پیامک

چگونه کیک خانگی خود را پف دار درست کنیم ؟

چگونه کیک خانگی خود را پف دار درست کنیم ؟

چگونه کیک خانگی خود را پف دار درست کنیم ؟

در کل هر چزی که مربوط به خوردن است در خانه درست بشود ارزش غذایی بالایی دارد چه غذا باشد چه دسر چه کیک… و خیلی دلچسب تر می توان آن خوراکی را بخوری و لذت ببری. مجله تالاب در این مطلب قصد دارد چند راهکار بسیار ساده درباره کیک خانگی که مانند قنادی ها که کیک هایشان پف دار می شود را آموزش دهد پس با ما همراه شوید و در ادامه مطلب با این راهکارهای ساده آشنا شوید،تا یک کیک پف دار حجیم برای خانواده عزیزتا درست کنید. 

چگونه کیک خانگی خود را پف دار درست کنیم ؟

نکات مهم و ساده برای پف کردن کیک خانگی

برای این که کیک اسفنجی شود و خوب پف کند باید چندین بار آرد را الک کنید تا کاملا یکدست شود و بهتر است بکینگ پودر را ابتدا به آرد اضافه کنید و سپس با هم از صافی عبور دهید تا آرد کامل باز شود،و در ادامه قالب باید مناسب مواد کیک شما باشد چون اگر مواد اولیه کیک نسبت به قالب کیک کم باشد کیک خوب پف نمی کند.

سفیده و زرده تخم مرغ را به دقت از هم جدا و مقداری شکر به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و با همزن هم بزنید. باید توجه داشته باشید که جهت هم زدن نباید تغییر کند و تا آخر در یک مسیر هم زده شود و حدود پنج دقیقه ای کامل و مرتب هم بزنید تا حالت کش دار پیدا کند و دقت کنید میزان روغن زیاد نشود که پف کیک را می‌گیرد.

فر را 20 الی 30 دقیقه قبل گذاشتن مواد روی درجه 170 روشن کنید تا به خوبی محیط فر گرم شود، در زمان پخت کیک به هیچ عنوان در فر را باز نکنید چون جلوی پف کردن کیک را می گیرد.

قبل از پخت کیک تمام مواد را نیم ساعت در دمای محیط نگهداری کنید و بعد شروع به تزیین کنیدیا برش دهید، توجه داشته باشید که از بکینگ پودر سالم و تازه استفاده کنیدچون بسیار تآثیر در پف کردن کیک دارد، و یک نکته مهم ؛هنگام هم زدن شکر و زرده تخم مرغ به رنگ آن توجه کنید و وقتی رنگ آن بین سفید و کرمی شد دیگر هم نزنید.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا