ورزش

از مردم به خاطر نتایج وزنه‌برداری در المپیک عذرخواهی می‌کنم

از مردم به خاطر نتایج وزنه‌برداری در المپیک عذرخواهی می‌کنم

به گزارش خبرنگار مهر، سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری در مورد شرایط وزنه‌برداری و عملکرد ملی‌پوشان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس توضیح داد.

چه پشتوانه ای برای ما گذاشتند؟

کسانی الان دارند انتقاد می‌کنند که قبلا به فدراسیون قبلی هم می‌تاختند. در المپیک مدال نگرفتیم و نتیجه ضعیف بود و از مردم عذرخواهی می‌کنیم. دوستان قبلی چه کسانی را به ما تحویل دادند؟ جایگزین بهداد سلیمی و سهراب مرادی چه کسی به ما دادند؟ داشته های ما همین بود.

۹۰ درصد صحبت مسببان دروغ است

او ادامه داد: مسببان این وضعیت که الان انتقاد می‌کنند و ۹۰ درصد حرف‌هایشان دروغ است و حاضر به عذرخواهی نشدند.

از عملکرد نواب راضی هستم

انوشیروانی درباره ارزیابی‌اش از عملکرد نواب نصیرشلال گفت: او از سرمایه‌های بزرگ وزنه‌برداری است. یک سال و نیم از فعالیتش می‌گذرد و در وزنه‌برداری مدت زمانی نیست که بخواهیم نتایج را ارزیابی کنیم. باید سه سال بگذرد و ارزیابی کنیم. قرار بود جلسه کمیته فنی را فردا داشته باشیم و احتمال دارد به تعویق بیفتد. نظر من این است از عملکردش راضی‌ام و کمیته فنی هم عملکرد فنی او را بررسی می‌کند. روندی را که کادر فنی شروع کرده و تغییر نسل داده، حتما جوابگو است و جواب اعتمادها را می‌دهد.

داودی طلا را به کسی نمی دهد

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد افزایش رکورد علی داوودی افزود: علی داوودی بعد از المپیک توکیو بلاتکلیف تمرین کرد و اگر این فاصله نمی‌افتاد، در المپیک وزنه بالاتر از این می‌زد. با خود او صحبت کردم از یکی دو مسابقه بعد تا المپیک لس‌آنجلس طلا را به هیچ کسی نخواهد داد.

دست ما خالی است

وی گفت: چشم انداز ما کوتاه مدت نیست و برای یکسال برنامه نداریم بلکه باید چندین سال صبر کنیم. اگر تیم پرستاره تحویل ما شده جوابگو هستم اما دست ما خالی است. ما داریم کار می کنیم و چند سال دیگر ثمره آن مشخص خواهد شد. وزنه برداری در چند سال پیش خالی شده بود و اکنون با سختی می توانیم یک تیم را برای رقابت های جهانی جمع کنیم. دوستان به دوران خود فکر کنند چند دوپینگی داشتند و چند بار محروم شدند؟ من چند بار می خواستم در زمان بیماری به وی بروم که اجازه نداد. آقای مردای مصاحبه می کند و ما هم جواب او را می دهیم.

باید به من هم فرصت بدهند

رئیس فدراسیون وزنه برداری گفت: بعد از ۶ سال مدیریت دبیر در کشتی فوق العاده بود و هادی ساعی نیز بعد از سه سال موفق بود و این جای تبریک به قهرمانان دارد به من نیز باید فرصت داده شود و من گفتم که از ۲۰۲۵ شروع خواهد شد و در ۲۰۲۶ تیمی برای المپیک ۲۰۲۸ رو خواهیم کرد. من با تمام سلسله مراتب آمدم و با اعتماد حرف می زنم و بیدی نیستم با این بادها بلرزم. من تجربه زیادی در این رشته دارم. مردم از ما انتطار دارند و ما هم به دنبال برنامه ای هستیم که انتظارات رابرآورده کنیم.

جوانان را در بحرین ببینید

رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: ما از تیم جوانان چهار نفر به تیم اصلی اضافه کردیم و باید خلا رکوردی با بزرگسالان را پر کنیم. در جهانی بحرین افزایش رکورد جوانان را خواهیم دید. برای جهانی هم تیم خوبی را در بخش آقایان و خانم ها اعزام خواهیم کرد.

وزنه برداران ما نجابت کردند

رییس فدراسیون وزنه برداری در واکنش به عدم حضور مسئولان گفت: نسبت به وزنه برداران ما در روز مسابقه و تمرین کم لطفی شد. من از آقای هاشمی تشکر می کنم. ارتباط ما با کمیته به نحو احسن است. اما واقعا توجه ویژه به کار ما و حضور در تمرینات کمترین انتظار یک قهرمان است. ورزشکار باید مشکلاتش را بگوید و سبک شود. نسبت به تیم ما کم لطفی شد و انتظار داشتیم. از روزی که از المپیک برگشتند یک کلام صحبت نکردند و گلایه ای نکردند. همگی نجابت دارند و مطمئنم این ارزشمند است و باید به صورت ویژه به آن احترام گذاشت.

ادامه دارد…

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا