اقتصاد

بیت کوین به زیر SMA 200 روزه سقوط می کند که پتانسیل قیمتی دوگانه را نشان می دهد

بیت کوین به زیر SMA 200 روزه سقوط می کند که پتانسیل قیمتی دوگانه را نشان می دهد

Bijie.com گزارش داد:

بیت کوین (BTC) در دو سال گذشته عملکرد قیمتی بالایی داشته است و از ابتدای سال 2023 بیش از 300 درصد افزایش یافته است. تنها در سال 2024، رهبر بازار ارزهای دیجیتال تا 40 درصد رشد کرد، به ویژه که در ماه مارس به بالاترین سطح خود یعنی 73750 دلار رسید. با این حال، تحولات اخیر قیمت نشان می دهد که مسیر صعودی قیمت بیت کوین ممکن است در ماه های آینده به طور قابل توجهی تغییر کند.

SMA 200 روزه قیمت بیت کوین را در چهارراه نشان می دهد

در یک پست X در روز شنبه، تحلیلگر محبوب ارزهای دیجیتال، علی مارتینز به اشتراک گذاشت که قیمت بیت کوین اخیراً به زیر میانگین متحرک ساده 200 روزه (SMA) رسیده است، که نشان می دهد قیمت دارایی تغییر خواهد کرد.

برای زمینه، یکی از رایج‌ترین ابزارهای معاملاتی، میانگین متحرک ساده، برای شناسایی روندها در داده‌های قیمت در یک دوره زمانی خاص، مانند 200 روز، استفاده می‌شود. همانطور که از نام آن پیداست، این اندیکاتور میانگین تمام نقاط قیمت را در یک دوره معین نشان می دهد و به معامله گران اجازه می دهد جهت کلی بازار را بسنجند.

به‌طور سنتی، زمانی که قیمت دارایی از SMA فراتر می‌رود، نشان‌دهنده تغییر قیمت به سمت بالا است، اگرچه واقعیت افزایش قیمت‌های مورد انتظار به بازه زمانی SMA بستگی دارد. از طرف دیگر، زمانی که قیمت سکه به زیر SMA می‌رسد، نشان‌دهنده سیگنال فروش است زیرا انتظار می‌رود قیمت کاهش یابد.

با این حال، مارتینز فرض می‌کند که افت فعلی بیت‌کوین به زیر SMA 200 روزه موقتی است و فرصت خرید را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند و از پتانسیل سکه برای حفظ روند صعودی فعلی‌اش پشتیبانی می‌کند. با این حال، در صورتی که بیت کوین برای مدت طولانی تری زیر SMA 200 روزه باقی بماند، تحلیلگران پیش بینی می کنند که این پیشرفت می تواند باعث ایجاد بازار نزولی در ارزهای دیجیتال اصلی شود.

منبع: علی مارتینز

نمایش کلی قیمت بیت کوین

بر اساس CoinMarketCap، بیت کوین با قیمت 59,995 دلار معامله می شود که طی هفت روز گذشته 1.77 درصد کاهش یافته است. عملکرد منفی نشان دهنده مشکلات این دارایی در ماه گذشته است که طی آن بیش از 8 درصد از ارزش خود را از دست داد و برای مدت کوتاهی به زیر 50000 دلار سقوط کرد. با وجود این، احساسات جامعه نسبت به بیت کوین تا حد زیادی صعودی است و نشان می دهد که بسیاری از سرمایه گذاران از این سکه حمایت می کنند تا سودآوری آن را در بلندمدت ثابت کنند.

پیش‌بینی شده است که ارز دیجیتال اصلی بر اساس داده‌های تاریخی قیمت و سایر عوامل، از جمله بازار ETF بیت‌کوین و تغییرات بالقوه اخیر در سیاست دارایی‌های دیجیتال دولت ایالات متحده، بارها به شش رقم برسد. با این حال، بیت کوین در حال حاضر دارای اهداف قیمتی کوتاه مدت 62000 و 70000 دلاری است که هر دوی اینها بادهای مخالف قابل توجهی را برای رهبر بازار ارزهای دیجیتال ایجاد می کند.

BTC در نمودار معاملات روزانه با قیمت 59817 دلار معامله می شود

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا