ورزش

آشنایی با بیگ‌سیکسِ لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴/ این جام را از سیتیزن‌ها بگیرید!

آشنایی با بیگ‌سیکسِ لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴/ این جام را از سیتیزن‌ها بگیرید!

از جمعه شب فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ لیگ برتر انگلیس شروع می‌شود و همان هفته نخست هیجان به خانه طرفداران جذاب‌ترین لیگ دنیا خواهد آمد.

اولین تیمی که در فصل جدید استارت می‌زند منچستریونایتد است که به مصاف فولام می‌رود. لیورپول کارش را با نبرد مقابل ایپسویچ‌تاون آغاز می‌کند و آرسنال هم به مصاف ولورهمپتون می‌رود. اما اولین نبرد بیگ‌سیکس دیدار چلسی – منچستریونایتد خواهد بود که یکشنبه برگزار می‌شود و در آخرین بازی هفته نخست هم تاتنهام به مصاف لسترسیتی می‌رود.

در آستانه شروع فصل جدید و وقتی که اکثر تیم‌ها به اهداف‌شان پیش از شروع فصل رسیده‌اند، مروری خواهیم داشت بر وضعیت تیم‌های بیگ‌سیکس و به‌خصوص مدعی قهرمانی.

منچسترسیتی

تیمی که در ۷ فصل اخیر ۶ مرتبه قهرمان شده و سرمربی‌اش را هم تغییر نداده، با چنین ثباتی باز هم برای قهرمانی می‌آید. منچسترسیتی فصل پیش جام را هیجان‌انگیزتر از فصول قبل از آن گرفت و رقیبی سرسخت مثل آرسنال داشت. پپ از چالش استقبال می‌کند و در فصل پیش‌رو هم به شکلی متفاوت آن را تجربه خواهد کرد.

ستاره
مثل همیشه ارلینگ هالند گلزن! ستاره نروژی تفاوت‌ها را در ۲ فصل اخیر رقم زده و باز هم این کار را انجام خواهد داد. البته کوین دی‌بروینه هم اگر حضوری مستمر در ترکیب سیتی داشته باشد، می‌تواند به‌عنوان کاپیتان تیمش را به سوی قهرماین بعدی ببرد. برناردو سیلوا، فیل فودن، ادرسون و رودری هم مهره‌های دیگری هستند که برای گواردیولا ارزش بالایی دارند.

نیروی جدید
باورش سخت است، اما منچسترسیتی این تابستان قصد خرید نداشته! تنها بازیکنی که به خدمت گرفته‌اند وینگر راستی به نام ساوینیو از تروا است که برای او ۲۱ میلیون پوند خرج کرده‌اند. بعید است گواردیولا بازیکن جدیدی به خدمت بگیرد، چرا که ستاره‌های تیمش هم قصد جدایی ندارند.

پیش‌بینی
قهرمانی و دیگر هیچ؟ شانس سیتی باز هم برای کسب جام خیلی بالاست و حتی فصل گذشته که کار دشواری داشتند و هم در نهایت گوی سبقت را از آرسنال و لیورپول ربودند.

منچسترسیتی

آرسنال

نایب‌قهرمان لایق فصل گذشته آرسنال بود. تیمی که می‌توانست طلسم قهرمان نشدن را پس از ۲ دهه بشکند، اما میکل آرتتا نتوانست مأموریتش را به بهترین شکل به پایان برساند. حالا او که بارها تا آستانه قطع همکاری با توپچی‌ها پیش رفته بود این شانس را دارد تا استادش پپ گواردیولا را یک فصل دیگر به چالش بکشد. با اندکی ثبات شاید این آرزو دیگر رؤیا نباشد.

ستاره
مارتین اودگارد که زمانی پدیده رئال‌مادرید بود، حالا کاپیتان آرسنال و یکی از ارزشمندترین بازیکنان لیگ برتر است. کای هاورتس هم در ترکیب آرسنال به‌خوبی جا افتاده و مردی تعیین‌کننده خواهد بود. بوکایو ساکا، لئاندرو تروسار و گابریل‌ها (ژسوس و مارتینلی) هم دیگر بازیکنانی هستند که در طول فصل آرتتا می‌تواند روی آن‌ها حساب کند.

نیروی جدید
فقط ریکاردو کالافیوری پدیده ۲۲ ساله اهل رم و ملی‌پوش ایتالیا در یورو تنها شکار آرسنال در این تابستان بوده. توپچی‌ها هم مثل اکثر باشگاه‌های بزرگ در تابستان ۲۰۲۴ تصمیم گرفتند به جای گرد و خاک کردن در بازار، به سراغ اندک مهره‌هایی بروند که به دردشان می‌خورند و فعلاً فقط همین مدافع خوشتیپ ایتالیایی استخدام شده.

پیش‌بینی
آرسنال بی‌شک باز هم در کورس قهرمانی قرار خواهد گرفت، اما رقبای بزرگی دارد که قهرمانی را برای‌شان سخت خواهند کرد. شاید دومی و شاید هم سومی؛ کسی چه می‌داند!

آرسنال

لیورپول

دیدنی‌ترین تیم در ابتدای فصل جدید لیگ برتر، لیورپول خواهد بود. تیمی که پس از ۹ سال و چند ماه دیگر یورگن کلوپ را روی نیمکتش نمی‌بیند و آرنه اسلوت اولین تجربه‌اش را در جایی دورتر از کشورش هلند سپری خواهد کرد. عجیب است که لیورپول با وجود تغییر سرمربی برای فصل جدید هیچ بازیکنی به خدمت نگرفته و با همان کادر بازیکنان قبلی وارد مسابقات خواهد شد.

ستاره
مثل همیشه محمد صلاح! در پی ستاره مصری، آلیسون بکر، ویرجیل فان‌دایک، ترنت الکساندر آرنولد، دومینیک سوبوسلای، داروین نونیس، لوئیس دیاس و حتی کودی خاکپو هم می‌توانند بازیکنانی باشند که شرایط را برای لیورپول در فصل جدید تغییر می‌دهند، درست مثل فصل قبل!

نیروی جدید
وقتی یک سرمربی جدید وارد می‌شود، یکی از اولین کارها جذب بازیکنان محبوبش از تیم یا تیم‌های سابق خواهد بود. عجیب بود که آرنه اسلوت چنین برنامه‌ای نداشت و آنقدر بازیکنان لیورپول برایش ارزشمند بوده‌اند که تصمیم گرفته با همین تیم برنامه‌هایش را پیاده کند. به نظر هم نمی‌رسد بازیکن تأثیرگذار یا اسمی بزرگ تا پایان نقل‌وانتقالات، لیورپولی شود.

پیش‌بینی
با حضور آرنه اسلوت چیزی برای لیورپول قابل پیش‌بینی نیست. فصل قبل یورگن کلوپ در کورس قهرمانی کم آورد و حالا سرمربی هلندی باید نواقص تیم کلوپ را برطرف کند تا خیلی زود از سیتی یا آرسنال عقب نماند.

لیورپول

تاتنهام

آنگه پوستکوگلو هفته‌های آغازین حضورش در لیگ برتر روزهای بسیار خوبی را سپری کرد، اما به تدریج تیمش افت کرد و صدرنشین هفته دهم مسابقات در نهایت پنجم شد. به نظر نمی‌رسد تاتنهام این فصل هم شرایط متفاوتی را تجربه کند، اما حداقل این که سرمربی استرالیایی تلاش کرده تا نواقص تیمش را برطرف کند تا حداقل بین بالانشینان باشند.

ستاره
هئونگ مین سون که حالا کاپیتان اسپرز هم شده بازیکنی‌ست که اگر چهارتا شبیه به او را داشتند شرایط بهتری پیدا می‌کردند. کریستین رومرو کاپیتان دوم تاتنهام، جیمز مدیسون، جیووانی لوسلسو، ریچارلیسون و تیمو ورنر هم بازیکنانی هستند که برای اسپرز ارزشمند خواهند بود. در این میان نباید دیان کولوسوسکی را هم فراموش کرد.

نیروی جدید
دومینیک سولانکه مهاجم سابق لیورپول از بورنموث با ۶۵ میلیون پوند خریداری شده و برای جذب آرچی گری هافبک لیدزیونایتد هم ۴۰ میلیون پوند هزینه کرده‌اند. لوکاس برگوال هافبک سوئدی و مین هیوک یانگ وینگر کره‌ای هم دیگر خریدهای تابستانی تاتنهام بوده‌اند.

پیش‌بینی
هواداران تاتنهام سال‌ها در حسرت جام مانده‌اند و حتی تیم‌شان به کورس قهرمانی هم نمی‌رسد، اما حداقل دلخوش به این هستند که تیم‌شان بین بزرگان قرار می‌گیرد! به نظر می‌رسد پنجمی مجدد برای تیم پوستکوگلو رقم بخورد و این فصل هم لیگ قهرمانان را از دست بدهند.

تاتنهام

چلسی

شاید اگر کسی ۲ سال فوتبال دنبال نکرده باشد، باور نکند تیم فعلی چلسی است! رومن آبراموویچ رفت و تاد بولی و شرکایش آبی‌های لندن را زیرورو کردند تا تیمی در حد نام چلسی بسازند. اتفاقی که با مائوریسیو پوچتینو در نهایت رخ نداد و حالا انزو مارسکا سرمربی دیگری که از دستیاران پپ گواردیولا بوده به استمفوردبریج آمده. قطعاً چلسی باز هم مدعی نیست، ولی هواداران انتظار بازگشت به لیگ قهرمانان را دارند.

ستاره
بین دوجین بازیکن کم نام و نشان، کول پالمر، میخایلو مودریک، بن چیلول، انسو فرناندس، رحیم استرلینگ (اگر تا پایان نقل‌وانتقالات جدا نشود)، وسلی فوفانا و ریس جیمز بازیکنان مطرح‌تری هستند. نیکولاس جکسون که زود در ترکیب چلسی جا افتاد را هم فراموش نکنید.

نیروی جدید
تاد بولی از خرید کردن برای چلسی سیر نمی‌شود. آبی‌های لندن این تابستان پدرو نتو از ولورهمپتون، فیلیپ یورگنسن از ویارئال، رناتو ویگا از بازل، کیرنان دوزبری‌هال از لسترسیتی، عمری کلیمن از استون‌ویلا و آرون آنسلمینو از بوکاجونیورز را به خدمت گرفتند. شاید به جز نام اولی، به ندرت کسی بقیه بازیکنان را بشناسد.

پیش‌بینی
ششمی یا هفتمی برای چلسی با سرمربی جدیدی که هنوز تجربه کار در لیگ برتر را ندارد، غیرمنتظره نباشد. مارسکا با لسترسیتی به لیگ برتر آمد، اما آن تیم را رها کرد تا حالا چلسی را به هدفش برساند.

چلسی

منچستریونایتد

حواشی منچستریونایتد از تیم‌های مدعی فصل قبل یعنی منچسترسیتی، لیورپول و آرسنال خیلی بیشتر بوده. قهرمانی در جام‌حذفی انگلیس باعث شد تا باز هم به اریک تن‌هاخ اعتماد کنند و حالا سرمربی شیاطین‌سرخ با کری‌خوانی وارد فصل جدید می‌شود. منچستریونایتد هنوز در تلاش است تا به سطح تیمی که سرالکس فرگوسن ساخته بود نزدیک شود، کاری که تقریباً مأموریت غیرممکن خواهد بود.

ستاره
برونو فرناندش کاپیتان منچستریونایتد از روز اول در ترکیب این تیم درخشان ظاهر شد و حالا یکی از باتجربه‌های تیم است. مارکوس رشفورد، کاسمیرو، لیساندرو مارتینس و حتی مدافع جدیدشان ماتایس دی‌لیخت هم بازیکنان مهمی برای اریک تن‌هاخ خواهند بود. از طرفی آندره اونانا و نصیر مزراوی هم برای سرمربی سابق آژاکس بازیکنانی ارزشمند هستند.

نیروی جدید
بعد از جذب دو ستاره جوان یعنی یاشوا زیرکزی از بولونیا و لنی یورو از لیل، اریک تن‌هاخ به سراغ شاگردان سابقش رفت و ماتایس دی‌لیخت و نصیر مزراوی را از بایرن‌مونیخ به خدمت گرفت. منچستریونایتد عملکرد نسبتاً خوبی در نقل‌وانتقالات داشته است.

پیش‌بینی
به نظر می‌آید شیاطین‌سرخ پیشرفت کنند، اما نه در حدی که هواداران انتظارش را می‌کشند. شاید منچستریونایتدِ تن‌هاخ بتواند عملکرد ضعیف فصل قبل که با هشتمی تمام شد را با چهارمی در فصل جدید جبران کند.

منچستریونایتد

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا