پیامک

پدر حسن یزدانی دچار حمله عصبی شد

پدر حسن یزدانی دچار حمله عصبی شد

پدر حسن یزدانی دچار حمله عصبی شد

حسن یزدانی قهرمان کشورمان متولد 1373 است او در رشته ورزشی کشتی آزاد فعالیت می کند یزدانی از همان کودکی علاقه زیادی به ورزش به خصوص رشته کشتی داشت، و از سن 11 سالگی وارد این حرفه شد،اولین جایزه خود را در سال ۲۰۱۱ به عضویت تیم ملی نوجوانان در اول همان سال در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا به مدال برنز وزن ۵۰ کیلوگرم دست یافت،او برنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو در دستهٔ ۷۴ کیلوگرم و مدال نقرهٔ المپیک ۲۰۲۰ توکیو و المپیک ۲۰۲۴ پاریس در دستهٔ ۸۶ کیلوگرم است.

یزدانی سه دوره قهرمان مسابقات کشتی جهان در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱، و دارندهٔ سه مدال نقره و یک برنز این مسابقات است.

کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ و دو عنوان قهرمانی در مسابقات قهرمانی کشتی آسیا از دیگر افتخارات او است. او در سال ۲۰۱۷ از سوی اتحادیه جهانی کشتی به عنوان بهترین کشتی‌گیر سال جهان انتخاب شد و در ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ با گرفتن مدال نقرهٔ مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد، پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ایران از نظر تعداد شمارش مدال جهانی و المپیک شد.

پدر حسن یزدانی دچار حمله عصبی شد

حسن یزدانی دچار آسیب شد و از طلای المپیک محروم شد 

حسن یزدانی در مسابقه کشتی آزاد در مقابل ماگومد رمضان اف کشتی گیر روسی الاصل بلغارستان به روی تشک رفت و در همان لحظات اول مبارزه، متآسفانه درد شدید کتف، انرژی حسن یزدانی را پایین آورد، اما با این حال تمام تلاش خود را کرد و بازی هم به نحو احسن به خوبی پیشرفت و تا لحظات آخر یزدانی در حال مقاومت و تلاش بود و کار تا دقیقه پایانی هم عالی بود و یک بر یک پیش می رفت و یزدانی هم برنده مبارزه بود اما در دقایق نهایی در خاک حریف نشست و در نهایت با نتیجه ۷ بر یک شکست خورد و از رسیدن به مدال طلای المپیک را از دست داد.

و دلیل از دست دادن مدال طلا هم به خاطر دردی شدیدی بود که در ناحیه کتف خود احساس کرد که اصلا قابل تحمل نبود. حسن یزدانی چندماه پیش به خاطر آسیب دیدگی شدید قسمت کتف به اتاق عمل رفت. 

پدر حسن یزدانی دچار حمله عصبی شد

و حال بد پدر حسن یزدانی بعد از باخت پسرش 

در پایان دیدار فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک پاریس که یزدانی قهرمان عزیز کشورمان در لحظات آخر مسابقه نتوانست تحمل کند و مدال طلا را از دست داد و در همان حین پدر حسن یزدانی با دیدن باخت پسرش دچار حال بد او شد و سریعا مأموران پزشکی با همراهی دکتر بابک شایگان، پزشک اتحادیه جهانی کشتی بلافاصله وارد عمل شدند و پدر حسن یزدانی را به خارج از سالن منتقل کردند.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا