ورزش

گفت‌وگوی مهر با پرافتخارترین بانوی ورزش ایران که در المپیک درخشید

گفت‌وگوی مهر با پرافتخارترین بانوی ورزش ایران که در المپیک درخشید

خبرگزاری مهر: گروه ورزشی- محمد بیرامی: ناهید کیانی را باید یکی از نوابغ ورزش بانوان در عصر حاضر نامید. ورزشکاری که سه سال قبل و در همین مردادماه با شکستی تلخ تا سرحد نابودی پیش رفت، ۱۱۰۴ روز بعد یعنی ۱۸ مردادماه که به قول خودش بهترین روز زندگی اش هم بود موفق شد رکوردهایی را به نفع خود جابجا کند که شاید تا سال‌ها ورزشکاری حتی نتواند آنها را تهدید کند، چه رسد به جابجایی!

کیانی در دوره مدیریت جدید فدراسیون عملکردی فوق تصور داشت، در کنار مدال‌های رنگارنگ در تورنمنت‌های معتبر، طلای آسیا، طلای جهان و نقره المپیک را کسب کرد تا به عنوان پرافتخارترین دختر ورزشکار ایران لقب بگیرد.

او برای میدان بزرگی چون المپیک پاریس در کنار مباحث فنی و بدنی، به لحاظ روانی هم آماده بود. کافی است به واکنش‌ها، حرکات، چهره خندان، پر روحیه و هیجانی او از همان ابتدای مسابقات کمی با دقت توجه کرد. او با ذهنی برنده وارد مسابقات می‌شد و برای آنچه می‌خواست تا سرحد توان می‌جنگید و خوب به هدف هم می‌رسید. در مبارزه‌ای که برای تمام دنیا مهم بود عملکردی عالی داشت و موفق شد راه رسیدن به مدال نقره با ارزش المپیک را برای خود هموار کند.

گفت‌وگوی مهر با پرافتخارترین بانوی ورزش ایران که در المپیک درخشید

وی در خصوص بازی‌های المپیک به خبرنگار مهر گفت: بارها و بارها کسب مدال و موفقیت در المپیک را برای خود تصویر سازی کرده بودم، می‌دانستم که قرار است در پاریس چه اتفاقی بیفتد و همه جوانب آن را در نظر گرفته بودم. به همین دلیل هم با هیجان وارد مسابقات شدم. چرا که برای خودم ثابت شده بود روز ۱۸ مرداد روزی است که باید همه زحمات چند ساله‌ام نتیجه بدهد. خدا را شکر که موفق شدم مردم عزیز کشورم را خوشحال کنم. درست است که رنگ مدالم نقره‌ای بود، اما سخت تلاش می‌کنم گام‌های بعدی را محکم‌تر بردارم.

دارنده مدال نقره المپیک با اشاره به المپیک قبل اظهار داشت: روزهای سخت و شرایط روحی سخت‌تری را پشت سر گذاشتم، اما با پشت کار و صرف فعل خواستن موفق شدم از آن فضا خارج شوم. آنها که المپیک را با ناکامی تجربه کرده‌اند به خوبی می‌دانند که من چه می گویم و خارج شدن از آن شرایط و تلاش برای چهار سال بعد چه دشواری‌هایی دارد. مدتی حال خوبی نداشتم و نتایج خوبی نمی‌گرفتم اما بلند شدم و به خودم قول دادم که کار نکرده را به بهترین شکل ممکن به پایان برسام.

کیانی در مورد مبارزه نهایی و دیدار با حریف کره‌ای گفت: رقیب کره‌ای در مبارزه نهایی حریف خوب و آماده‌ای بود من پیش از این مسابقات برابر حریف کره‌ای پیروز شده بودم، متأسفانه در این مبارزه موفق نشدم برابر او پیروز شوم، این رقابت درس‌های زیادی برای من داشت که می‌تواند بهترین مربی برای من در راه رسیدن به موفقیت‌های آینده باشد.

گفت‌وگوی مهر با پرافتخارترین بانوی ورزش ایران که در المپیک درخشید

وی افزود: زمانی که روی سکو بودم فقط به مردم عزیز ایران که چه حالی دارند و چقدر می‌تواند این مدال آنها را خوشحال کرده و لبخند را برای آنها به ارمغان آورده باشد، فکر می‌کردم، به خانواده ام که در سخت‌ترین شرایط و لحظات کنارم بودند، از خدا می‌خواستم که عمیق‌ترین خوشحالی را داشته باشند. تصویر کسانی که در این مدت انرژی مثبت می‌فرستادند و کمک کردند مقابل چشمانم بود. قدردان زحمات آنها هستم و امیدوارم بتوانم جبران کنم.

پرافتخار ترین بانوی ورزشکار ایران گفت: ما در این دوره در تورنمنت‌های متعدد و بیشتری نسبت به دوره‌های قبل شرکت کردم و همین موضوع باعث شد تا من برای اولین بار در تاریخ تکواندو بانوان از طریق رنکینگ سیستم سهمیه حضور در المپیک را کسب کنم. ان شاالله تلاش می‌کنم همچنان برای کشورم و مردم عزیزم افتخار آفرین باشم.

کیانی در پایان گفت: از مسئولان فدراسیون که در مسیر این موفقیت بزرگ بسیار تلاش کردند و شرایط را به خوبی فراهم کردند تشکر و قدردانی می‌کنم. از همه کسانی که در این مدت برای من زحمت کشیدند، خانواده ام، کادر فنی تیم ملی و… صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا