اقتصاد

سمینار اقتصادی جکسون هول ممکن است شوک های جدیدی را در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کند

سمینار اقتصادی جکسون هول ممکن است شوک های جدیدی را در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کند

Bijie.com گزارش داد:

هر سال در پایان تابستان، توجه جامعه اقتصادی جهانی بر روی یک رویداد مهم متمرکز می شود – سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول.

این رویداد سالانه که توسط بانک فدرال کانزاس سیتی برگزار می‌شود، مقامات بانک مرکزی، اقتصاددانان، فعالان بازار مالی و نمایندگان رسانه‌ها را از سراسر جهان برای بحث در مورد سیاست‌های اقتصادی و روندهای بازار جذب می‌کند.

سمینار امسال با موضوع “ارزیابی مجدد اثربخشی و انتقال سیاست پولی” از 22 تا 24 آگوست برگزار می شود.

aIzukzkeUnGNDyRZfqnB0yyILPjjiWdomD3m4TuM.png

پس از سال ها نرخ بهره پایین، اقتصاد ایالات متحده با وجود افزایش بیش از 5 درصدی نرخ بهره، انعطاف پذیری شگفت انگیزی را از خود نشان داده است. علیرغم پیش‌بینی‌های گسترده در مورد یک رکود احتمالی، داده‌ها نشان می‌دهند که اقتصاد ایالات متحده علی‌رغم این پیش‌بینی‌ها به نظر قوی باقی می‌ماند.

مواردی مانند وام‌های مسکن با بهره کم توسط صاحبان خانه و تامین مالی مجدد توسط کسب‌وکارهایی که از نرخ‌های بهره بسیار پایین بهره می‌برند نشان می‌دهد که تاثیر سیاست پولی بر اقتصاد واقعی به اندازه گذشته قابل توجه نیست.

کنفرانس سالانه جکسون هول، که توجه زیادی را به خود جلب کرده است، به معیاری برای تفسیر پدیده های فوق تبدیل خواهد شد.

01

نفوذ

از زمانی که سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول برای اولین بار در سال 1982 برگزار شد، به بستر مهمی برای مقامات بانک مرکزی جهانی، اقتصاددانان، کارشناسان بازار مالی و سیاست گذاران برای برقراری ارتباط و بحث درباره سیاست های اقتصادی تبدیل شد.

هر ماه اوت، این سمینار در شهر کوچک جکسون هول، وایومینگ، ایالات متحده برگزار می شود و سیاست گذاران ارشد اقتصادی و محققان دانشگاهی از سراسر جهان را به خود جذب می کند.

موضوعات اصلی جلسه معمولاً حول وضعیت اقتصادی فعلی و توسعه آتی آن، به ویژه تعدیل سیاست پولی و تأثیر بالقوه آن بر اقتصاد جهانی است. امسال موضوع سمینار «ارزیابی مجدد اثربخشی و انتقال سیاست پولی» است که هدف آن بررسی عمیق چگونگی انتقال مؤثرتر سیاست پولی به اقتصاد واقعی در فضای اقتصادی فعلی و ارزیابی اثرات واقعی آن است.

جلسه سالانه جکسون هول به دلیل سطح بالای شرکت‌کنندگان و بحث‌های سخت‌گیرانه شناخته شده است. هر ساله، نمایندگان بانک مرکزی، اقتصاددانان و فعالان بازارهای مالی از کشورهای مختلف در مورد موضوعات اصلی بحث و گفتگو می کنند.

نتایج تحقیقات و توصیه‌های خط‌مشی شرکت‌کنندگان معمولاً به صورت آنلاین در قالب گزارش‌ها و مقاله‌ها پس از کنفرانس برای ارجاع توسط افراد از تمام طبقات اجتماعی در سراسر جهان منتشر می‌شود.

تاثیر یک سمینار فراتر از محتوای مورد بحث است. به دلیل تمرکز بالای آن بر سیاست های اقتصادی جهانی، سخنرانی ها و بحث ها در نشست سالانه جکسون هول اغلب تأثیر عمیقی بر بازارهای مالی دارد.

jgwuLWz3HxBpZDRV2yxRYLYghjIiAl4XxVmg4Jbj.png

02

بررسی تاریخی

جلسه سالانه هال یک رویداد مهم در زمینه اقتصاد جهانی است.

برای مثال، نشست سالانه جکسون هول در سال 2022 بر چالش‌های تورم بالا و افزایش نرخ بهره پیش روی اقتصاد جهانی متمرکز شد. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، انتقاد شدیدی را در این نشست صادر کرد و به صراحت اعلام کرد که به تشدید سیاست های پولی ادامه خواهد داد. این بیانیه موجی از شوک را در بازارهای جهانی به ویژه در بخش فناوری و رشد ایجاد کرد که کاهش قابل توجهی را تجربه کرد. سخنرانی تندرو پاول نشان داد که فدرال رزرو برای مبارزه با تورم مصمم خواهد بود، علیرغم انتظارات رشد اقتصادی که چنین سیاستی ممکن است به همراه داشته باشد.

اخیراً، نشست 2021 انتظارات متفاوت بازار را برای روند عادی سازی سیاست پولی منعکس کرده است. در این جلسه، اظهارات پاول تا حدی کذب بود و بر پیچیدگی و عدم اطمینان بهبود اقتصادی تاکید کرد. اگرچه داده های اقتصادی در آن زمان شروع به بازیابی کردند، البته بازار همچنان پر از تردید در مورد مسیر سیاست گذاری آینده بود. پس از این جلسه، واکنش بازار سهام و اوراق قرضه نشان داد که انتظارات سرمایه گذاران برای افزایش نرخ بهره در آینده تغییر قابل توجهی داشته است که این امر نااطمینانی بازار را نیز افزایش داده است.

gm4Lr0rYJpH0vEtUm8s9nHzM4XG3jOWDSe3s2rvK.png

کنفرانس سالانه جکسون هول 2020 پس‌زمینه ویژه این همه‌گیری را لغو کرد و شدت آن را کاهش داد. در این نشست، فدرال رزرو یک چارچوب سیاست پولی جدید را اعلام کرد که بر روی اجازه دادن به تورم از هدف در یک دوره مشخص برای جبران اپیدمی تمرکز دارد، این تغییر سیاست عموماً توسط بازار به عنوان یک حمایت مثبت برای بهبود اقتصادی در نظر گرفته شد این نتیجه بازار سهام را به حرکت درآورد. سودهای قابل توجهی که پس از جلسه برگزار شد و بیشتر به رونق سهام های فناوری و سایر بخش های با رشد بالا دامن زد.

از طریق این داده‌های تاریخی، می‌توانیم ببینیم که نشست سالانه جکسون هول نه تنها کانون بحث‌های سیاست اقتصادی جهانی است، بلکه عمیقاً بر احساسات و روند بازار تأثیر می‌گذارد.

03

شاخص‌های کلیدی سیاست

با افتتاح سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول 2024، تمرکز بازارهای مالی جهانی بار دیگر بر کوه‌های گراند تتون در وایومینگ، ایالات متحده متمرکز شده است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، در این کنفرانس که برای ساعت 10 صبح به وقت نیویورک در 23 آگوست برنامه ریزی شده است، سخنرانی کلیدی در مورد چشم انداز اقتصادی ارائه خواهد کرد. این سخنرانی نه تنها وضعیت فعلی اقتصاد ایالات متحده را مورد بحث قرار می دهد، بلکه ممکن است سیگنال های مهمی در مورد سیاست های پولی آینده به بازار بیاورد.

در چند سال گذشته، نشست سالانه جکسون هول به یک “بارومتر” برای مشاهده جهت گیری سیاست های اقتصادی جهانی تبدیل شده است، به ویژه زمانی که اقتصاد جهانی در حال حاضر با ابرهای مالی مواجه است. هر سخنرانی پاول ممکن است بر بازار تأثیر بگذارد.

موضوع نشست سالانه امسال «ارزیابی مجدد اثربخشی و فعالیت سیاست پولی» است که در مورد اهمیت عملی در محیط اقتصادی کنونی بحث می‌کند. در طول سال گذشته، فدرال رزرو یک سری افزایش نرخ بهره را اتخاذ کرده است که نرخ بهره را تا محدوده 5.25%-5.50 درصد افزایش داده است. با این حال، علیرغم افزایش نرخ بهره، اقتصاد ایالات متحده، به ویژه در زمینه اشتغال و مصرف، قوی باقی می ماند و پیش بینی های بازار از مسیرهای سیاست آتی را پیچیده می کند.

بازار عموماً انتظار دارد که پاول در این سخنرانی راهنمایی روشنی در مورد کاهش نرخ بهره در آینده ارائه دهد. تحلیلگران خاطرنشان کردند که پاول ممکن است نشان دهد که زمان مشخصی برای کاهش نرخ بهره قریب الوقوع است، اما میزان و سرعت کاهش نرخ بهره همچنان در داده های اقتصادی آتی اعلام خواهد شد. آمارهای اشتغال و تورم اخیر عوامل موثر بر تصمیم گیری فدرال رزرو خواهند بود. با نتایج نشست FOMC در سپتامبر، بازار کاهش نرخ بهره همچنان اهمیت بیشتری پیدا می کند، حتی برخی از موسسات پیش بینی می کنند که فدرال رزرو ممکن است سه بار متوالی، هر بار 25 واحد پایه کاهش دهد.

با این حال، پاول همچنین ممکن است کانال دقیق تری را اتخاذ کند و بر عدم قطعیت و وابستگی به داده ها در سیاست گذاری تأکید کند. در مقابل این پس‌زمینه، بازار به بحث‌ها در نشست سالانه جکسون هول توجه زیادی خواهد داشت، به ویژه اینکه چگونه سخنرانی پاول بر جهت‌گیری سیاست‌های پولی در ماه‌های آینده تأثیر می‌گذارد.

علاوه بر فدرال رزرو، اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان و فیلیپ رایان، اقتصاددان ارشد بانک مرکزی اروپا نیز در نشست امسال سخنرانی خواهند کرد و سخنرانی های آنها نیز تأثیر مهمی بر بازارهای جهانی خواهد داشت. به طور کلی، سال تالار 2024 یک لحظه حیاتی برای نقاط عطف سیاست بانک مرکزی جهانی خواهد بود و جکسون بازار به دنبال سرنخ هایی در مورد تغییرات سیاست های آینده است.

خلاصه

با برگزاری نشست سالانه جکسون هول در سال 2024، بازارهای مالی جهانی بار دیگر تمرکز فدرال رزرو و سایر سیاست های اصلی بانک مرکزی را به خود جلب کردند. نتیجه جلسه تعمیر و نگهداری نه تنها عمیقاً بر روند آینده اقتصاد جهانی تأثیر می گذارد، بلکه ممکن است محرکی برای پویایی های جدید در بازار ارزهای دیجیتال باشد.

در این راستا، درک و تجزیه و تحلیل جامع از پیشینه و تأثیرات بالقوه این سیاست‌های کلان اقتصادی، کلید تدوین سیاست‌های سرمایه‌گذاری مؤثر خواهد بود. به ویژه در شرایط کنونی که اقتصاد جهانی پر از عدم قطعیت است، توجه دقیق به داده های اقتصادی و تغییرات سیاست ها می تواند به سرمایه گذاران کمک کند تا به تلاطم بازار واکنش بهتری نشان دهند و فرصت های سرمایه گذاری جدید را به دست آورند.

در چند ماه آینده، سیگنال های خط مشی ارائه شده توسط کنفرانس سالانه جکسون هول ممکن است به یک شاخص مهم از روند بازار تبدیل شود. سرمایه‌گذاران باید هوشیاری بالایی داشته باشند، استراتژی‌ها را به موقع تنظیم کنند، با نوسانات و ریسک‌های احتمالی بازار کنار بیایند و در عین حال فرصت‌های جدید ناشی از این امر را کنترل کنند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا