فناوری

رایانه های شخصی هوش مصنوعی 14٪ از کل محموله های رایانه های شخصی را تشکیل می دهند: 8.8 میلیون واحد در سه ماهه دوم 2024 فروخته شده است.

رایانه های شخصی هوش مصنوعی 14٪ از کل محموله های رایانه های شخصی را تشکیل می دهند: 8.8 میلیون واحد در سه ماهه دوم 2024 فروخته شده است.

محموله‌های رایانه‌های شخصی در سرتاسر جهان تنها در سه ماهه دوم فروش هنگفت 8.8 میلیون رایانه شخصی با هوش مصنوعی را تجربه کردند که فروش را در مقایسه با سه ماهه اول دو برابر کرد.

با فروش قابل توجهی بالاتر نسبت به سه ماهه اول، بخش رایانه های شخصی هوش مصنوعی در حال افزایش است

با تقاضای رو به رشد هوش مصنوعی، محموله های سخت افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی در حال افزایش است. تولیدکنندگان سخت‌افزار رایانه‌های شخصی اکنون بر روی توسعه سخت‌افزار خاص برای برنامه‌های هوش مصنوعی برای مدیریت الگوریتم‌های یادگیری ماشین تمرکز کرده‌اند. سازندگان تراشه‌های بزرگ مانند Intel، AMD و Qualcomm سخت‌افزار NPU سریع‌تر را به جدیدترین SOC‌های خود اضافه کرده‌اند تا مطمئن شوند که گواهینامه MS Copilot+.

تغییر شدید در بازار سخت‌افزار را می‌توان از فروش رایانه‌های شخصی مشاهده کرد که در سه ماهه دوم سال 2024 فقط دو برابر شد. طبق گزارش آژانس تحقیقات بازار Canalys، حدود 8.8 میلیون رایانه شخصی هوش مصنوعی در سه ماهه دوم به سراسر جهان ارسال شد.

منبع تصویر: Canalys

این دو برابر تعداد سیستم‌های تقویت‌شده با هوش مصنوعی است که در سه ماهه اول امسال عرضه شده‌اند. رایانه های شخصی هوش مصنوعی 14 درصد از کل محموله های رایانه های شخصی را در سه ماهه دوم به خود اختصاص دادند که نشان دهنده یک تغییر بزرگ در چشم انداز فناوری است. شرکای کار بر روی این محصولات نسل بعدی نیز با افزایش تقاضا خوش بینی بیشتری نشان می دهند.

در مقایسه با این آمار اخیر، سیستم‌های هوش مصنوعی تنها 7 درصد از کل فروش را در سه ماهه اول داشتند. AMD، Intel، NVIDIA و دیگر سازندگان بزرگ سخت افزار تمرکز و تلاش خود را بر روی آخرین تراشه های نسل گذاشته اند و انتظار می رود که فروش رایانه های شخصی هوش مصنوعی در سه ماهه آینده نیز افزایش یابد.

ایشان دات، تحلیلگر اصلی در Canalys گفت: “این سه ماهه شتاب قابل توجهی به گسترش رایانه های شخصی هوش مصنوعی.” او تراشه‌های سری X Qualcomm Snapdragon برای رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی، سری Ryzen AI 300 پردازنده‌های موبایل AMD و چیپست Core Ultra اینتل را یکی از دلایل اصلی افزایش فروش ذکر می‌کند. با این حال، به نظر می‌رسد که اپل رایانه‌های شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی مبتنی بر ویندوز را تصاحب می‌کند، زیرا MacOS تقریباً 60٪ از کل سهم را در سه ماهه دوم به خود اختصاص داده است.

Windows با 39٪ از کل سهم در رتبه دوم قرار دارد و ChromeOS با تنها 1٪ سهم در جایگاه سوم قرار دارد. با این وجود، رایانه‌های شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی ویندوزی با قیمت بالای 800 دلار آمریکا، دو برابر سهم بیشتری در سه ماهه دوم داشتند و میزان ارسال 127 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. لنوو، اچ پی و دل به ترتیب با 6، 8 و 7 درصد، برندهای اصلی فروش بیشترین تعداد سیستم های مبتنی بر ویندوز بودند.

d8b1d8a7db8cd8a7d986d987 d987d8a7db8c d8b4d8aed8b5db8c d987d988d8b4 d985d8b5d986d988d8b9db8c 14d9aa d8a7d8b2 daa9d984 d985d8add985d988 66bda004c020e

امسال شاهد عرضه Yoga Slim 7x و ThinkPad T14 Lenovo با Snapdragon X-series در حالی که HP و Dell با جدیدترین پردازنده های Core Ultra برای خط تولید خود. به گزارش ایشان، رایانه های شخصی OEM نقش مهمی در رشد رایانه های شخصی با هوش مصنوعی در بازار ایفا کردند، که از این واقعیت نیز مشهود است که سازندگان رایانه های شخصی اغلب لپ تاپ ها و مینی پی سی های جدید مجهز به پردازنده های هوش مصنوعی را روانه بازار می کنند. منتظر عرضه محصولات بیشتری در سراسر سال 2024 باشید، به خصوص در طول بازگشت به مدرسه و فصل تعطیلات که فقط چند ماه دیگر باقی مانده است.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا