فناوری

گوگل پیکسل 9 پرو در مقابل آیفون 15 پرو: کدام را باید بخرید؟

گوگل پیکسل 9 پرو در مقابل آیفون 15 پرو: کدام را باید بخرید؟

گوگل رسما از جدیدترین گوشی پرچمدار خود، Google Pixel 9 Pro رونمایی کرد، اما چگونه آن را با گوشی پیشرفته اپل مقایسه می‌کند iPhone 15 Pro؟ 

به خواندن ادامه دهید تا تمام تفاوت‌های بزرگ بین Pixel و iPhone Pro را در مورد طراحی، دوربین، عملکرد، عمر باتری و موارد دیگر کشف کنید. 

آیفون 15 پرو دارای جزیره پویا

است

iPhone 15 Pro و Pixel 9 Pro هر دو در دو اندازه صفحه نمایش عرضه می شوند. در مورد آیفون، این اندازه 6.1 و 6.7 اینچی است، در حالی که Pixel 9 Pro در انواع بزرگتر 6.3 و 6.8 اینچی موجود است. 

هر دو صفحه نمایش نیز فوق‌العاده روشن هستند، با آیفون 15 پرو در حداکثر روشنایی تا 2000 نیت، در حالی که پیکسل 9 پرو حتی از این هم فراتر رفته و در اوج خود به 3000 نیت رسیده است. 

یک تفاوت برجسته در اینجا شکاف است. Pixel 9 Pro دارای طراحی بدون بریدگی با یک دوربین سوراخ‌دار ساده در مرکز است، در حالی که iPhone 15 Pro بریدگی را به یک ویژگی نرم‌افزاری کامل تبدیل می‌کند که دوربین را مخفی می‌کند و برای نمایش اطلاعات مفید منقبض و منقبض می‌شود. به این جزیره پویا می‌گویند. 

Pixel 9 Pro being used in hand showing camera
Google Pixel 9 Pro

Google Pixel 9 Pro مملو از ویژگی های هوش مصنوعی است 

Pixel 9 Pro با Gemini AI داخلی. 

می‌توانید دکمه روشن/خاموش را فشار دهید و نگه دارید تا هوش مصنوعی Gemini را فعال کنید، اطلاعات را از برنامه‌هایی مانند Gmail و Maps بکشید یا با Gemini چت کنید تا با استفاده از هر آنچه روی صفحه‌تان است، کارها را یاد بگیرید و تکمیل کنید. 

همچنین ابزارهای زیادی برای ویرایش عکس و ویدیو در دسترس هستند، از جمله Add Me برای قرار دادن عکاس در عکس‌های گروهی، ویدیوی دید در شب برای ضبط در نور کم، تقویت ویدیو برای افزایش وضوح تا 8K و عکاسی نجومی برای گرفتن عکس شیری راه. در همین حال، Magic Editor از هوش مصنوعی برای کمک به شما در ویرایش پس‌زمینه، جابجایی اشیا و گسترش تصویر فراتر از آنچه دوربین می‌تواند بگیرد، استفاده می‌کند. 

آیفون 15 پرو توسط A17 Pro 

آیفون 15 پرو دارای قدرتمندترین پردازنده تلفن هوشمند است که تاکنون آزمایش کرده ایم. 

A17 Pro یک چیپست فوق‌العاده سریع 3 نانومتری است که امتیازات چند هسته‌ای را حدود 2000 امتیاز بالاتر از گوشی‌های هوشمند اندرویدی با عملکرد برتر کسب کرده است. همین امر در مورد پردازنده گرافیکی نیز صدق می‌کند، که به دلیل اینکه نرم‌افزار محک ما در iOS با سرعت 60 فریم در ثانیه به نمایش گذاشته می‌شود، دشوارتر است. 

در تجربه ما، این به تجربه‌ای سریع و تقریباً فوری در iOS تبدیل شده است، که امکان بازی‌های سطح بالا با گرافیک‌های سطح بالا، همراه با زمان‌های صادرات سریع برای ویرایش عکس و ویدیو را فراهم می‌کند. این سطح از عملکرد همچنین آیفون 15 پرو را برای درازمدت سرمایه‌گذاری فوق‌العاده‌ای می‌سازد، زیرا احتمالاً برای مدت طولانی‌تری احساس سرعت خواهد داشت زیرا سایر تلفن‌ها برای رسیدن به آیفون پرچمدار تلاش می‌کنند. 

Google Pixel 9 Pro مجهز به جدیدترین چیپست G4 گوگل است که با پردازنده امنیتی Titan M2 این برند و 16 گیگابایت رم جفت شده است. ما هنوز این فرصت را به دست نیاورده‌ایم که Pixel 9 Pro را در تست‌های بنچمارک خود با سرعت بالا قرار دهیم، بنابراین باید منتظر بررسی نهایی ما باشید تا بدانید که چگونه این دو گوشی هوشمند در مورد عملکرد با هم مقایسه می‌شوند. 

iPhone 15 Pro
Apple iPhone 15 Pro

Google Pixel 9 Pro باتری بزرگتری دارد 

در مورد عمر باتری نیز همینطور است، که مقایسه آن بدون آزمایش کامل هر دو گوشی دشوار است. 

با این حال، روی کاغذ، Pixel 9 Pro با عمر باتری 4700 میلی‌آمپر ساعتی 24+ ساعت خود متمایز است، که با روشن بودن حالت Extreme Battery Saver می‌تواند تا 100 ساعت دوام بیاورد. Pixel همچنین از شارژ سیمی 45 واتی بهره می‌برد و گوگل ادعا می‌کند که این گوشی می‌تواند در عرض 30 دقیقه به 55 درصد برسد، همراه با شارژ بی‌سیم تا 21 وات و حالت اشتراک باتری. 

آیفون 15 پرو دارای باتری کوچک تری با ظرفیت 3274 میلی آمپر ساعت است که ما متوجه شدیم عمر باتری تمام روز را به طرز شگفت انگیزی ارائه می کند. شارژ سریع به 20 وات محدود شده است، اگرچه ما متوجه شدیم که این گوشی قادر است در 30 دقیقه به 58 درصد برسد و آن را تقریباً با تخمین های گوگل برابری می کند. درپوش شارژ بی‌سیم 15 وات است، اگرچه MagSafe وجود دارد. پشتیبانی در داخل هواپیما.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا