اخبار روزفناوری

SK Hynix افزایش قیمت DRAM در مقیاس بزرگ، DDR5 تا 20٪ گران را آماده می کند

SK Hynix افزایش قیمت DRAM در مقیاس بزرگ، DDR5 تا 20٪ گران را آماده می کند

انتظار می‌رود که قیمت حافظه‌های مصرفی در سه ماهه‌های آتی افزایش پیدا کند زیرا غول کره‌ای SK hynix در حال آماده‌سازی افزایش قیمت‌های گسترده برای DDR5 DRAM است.

غول کره‌ای SK Hynix قیمت تراشه‌های DDR5-DRAM را تا 20% افزایش می‌دهد، سایر تولیدکنندگان باید دنبال کنند

خب، گزارش‌های مربوط به افزایش قیمت تراشه‌های DRAM مدتی است که در اینترنت منتشر شده است، اما به نظر می‌رسد که بخش مصرف‌کننده ممکن است به زودی اثرات تغییرات قیمت در مقیاس بزرگ را که در صنعت وارد می‌شود، ببینند. . روزنامه اقتصادی تایوان گزارش می‌دهد که با شلوغی شرکت‌ها با توجه به تقاضای HBM از بازارهای هوش مصنوعی، تولید DRAM ضربه خورده است، به همین دلیل است. فاش شده است که SK hynix قصد دارد افزایش قیمت DDR5 را بین 15٪ تا 20٪ در تلاش برای افزایش سود و سرمایه گذاری از وضعیت اجرا کند،

با توجه به گزارش کاهش مداوم درآمد QoQ، مرتبط با کمبود تقاضای مصرف کننده و موجودی زیاد. شرکت‌هایی مانند سامسونگ تلاش‌هایی را برای اجرای اصلاحات موجودی با متحمل شدن زیان‌های مالی انجام دادند، اما به نظر می‌رسد که همه چیز به دنبال بهبودی برای صنعت DRAM است و این امر به خاطر هیاهوی هوش مصنوعی است. شرکت‌های اصلی مانند سامسونگ، SK Hynix و Micron همگی بر تولید HBM تمرکز کرده‌اند، به همین دلیل است که DDR5 و سایر محصولات حافظه با مصالحه در عرضه بازار مواجه شده‌اند.

Al =”SK hynix اولین DRAM DDR5 جهان را راه اندازی کرد – SK hynix Newsroom” width=”680″ height=”400″/>

اعتبار تصویر: SK hynix

به نظر می رسد SK hynix از 20 درصد از خطوط تولید حافظه DRAM برای HBM استفاده می کند، در حالی که سامسونگ اعلام کرده است که به نظر می رسد 30 درصد از تولید DRAM را برای حافظه پر تقاضا HBM ذخیره کند. با توجه به اینکه غول‌های صنعت به دنبال کاهش عرضه DRAM هستند، زمان زیادی است که این امر به افزایش قیمت حافظه در مقیاس بزرگ تبدیل شود و همانطور که قبلاً گزارش کردیم، مصرف‌کنندگان می‌توانند به یک افزایش متوسط ​​تا 50% در قیمت حافظه DDR5، چه در عرض چند هفته یا حتی چند ماه اتفاق بیفتد.

SK hynix Launches World's First DDR5 DRAM - SK hynix Newsroom

اگر منتظر به دست آوردن ماژول های حافظه DDR5 هستید، با توجه به اینکه قیمت DDR5 می تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد و با عرضه بعدی، ممکن است بهترین زمان برای دستیابی به آنها باشد. پردازنده‌های نسل بعدی مانند Ryzen 9000 AMD و تراشه‌های Arrow Lake اینتل در نیمه دوم سال، تقاضا تنها از اینجا افزایش می‌یابد، که اگر شرایط به همین منوال پیش برود، می‌تواند منجر به شوک عرضه شود.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا