اخبار روزاقتصاد

بیت کوین صعودی است زیرا کاهش نرخ در راه است: Bitfinex

بیت کوین صعودی است زیرا کاهش نرخ در راه است: Bitfinex

تحلیلگران Bitfinex پیشنهاد می‌کنند که آخرین داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) با انتظارات همخوانی دارد و موارد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر را تقویت می‌کند.

بر اساس آخرین داده‌های CPI منتشر شده در 14 اوت، به نظر می‌رسد که اقتصاد ایالات متحده در نهایت ممکن است کنترل تورم را بگیرد. در ماه ژوئیه، نرخ تورم سالانه به 2.9٪ کاهش یافت که اولین بار از اوایل سال 2021 به زیر 3٪ کاهش یافت.

تحلیلگران Bitfinex پیش بینی می کنند که بازارها این تغییر بالقوه در سیاست پولی را به طور مثبت دریافت کنند، به ویژه در دارایی های ریسک مانند بیت کوین (BTC). چشم انداز نرخ های بهره پایین تر می تواند نقدینگی تازه را تزریق کند و روند صعودی را در بخش ارزهای دیجیتال ایجاد کند.

انتظار می‌رود داده‌های CPI مطلوب، جریان‌های ورودی بیشتری را به بیت‌کوین و اتریوم هدایت کند (ETH) ETF، زیرا سرمایه گذاران خود را جلوتر از کاهش نرخ پیش بینی شده قرار می دهند.

بیت کوین در زمان نگارش این مقاله 59015 دلار معامله می شود. 

عدم قطعیت نرخ

از آنجایی که بیت کوین به طور بالقوه سطوح مقاومت کلیدی بین 64 تا 65 هزار دلار را آزمایش می کند، کاهش نرخ می تواند باعث افزایش قابل توجه قیمت شود. با این حال، تحلیلگران هشدار می دهند که کوتاه مدت فشار فروش از سوی سرمایه گذاران بزرگ یا “نهنگ ها” ممکن است به طور لحظه ای سود را قبل از شکست پایدار رخ می دهد.

تحلیل‌گران اظهار داشتند که اگر نهنگ‌ها با نزدیک شدن قیمت به این سطح بحرانی شروع به فروش کنند، ممکن است فشار فروش موقت را قبل از یک شکست پایدار مشاهده کنیم.

Aurelie Barthere، تحلیلگر اصلی تحقیقات در Nansen، با تاکید بر کاهش قابل توجه تورم خدمات “فوق هسته ای” – یک معیار کلیدی فدرال رزرو، این احساس را تکرار کرد. 

«تورم دیگر نگرانی اصلی فدرال رزرو یا بازارها نیست، رشد واقعی اکنون در خط مقدم است. برای بهبود بیشتر سهام و کریپتو، اخبار خوب بیشتری در مورد اقتصاد واقعی ایالات متحده، به ویژه مصرف کننده، مورد نیاز است. داده‌های اصلی خرده‌فروشی ایالات متحده، که اواخر این هفته منتشر شد، یک نقطه داده مهم برای شکل‌دهی روایت رشد واقعی خواهد بود.

اورلی بارتر

این کندی به بانک مرکزی انعطاف بیشتری برای کاهش نرخ‌ها بدون ایجاد ترس از تورم می‌دهد. Barthere پیش‌بینی می‌کند تا دسامبر 2024 کاهش 75 واحدی بالقوه داشته باشد، هرچند تأکید می‌کند که رشد اقتصادی بیشتر، به‌ویژه در مخارج مصرف‌کننده، برای بهبود پایدار بازار بسیار مهم است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا