ورزش

فقر گلزنی یا احتیاط بیش از حد؛ میانگین ناامید کننده گلزنی در لیگ جدید!

فقر گلزنی یا احتیاط بیش از حد؛ میانگین ناامید کننده گلزنی در لیگ جدید!

مسابقات لیگ برتر در چارچوب هفته اول طی روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه با برگزاری ۸ مسابقه به پایان رسید. از این تعداد مسابقه دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و آلومینیوم اراک با تساوی بدون گل به پایان رسید و هیچ گلی در این دیدار رد و بدل نشد.

همچنین سه مسابقه با به ثمر رسیدن تنها یک گل و نتیجه یک بر صفر به پایان رسید تا تیم‌های ملوان، خیبر خرم آباد و فولاد به ترتیب گل گهر سیرجان، هوادار و نساجی مازندران را از پیش رو برداشته باشند. یک مسابقه نیز با تساوی یک بر یک بین تیم‌های پرسپولیس و ذوب آهن تمام شد تا این دیدار هم بین تیم قهرمان فصل گذشته و نماینده اصفهان تنها ۲ گل داشته باشد!

دیدار تیم‌های مس رفسنجان و تراکتور نیز با برد ۲ بر صفر تراکتور و شمس آذر قزوین با استقلال با نتیجه دو بر یک به پایان رسید. تنها دیدار پرگل این هفته بین تیم‌های سپاهان و چادر ملو اردکان برگزار شد که سپاهانی‌ها با نتیجه سه بر یک حریف تازه لیگ برتری شده‌شان را شکست دادند. رد و بدل شدن تنها ۱۴ گل در ۸ مسابقه میانگین ۱.۷۵ گل در هر بازی را بر جای می‌گذارد که مشخص می‌کند حتی تعداد گل‌های رد و بدل شده در هر دیدار به دو عدد هم نمی‌رسد. این وضعیت در فصل گذشته نیز بر لیگ برترمان حاکم بود و بسیاری از کارشناسان آن را ناشی از احتیاط بیش از حد سرمربیان تیم‌ها برای حفظ موقعیت و جایگاهشان در تیم عنوان می‌کردند.

مروری بر مسابقات لیگ برتر انگلیس، اسپانیا (لالیگا) و یا لیگ‌هایی از این دست، حتی لیگ های کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس مانند عربستان و قطر مشخص می‌کند به طور معمول در هر بازی حداقل دو تا سه گل بین تیم‌ها رد و بدل می‌شود تا مخاطبان این رشته پرطرفدار از تماشای یک فوتبال سراسر هجومی و پرگل سیراب شوند. اما وضعیت معکوس این شرایط طی سال‌های اخیر بر فوتبال ما حاکم شده و جز معدود مسابقاتی که پرگل از آب در می‌آیند معمولاً اکثر مسابقات با نتایج کم گل یک بر صفر به پایان می‌رسند.

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا