اخبار روز

طراحی و اجرای ۴۰ طرح درمانی تامین اجتماعی در استان اصفهان

طراحی و اجرای ۴۰ طرح درمانی تامین اجتماعی در استان اصفهان

۱۲:۱۶ ۲۶ مرداد ۱۴۰۳

 مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان گفت: از این تعداد ۱۰ طرح با حدود ۵۰۰ میلیارد تومان باعتبار در مرحله احداث و اجرا قرار دارد.

محمد رجالی با اشاره به اینکه بیش از۷۰ درصد از جمعیت اصفهان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، افزود: تعداد زیاد بیمه‌شدگان، در کنار خدمت‌رسانی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تامین اجتماعی اصفهان به بیمه‌شدگان استان‌های دیگر بویژه مناطق جنوبی باعث شده است تا رشد و توسعه خدمات درمانی در این خطه متناسب با تقاضا نباشد.

وی گفت: علاوه بر مجوز ساخت بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی شهرک شهید کشوری اصفهان با پیش بینی بودجه ۹۰ هزار میلیارد ریالی که اکنون در دست طراحی و مناقصه است، تامین اجتماعی پنج طرح احداث درمانگاه جدید را در دست شناسایی و تهیه زمین دارد که با توجه به مصوبه هیات مدیره، پس از تهیه زمین، عملیات ساخت این طرح‌ها نیز آغاز خواهد شد.

رجالی با بیان طرح‌های توسعه مراکز درمانی موجود تامین اجتماعی گفت:طرح آزمایشگاه بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) نجف آباد با ۵۴۰ متر در ۲ سال اخیر با ۱۳۰ میلیارد ریال هزینه ساخته شده و عملیات بخش “سی سی یو” این بیمارستان با ۳۲۴ مترمربع نیز به پایان رسیده است.

رجالی یادآور شد: هتلینگ بخش بستری داخلی بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان با ۶۹۰ مترمربع از فروردین ۱۴۰۲ اغاز شد و خرداد امسال به بهره‌برداری رسید که هزینه آن حدود ۱۱۰ میلیارد تومان بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی اصفهان گفت: بدلیل تاخیر در تحویل زمین، حدود ۶ سال ساخت درمانگاه پیربکران از دستور کار خارج شده بود که با مهلت گرفتن از تهران و تلاش مسوولان شهرستان، زمینی برای این کار اختصاص یافت و عملیات احداث آن بزودی آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته هزینه خرید خدمات درمانی و دارو در استان به بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال رسید که رکورد بی‌سابقه‌ای است.

جمعیت زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی کشور در سال گذشته حدود ۴۳ میلیون نفر و در استان اصفهان افزون بر سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بود که بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آنها بیمه شده اصلی هستند.

استان اصفهان بعد از تهران، بیشترین تعداد بازنشستگان تامین اجتماعی را در سطح کشور دارد.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا