حاشیه

بیوگرافی فاطمه غزال بازیگر و همسرش + فرزندان

بیوگرافی فاطمه غزال بازیگر و همسرش + فرزندان

در این مطلب جدید در سال 1403 و سال 2024 ، در ادامه با بیوگرافی کامل فاطمه غزال بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون به همراه عکس های خانوادگی و شخصی فاطمه غزال با شما در نم نمک خواهیم بود.

زندگینامه فاطمه غزال و همسرش(Fatemeh Ghazal)

  • نام اصلی : فاطمه غزال
  • متولد : 15 بهمن 1358 تهران
  • زمینه فعالیت : سینما ، تئاتر و تلویزیون
  • پیشه : بازیگر ، کارگردان و نویسنده
  • مدرک تحصیلی : دوره های بازیگری
  • سالهای فعالیت : 1372 تاکنون
  • قد فاطمه غزال :

بیوگرافی کامل فاطمه غزال

فاطمه غزال متولد 15 بهمن 1358 در تهران کارگردان ، نویسنده و بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون ایران است.بیوگرافی فاطمه غزال بازیگر و همسرش + فرزندان

بیوگرافی فاطمه غزال بازیگر و همسرش + فرزندان

فاطمه غزال - Fatemeh Ghazal

فاطمه غزال – Fatemeh Ghazal

خانواده و اصالت

مادر فاطمه غزال کبری حمزه ای بیدگلی اصالتا از شهرهای اطراف کاشان و پدر مرحومش جعفر غزال متولدشهر سفید کمر است.

5 تا بچه سه دختر و دوپسر فرزند دوم خانواده و فقط محمدرضا برادرم به هنر علاقه داشت و چندتا کار کمدی هم کارگردانی کرد.

فاطمه غزال

عشقم مامان مهربونم

دوران کودکی

از همان بچگی علاقه به بازیگری و خلبانی داشتم .. دختر خیلی شیطون و شاد که همیشه تو محافل خانوادگی با شوخی و خنده و کارهای کمدی باعث سرگرمی همه می شدم چون خیلی شیطون بودم پدر و مادرم من حسنی صدا میکردند چون رفتارم خیلی شبیه پسر بچه های شیطون بوده.

کودکی خیلی خوبی داشتم از وقتی مادرم به علاقه من به بازیگری پی برد تقریبا از 13 سالگی من بردند کلاس بازیگری استاد بابک والی و مدام این کلاس و آن تمرین و این اجرا من همراهی می کردند.  از بچگی هم ژیمناستیک و بعد تکواندو کارکردم کمربند مشکی گرفتم چون تو یکی از مسابقات ضربه خیلی شدیدی به پام وارد شد و چندماهی درگیر بودم بعد دیگه مبارزه نکردم…. تو همان سن کلاس اسب دوانی و شنا هم رفتم .. خلاصه اینکه کل بچگی تو کلاسهای مختلف گشت میزدم و سرگرم بودم.

فاطمه غزال

دوره های بازیگری

دوره بازیگری در خدمت استاد بابک والی در سال 72 از خانه فرهنگ حافظیه شروع کردم استاد بابک والی از همان موقع همچون پدری دلسوز کنار من بود و الفبای بازیگری را به من آموخت در همان زمان خدابیامرز بهرام علیان به کلاس امده و بعد از تست بازیگری من را برای برنامه در خانواده انتخاب کرد و من افتخار این را داشتم که یه کار تلوزیونی خوب در خدمت ایشان باشم .. سریال طلوع در سال 1373 و سریال وسوسه های شیطانی در سال 1374 و سریال خاطره سال 1374  که هرسه هم از شبکه 1 سیما پخش شد. چون خیلی به عروسک سازی علاقه مند بودم در سال 1375 به فرهنگسرای خاوران رفته و در کلاسهای استاد محسن ایمانخوانی شرکت کردم و بعد دوره پیشرفته بازیگری در خدمت استاد سیامک صفری و دوره کارگردانی در خدمت استاد داریوش مودبیان و قدرت الله صلح میرزایی و دوره تدریس بازیگری در خدمت حسین عاطفی گذراندم.

فاطمه غزال

ساخت مستند

به سفارش شبکه 4 ساخت مستندات را از زادگاه مادرم کاشان شروع کردم.

سال 1376 اولین مستند بنام معجزات امامزادگان کاشان. ساختم و چون مورد پسند شبکه قرار گرفت به درخواست شبکه مستند امامزادگان ناشناخته در همان سال ساخته و پخش شد و سپس دایی بزرگم رضا حمزه ای یکی از متولی های هفت امامزاده در کاشان بود تصمیم گرفت ضریح امامزاده را عوض کند لذا در مشهد سفارش ساخت ضریح جدید را داد و وقتی ضریح اماده شد دایی رضا  و همراه و عوامل ما سفرمان را از زمانی که ضریح را سوار تریلی کردند شروع شد.

فاطمه غزال

عکس فیلم مستند ضریح گردانی که کارگردانی کردم

ضریح را تمام شهرهای مسیر به کاشان گرداندندو در این مسیر اتفاقات قشنگی رخ میداد و مابا دوربین شاهد این اتفاقات بودیم ودر نهایت با مراسمی خاص به جای خود.یعنی آران بیدگل  قرار دادند و این شد که مستند سفر ضریح از مشهد به کاشان ساخته و پخش شد.که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.. سال 1377  فعالیتم با شبکه خبرنگاران جوان شروع شد.

فاطمه غزال

در حال کارگردانی فیلم مستند معجزات امامزادگان در بیدگل کاشان

کار در تلویزیون

در همان سال برنامه در شهر که در مورد تخلفات رانندگی بود در 17 قسمت اپیزودها با داستانهای مختلف ساخته شد که من در آن بازیگر و دستیار کارگردان بودم . در تمام این سالها چون علاقه بسیار خاص به تئاتر داشتم کنار همه مشغله های کاری دست از تئاتر نکشیده و فعالیتهای چشمگیری داشتم که هم بازی میکردم و هم نویسندگی و کارگردانی میکردم.

فاطمه غزال

نویسندگی و کارگردانی

تشنه محبت . خوبی و بدی . درخت تنها . جدی میگی. طبیعت سخنگو.. و کارگردانی و بازیگری لچگ گلی و بازی در بازی …

فاطمه غزال

بازیگری

پیک نیک در میدان جنگ .خانه هنرمندان . فرشته. نگاه معصومانه . قالیچه

کارگردانی

نمایش خرسی که می خواست خرس بماند و از نیمه راه یک صحنه و نمایش روز آخر فقط کارگردانی کردم.

فاطمه غزال

با عشقم همسر عزیزم

افتخارات

نمایش یاور که هم کارگردان بودم و هم بازیگر در استان تهران جایزه بهترین کارگردانی و بازیگری اول به نویسندگی ناصریکه و نویسندگی اول

نمایش تشنه محبت  کارگردان و بازیگری استان که فقط مختص کارگردانهای خانم بود در هردو سمت اول شدم.

وضعیت ازدواج و همسر و فرزندان

متاهل از سال 86 همسرم شغل فعلی یکی از فروشندگان و واردکننده های معتبر لوازم خانگی (پکیج ..کولر گازی .. رادیاتور…) و شغل دوم مدیریت تالار الماس ری می باشد…فردی بسیار خونگرم و شوخ طبع و بسیار مهربان و موفق که من عاشقانه دوستش دارم و زندگی بسیار با آرامش و خوشی داریم بسیار خوشبختم و از این زندگی راضی

فاطمه غزال و همسرش

فاطمه غزال و همسرش

مدیون همسرم هستم چون دوباره برگشتنم به کار حمایت های او بود.

من پنج تا پسر دارم

قبل از اینکه ازدواج کنم سه تا پسر داشتم این پسرهام گلم تو تئاتر بامن کار میکردند و اولین دفعه کلمه زیبای مادر از زبان این سه پسر معنویم شنیدم .. یعنی از بزرگ به کوچیک پیمان صفا و محمدرحمانی و ایمان صفا

فاطمه غزال

من اول با این سه تا پسر مادر شدم که الان ماشاالله هر سه تاهم برای خودشون مردهای بزرگ شدند و هر کدوم هم وزن های سنگینی توی حرفه های خودشون هستند.

و اما آقازاده ها کوچولوی من کاوه گنج دانش که برادر بزرگش پیمان صفا از 5 سالگی صحنه تئاتر تجربه کرد و الان 14 سالش و یکی از پیانیست های خوب و کوروش گنج دانش که ان هم از سن 5 سالگی با برادر بزرگش پیمان صفا تئاتر صحنه راتجربه کرد.

فاطمه غزال

نحوه آشنایی با همسر

تا سال 80 فعالیت هنری خیلی شلوغی داشتم تا اینکه به پیشنهاد یکی از دوستان تو شرکت بلور و شیشه کاوه مشغول کار شدم در پست مدیریت داخلی بازاریابی. شغلم را خیلی دوست داشتم و همچنین محیط کاری که داشتم به دلیل مسافرتهای خیلی زیاد و نرسیدن به کارهای اجرای. کمی کم کار شده بودم …اما تدریس بازیگری در خانه فرهنگ حافظیه …و خانه فرهنگ مهر آور را در کنار کارم داشتم.. تا در یکی از سفرها در اردبیل با اقای خوشتیپ و جذابی که مدیر شرکت بوش بود آشنا شدم به نام نادر (رامین) گنج دانش آشنا شدم .. همه چیز خوب بود تا اینکه سه ماه بعد ازدواجم پدر عزیزم از دنیا رفت … بعد فوت پدرم دیگر تا چند سال به دلیل فشار روحی نمی توانستم به سمت هنر برم یعنی از سال 86 دیگه فعالیت هنری نکردم تا اینکه در سال 95 به اصرار و باحمایت ها و کمکهای همسرعزیزم دوباره پا به صحنه زندگی گذاشتم و با نمایش رام کردن مرد سرکش با داوود منفرد بهترین کمدین تئاتر به کارگردانی برادرم محمدرضا غزال شروع کردم به کارکردن و این نمایش به مدت چندماه مرا درگیر کرد و بعد از این کار نمایش تو خوبی به کارگردانی پیمان صفا که ان هم تقریباً هشت ماه رو صحنه بود و یکی از بهترین کارهای ان سال شناخته شده بود چون بسیار کمدی و اموزنده بود .. متن نمایش در مورد کسانی بود که اعتیاد ترک کرده بودند .. و بعد از اتمام این کار نمایش کودک موش بلا را کارگردانی و نقش راوی داشتم اجرا بردم…. .

فاطمه غزال

دوران کرونا

به دلایل بحران کرونا کار نکردم تا با سریال رادو که به مناسبت درخت کاری برای شبکه 2 بود دوباره شروع به کارکردم و بعد ار آن در حال حاضر مشغول بازی در نمایش کاپوچینو به کارگردانی پیمان صفا هستم.

فاطمه غزال

تدریس

تدریس بازیگری را در سال1377 از فرهنگسرای خاوران شروع کردم.

سایر فعالیتها   

قابل ذکر من چندسال با مجله سرآشپز فعالیت میکردم و هرماه چندین غذای محلی دستور آشپزی می دادم ((قابل ذکر چون تو شرکت بلور شیشه کاوه به مدت 10 سال بودم و به واسطه شغلم به کل شهرها سفر کرده بودم برای همین همه غذاهای سنتی ها را بلد بودم.

مجله شبستان نویسنده بودم

مجله همشهری گزارشگر

فاطمه غزال

اوقات فراغت و تفریحات

قدیم کتاب می خوندم و خیلی نمایشنامه و غیر. می نوشتم ولی از وقتی چشمم ضعیف شده دیگه پادکست گوش میدم.

فاطمه غزال در حال اجرای موسیقی در موسسه آوای هنر

فاطمه غزال در حال اجرای موسیقی در موسسه آوای هنر

خیلی دوست دارم مطالعه و تحقیقی  که کردم و متنهای که در مورد تدریس بازیگری با متد اجرای نمایش و یا نمایش خوانی را نوشتم بتونم یه روز چاپ کنم.

موسیقی خیلی دوست دارم و یه دفتر  از دوستان سمت هفت تیر سهروردی جنوبی داره که وقت فراقتم اونجا ست و با سازهای مختلف سرگرم هستم و نقاشی خیلی دوست دارم و تابلو می کشم و کارهای رزین درست میکنم و ورزش و برسم شنا.

بهترین تفریحی که ازش لذت میبرم برم خانه مامان مهربونم و با خانواده چای و شیرینی بخورم…… و یا با همسر جان و پسرها بریم طبیعت.

فاطمه غزال


منابع : نم نمک | فاطمه غزال اینستاگرام/ فاطمه غزال فیسبوک/ thxli ychg/صفحه شخصی فاطمه غزال/فاطمه غزال ویکی پدیا/ فاطمه غزال تلگرام

منبع : نم نمک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا