پیامک

فیلم‌ نت و لزوم توجه به محصولات آموزشی کودک

فیلم‌ نت و لزوم توجه به محصولات آموزشی کودک

فیلم‌ نت و لزوم توجه به محصولات آموزشی کودک

به گزارش فیلم نت نیوز، بخش مهمی از محتوای پلتفرم های ایرانی در حال حاضر به محصولات خارجی اختصاص یافته است و مساله مهم در این بخش این است که کدام یک از بازیگران بازار شبکه نمایش خانگی با سرعت و کیفیت بیشتری محصولات روز سینمای جهان را عرضه می کنند.

در حالیکه سایت های غیررسمی از گذشته و پیش از راه اندازی پلتفرم های مجوزدار در ایران اقدام به زیرنویس و دوبله فارسی فیلم و سریال های خارجی می کردند، هنوز هم آنها پیش قراول این کار هستند و با توجه به اینکه نسخه های پرده ای را به سرعت عرضه می کنند پلتفرم های رسمی در چنین رقابتی نمی توانند سرعت بیشتری از آنها داشته باشند زیرا خود را ملزم به عرضه نسخه باکیفیت آثار می دانند. در چنین شرایطی در حال حاضر رقابت بین سه پلتفرم فیلم نت، فیلیمو و نماوا است که در چند ماه اخیر به نظر می رسد فیلم‌نت سرعت کار خود را بالا برده و به ویژه در بخش انیمیشن‌های کودک گوی سبقت را ربوده است که نمونه آن گارفیلد و من نفرت انگیز 4 است که اگر خانواده ها قصد داشتند نسخه خوبی از این دو فیلم را برای بچه های خود پخش کنند می توانستد به فیلم‌نت مراجعه کرده و آنها را ببینند.

اگر چنین رویکردی در دیگر محصولات سینمای جهان و سریال های روز در فیلم‌نت پیش گرفته شود به سرعت می‌تواند نیاز بخش مهمی از مصرف‌کنندگان محصولات خارجی را مرتفع کند و جای خود را در این رقابت به رتبه اول ارتقا دهد؛ کاری که در بخش تولید سریال خود انجام داده و بهترین سریال های شبکه نمایش خانگی در یک سال اخیر محصول اختصاصی فیلم‌نت بوده است.

اما نکته قابل اعتنا که باید به آن توجه ویژه داشته باشد این است که هرقدر هم محصولات باکیفیت تولید و عرضه کند و همچنین هرقدر هم محصولات خارجی را با سرعت بیشتر به دست مخاطب برساند تا وقتی که این موضوع را به اطلاع مخاطبانش نرساند تلاش‌هایش به نتیجه صد در صدی نمی رسد. فیلم‌نت لازم است این تصویر را بین مخاطبان و مشترکان خود ایجاد کند که پلتفرمی است که اگر می خواهید محصولات خارجی تماشا کنید می توانید به فیلم‌نت مراجعه کنید و این امر هم با تبلیغات هوشمندانه حاصل می شود.

در کنار مسیر تامین محتوای خارجی به‌روز و باکیفیت لازم است فیلم‌های سینمای ایران اعم از سینمایی و مستند و کوتاه هم به تعداد بالا و متنوع در این پلتفرم وجود داشته باشد تا به اصطلاح سبد محصول برای مصرف‌کننده متنوع باشد.

برای این بخش پیشنهاد می شود به سینمای کودک توجه بیشتری شود و بخش کودک و نوجوان فیلم‌نت به شکلی تقویت شود که خانواده‌ها بتوانند هم محصولات خارجی هم داخلی را در این پلتفرم تماشا کنند. اینکه در حوزه محتوای آموزشی خانواده و کودک نیز محصولاتی تولید و عرضه شود دیگر گزینه ای است که باعث افزایش مخاطبان فیلم‌نت خواهد شد.

به هر ترتیب هر پلتفرم سیاست‌های خاص خود را اعمال می‌کند ولی آنچه مسلم است توجه به محتوای کودک یک گزینه قابل اعتنا برای بالا بردن تعداد مشترکان و زمان حضور مخاطب در یک پلتفرم است که اگر به آن توجه شود به مرور از لحاظ اقتصادی نیز تامین‌کننده بخشی از هزینه ها خواهد بود.

مریم مبینی

حتما بخوانید : علت خیانت زنان چیست؟

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا