ورزش

کلوب| تاد بولی؛ رئیسی که از فوتبال درکی ندارد!

کلوب| تاد بولی؛ رئیسی که از فوتبال درکی ندارد!

شاید جالب باشد که تعداد بازیکنان حاضر در تیم اول چلسی، بیشتر از مدعیان قهرمانی فصول پیشین باشد و آنها ۴۱ بازیکن در فصل جاری دارند.

این آمار در مقایسه با تیم‌های دیگر بیگ سیکس عجیب و بسیار غیر منطقی به نظر می‌رسد؛ مثلا لیورپول و منچسترسیتی که در چند فصل اخیر لیگ برتر انگلیس را به قبضه خود در آورده اند، برای فصل پیش رو هر کدام به ترتیب ۳۰ و ۲۹ بازیکن برای رقابت در این کورس و ماراتن سخت در اختیار دارند.

آرسنال که فصل گذشته به مقام نایب قهرمانی رسید و یک قدم برای فتح جام کم آورد فقط ۲۴ بازیکن دارد.

نکته جالب ماجرا اینجاست که چلسی انزو مارسکا به تنهایی هشت گلر در تیم خود دارد و با بررسی و جستجوی فراوان، می‌توان به این نکته رسید که کمتر تیمی به این سبک و سیاق دروازه بان به خدمت می‌گیرد.

واقعا جای سوال است که تاد بولی با چه منطق و فلسفه ای، به صورت متوالی در هر پنجره نقل و انتقالاتی گلر می‌خرد؟ هشت دروازه بان برای تیم اصلی چه علت و دلیل عقلانی دارد؟ این مشکلات در نوع خودش حیرت انگیز است و اصلا نمی‌توان نمره آنچنان خوبی برای ریاست تاد بولی در چلسی در نظر گرفت. در هفته اخیر سایت معتبر ترانسفر مارکت لیستی از پر خرج ترین باشگاه‌های تاریخ لیگ برتر انگلیس را به رسانه‌ها ارائه داد.

شش تیم اول این لیست معطوف به بیگ سیکس است که مطابق انتظار چلسی با هزینه ای بالغ بر ۳/۸۷ میلیارد یورو، پر خرج ترین تیم تاریخ ادوار پریمر لیگ لقب می‌گیرد. اما این پایان کار نیست و در رده دهم همین لیست، مجدداً چلسی را می‌بینیم که به تنهایی در حضور دوران ریاست تاد بولی، ۱/۳۲ میلیارد یورو صرف خرج بازیکنان کرده است. این قضیه در حالی است که عمر دوران مدیریت تاد بولی به پنج سال هم نمی‌رسد و او به تنهایی توانسته یک سوم از همان مبلغ کلی را خرج خرید بازیکن کند. البته ناگفته نماند که مبلغ هزینه شده در دوره تاد بولی، تا به امروز هیچ آورده ای از لحاظ کسب افتخار و جام نداشته و آبی‌های لندن فعلا با ریاست تاد بولی ولو به قهرمانی در اف‌ای کاپ و جام اتحادیه نرسیده اند.

ایده‌های پوچ و تو خالی تاد بولی فقط به اعداد و ارقام مربوط نمی‌شود. پس از رفتن آبراموویچ از چلسی و روی کار آمدن بولی، تا به حال هیچ سرمربی روی نیمکت بیش از پنجاه دیدار دوام نداشته؛ جز مائوریتسیو پوچتینو که پس از گذشت یک فصل از جمع آبی‌ها بسیار زودتر از تصورات جدا شد.

مشخص نیست که با این اوضاع آشفته انزو مارسکا برف لندن را می‌بیند؟ چلسی به اندازه ۳ تیم فوتبال، مهره دارد و نتایج به خوبی اثبات می‌کنند که برای موفقیت و رسیدن به سکوی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس، تنها داشتن این تعداد بازیکن و ولخرجی‌های بی حد و حصر، کافی و وافی نیست.

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا