رشته های زیر مجموعه ما صاحب مدال المپیک شویم، البته در یک دوره نزدیک به مدال شدیم مانند دوره ای که محمد علیرضایی حضور داشت و برخی اتفاقات و صدم ثانیه ها باعث شد مدال نگیریم.

رییس فدراسیون شنا تاکید کرد: به رکوردهای خوبی نزدیک شدیم اما چه باید کنیم که مدال بگیریم؟ شاگردان سرمربی سابق فلپس در پاریس مدال های زیادی گرفتند اما واقعا اگر او به ایران بیاید می توانیم به مدال برسیم؟ نه چون مشکل استخر داریم. ٩ سال است متقاضی استخر هستیم.

وی افزود: علاوه بر این باید مشکل پایه هم حل شود یعنی از سن پایه و در آموزش و پرورش آموزش شنا صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه در واترپلو قطعا در بازی های اسیایی آینده فینالیست می شویم، تصریح کرد: ما در بازی های اسیایی اخیر در ضربات پنالتی حذف شدیم. در واترپلو کار پایه شنا را آغاز کردیم اما در شنا چی؟ باید یک موفقیت داشته باشیم تا دیده شویم. باید نگاه ویژه به شنا شود، از کنار این موضوع نمی توان به راحتی گذشت.

رضوانی با بیان اینکه همیشه بعد از المپیک صحبت هایی مطرح می شود اما نباید متوقف شد، ادامه داد: از حالا باید برای المپیک اینده شروع کرد، فرانسه در دوره قبل یک طلا گرفت اما در این دوره چهار مدال گرفت، ژاپن یک نقره گرفت، در شنا صدم ثانیه تعیین کننده است، باید مشکل استخر و کمبودها برطرف شود یا به صورت گلخانه ای کار را پیش ببریم که سه چهار نفر اماده هستند.

وی از مذاکره با باب بومن خبر داد و گفت: برای توسعه شنا و نتیجه گیری بهتر با باب بومن مربی مطرح امریکایی مذاکره داشته ایم، او پیش از این مربی مایکل فلپس بوده أست.

رضوانی تاکید کرد: هزینه همکاری با چنین مربی ماهیانه بیشتر از ٥٠ هزار دلار أست، از طرفی ما در ایران ساختار لازم برای همکاری در این سطح را نداریم بنابراین در برنامه داریم که شناگرانی مانند سامیار عبدلی را عازم امریکا کنیم تا زیر نظر او تمریناتش را دنبال کُند، صحبت های مقدماتی انجام شده و توافق حاصل شده است.

رییس فدراسیون شنا در مورد فعالیت های واترپلو تصریح کرد: بعد از اربعین دور جدید تمرینات تیم ملی آغاز می شود، به تورنمنت روسیه دعوت شده ایم و در آن شرکت خواهیم کرد، در کل درصدد فراهم کردن شرایط بهتری برای تیم ملی واترپلو هستیم. مهری و صدری به تیم ملی واترپلو اضافه شده اند که می تواند به تیم کمک می کند. بعد از قهرمانی آسیا اگر جزو دو تیم‌اول باشند می توانند به مسابقات جهانی راه پیدا کنند.

رضوانی در بخشی از صحبت هایش با اشاره مبلغ قراردادها در لیگ شنا که ٣٠ میلیون تومان است، گفت: قیمت یک مایو اما ٣٠٠ یورو است. علاوه بر این ما استخر زیاد داریم اما استخر حرفه ای نداریم، استخر ٩ دی انها ابروی ما است، استخر المپیک قبل از المپیک ساخته شد با ظرفیت ٢٢ هزار نفری برای تماشاگر که بعد از المپیک جمع می شود و به عنوان یک سالن دیگر استفاده می شود.

رییس فدراسیون شنا یادآور شد: مشکل من نیستم، هر فرد دیگری جای من در فدراسیون شنا باشد، نیازمند یک نگاه ویژه است تا بتواند کارها را پیش ببرد و مشکلات را برطرف کُند.

وی در مورد عدم تکرار رکورد سامیار عبدلی در المپیک خاطرنشان کرد: او یک ماه پیش از المپیک برای ورودیه المپیک خودش را به اوج رساند، یک ورزشکار حرفه ای نمی تواند در یک ماه چندبار این وضعیت را تکرار کُند. خیلی از شناگران البته در المپیک رکورد خود را تکرار نکردند.

رضوانی گفت: فدراسیون ما سه رشته است که هر مدام یک فدراسیون محسوب می شود، اما به این اندازه به لحاظ مالی به ما نگاه نمی شود، بودجه ما با در نظر گرفتم تجهیزات ٣٥ میلیارد شده است.

وی در مورد شیرجه گفت: سام واژیر را در این رشته داریم که خارج از کشور تمرین می کُند اما خانواده اش دوست دارند برای ایران بازی کُند، می دانستم کشور کانادا این ورزشکار را می خواست اما هزینه های لازم را پرداخت کردیم تا این اتفاق نیفتد، واژیر دو ماه دیگر در مسابقات قهرمانی آسیا در چین شرکت می کُند.

وی تاکید کرد: جایگاه شنا همین جایی است که الان هست، اگر باب بومن به ایران بیاید کاری نمی توانیم انجام بدهیم چون مشکل ساختار و تجهیزات داریم، باید به صورت گلخانه روی نفرات مان کار کنیم تا موفقیتی حاصل شود و دیده شویم، نیاز به دیده شدن داریم.

رضوانی در پایان گفت: من عضو کمیته فنی فدراسیون جهانی هستم از طرفی تیمی در واترپلو المپیک نداشتیم به همین دلیل قضاوت دیدارهای مهمی را به من دادند.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا