سریال و انمیشن

تور تایلند بسیار فراتر از یک مقصد سفر است؟

تور تایلند بسیار فراتر از یک مقصد سفر است؟

زیبایی تایلند در این است که هر چند بار که از تور تایلند بازدید کنید، جنبه های مختلف خود را به شما نشان می دهد. از سواحل شنی سفید و جزایر حاشیه‌ای نخل در جنوب گرفته تا تپه‌های مه آلود و کوه‌های پر از معبد شمال، صدای پرندگان و زمزمه زیر نورهای نئونی بانکوک و ویرانه‌های شهرهای باستانی احاطه‌شده توسط جنگل، شما هرگز از تور ارزان تایلند ناامید نمی شوید.در ادامه با برخی از شهر ها و مکان های توریستی تایلند آشنا می شوید.

هیچ لیستی از بهترین مکان ها برای بازدید در تایلند بدون تور پوکت کامل نخواهد بود. در حالی که پوکت به خاطر شلوغ بودن استراحتگاه پشت سر هم شهرت دارد، حقیقت این است که دلیلی دارد – این جزیره مکان زیبایی است. بزرگ‌ترین و آسان‌ترین جزیره تایلند هر ساله میلیون‌ها بازدیدکننده را به دلیل مجموعه وسیعی از هتل‌ها، سواحل با شن‌های سفید، مهمانی‌ها در پاتونگ، غواصی رنگارنگ، و مناظر آشپزی متنوع به خود می‌آورد.

برای بیشتر مسافران، یک ماجراجویی در تورهای تایلند احتمالاً در پایتخت پر انرژی، بانکوک، آغاز می‌شود. بانکوک، مقصدی گیج‌کننده و یکی از شهرهای بین‌المللی مورد علاقه همه است که بار حسی کامل با بهترین شکل دارد – حفاری در غذاهای خیابانی داغ؛ کوچه پس کوچه های پر پیچ و خم و گذرگاه های شلوغ و بازارهای کوچک، مغازه ها و معابد مخفی همگی مسافران تایلند را مجذوب خود می کند در امتداد رودخانه چائو فرایا با کشتی شنا کنید و در ده‌ها بار بالای پشت بام کوکتل بخورید.

دومین شهر پس از بانکوک در لیست بیشتر بازدیدکنندگان، شهر شمالی چیانگ مای است. بسیاری از مسافران حتی چیانگ مای را به بانکوک به دلیل سرعت نسبتاً کندتر زندگی ترجیح می دهند. این شهر دیدنی مملو از معابدو پر از رستوران ها و بارها است.

تایلند بیش از 1400 جزیره دارد که در اطراف خط ساحلی خود پراکنده شده اند، اما تعداد کمی از آنها به اندازه جزایر فی فی در دریای آندامان مشهور یا نمادین هستند. کو فی فی شامل دو جزیره – فی فی دون و فی فی له – به دلیل زیبایی طبیعی، غواصی عالی، و صحنه مهمانی پر سر و صدا شناخته شده است. در همین حال، فی فی له، خالی از سکنه و مورد علاقه کسانی است که به دنبال ناپدید شدن در طبیعت هستند.

در حالی که ما در مورد Koh Phi Phi صحبت می کنیم، از ذکر استان کرابی به عنوان یک کل صرف نظر می کنیم. کرابی که در جنوب تایلند و در مجاورت دریای آندامان قرار دارد، خانه بسیاری از سواحل و جزایر زیبا است که تور تایلند را معروف کرده است.برخی از نقاط برجسته عبارتند از شهر ساحلی آئو نانگ و همچنین جزایری مانند پوکت، کو لانتا، کو یائو یای، کو لیپ، ساحل ریلی و چندین پارک ملی. است در این میان تور پوکت تقاضای زیادی دارد.

یکی از زیباترین جزایر در خلیج فانگ نگا، کو نا یویی در ساحل جزیره خواهر و برادر خود، کو یا یای، پراکنده شده است. سواحل شنی و دهکده‌های ماهیگیری کوچک، بیشتر زمین‌های اینجا را تشکیل می‌دهند، همراه با استراحتگاه لوکس  به نام Six Senses Yao Noi نام که در امتداد ساحل شرقی قرار گرفته است. استخر بی‌نهایت این ملک به دلیل مناظر انفجاری طلوع خورشید که تمایز بین آسمان و دریا را محو می‌کند، افسانه‌ای است.

وات ماهاتات آیوتایا یکی از میراث جهانی یونسکو است که در استان آیوتایا در مرکز تایلند واقع شده است.بسیاری از شهرهای تایلند این توانایی را دارند که به بازدیدکنندگان این حس را بدهند که در حال عقب نشینی در زمان هستند. اما تعداد کمی به اندازه آیوتایا این توهم را ایجاد می کنند. ویرانه‌های آیوتایا که زمانی پایتخت پادشاهی سیام بود، خیره‌کننده و بسیار زیبا هستند. تنها یک ساعت از بانکوک فاصله دارد، که آن را به یک سفر روزانه آسان یا یک گشت و گذار شبانه عالی تبدیل می کند.

سوکوتای یکی دیگر از شهرهای زیبای باستانی است. تجربه یکی از مسافران: “سوخوتای برای افرادی است که تاریخ را دوست دارند. من از زیبایی منطقه و ویرانه های وسیع آن شگفت زده شدم.” ما با یک راهنما دور ویرانه‌ها چرخیدیم و حس خوبی از تاریخ پیدا کردیم. سوکوتای بسیار روستایی‌تر است و دسترسی به آن سخت‌تر است، به این معنی که گردشگران کمتری دارد. همچنین شما شهری در اطراف آن ندارید.

هیچ لیستی از بهترین مکان ها برای بازدید در تایلند بدون تور پوکت کامل نخواهد بود

  • مای هونگ سون لوپ

از تمام مکان‌هایی که در تایلند بازدید کرده‌ام، هیچ‌کدام به اندازه حلقه Mae Hong Son با من همراه نیست. این مسیر 300 مایلی اغلب توسط مسافران پشت موتورسیکلت بازدید می شود که به دنبال جابجایی کوهستانی هستند که به جنگل انبوه فرود می آیند و از روستای کوچکی به روستای کوچک دیگر می گذرند. این سفری نیست که بتوان آن را ساده گذراند – تجربه موتور سواری به شدت توصیه می شود – اما کسانی که این سفر را انجام می دهند با مناظر دیدنی و دسترسی به جوامع دورافتاده پاداش دریافت می کنند.

  • پارک ملی خائو یای

تایلند بیش از 100 پارک ملی دارد. قدیمی ترین پارک ملی Khao Yai است که اتفاقاً سومین پارک ملی کشور نیز هست. در داخل پارک شبکه ای از مسیرهای پیاده روی، آبشارهای مخفی و گله فیل ها قرار دارد.

خائو یای غارهای خفاش زیادی نیز دارد که یکی از جالب ترین چیزهایی است که من تا به حال تجربه کرده ام.” “من 30 دقیقه آنجا ایستادم در حالی که جریان بی پایان خفاش ها روی سرم پرواز می کردند. همه چیز بسیار زیبا بود. این یک پارک زیبا با آبشارها، پیاده روی است. به علاوه، فقط چند ساعت [با ماشین] از بانکوک فاصله دارد. “

تقریباً دو ساعت در جنوب شرقی چیانگ مای شهر لامپانگ قرار دارد. مانند بسیاری از شهرهای بزرگ تایلند، لامپانگ نیز دارای معابد، غذاهای خیابانی و بازار است. اما بر خلاف بقیه، به نظر جایی می رسد که زمان در آن متوقف شده است. فقط به صدای گاری های اسب که هنوز برای حمل و نقل استفاده می شود گوش دهید و منظور من را متوجه خواهید شد. به دلیل نقش مهم لامپانگ در تجارت چوب ساج، بسیاری از مهاجران از میانمار این شهر شمالی را به خانه تبدیل کردند و در همه جا عمارت های چوب ساج و معابد به سبک برمه ای را خواهید دید.

تایلند با مناظر زیبا

چیانگ رای، یکی از شهرهای شمالی تایلند، اغلب نادیده گرفته می شود، زیرا بیشتر بازدیدکنندگان ترجیح می دهند به جای آن در چیانگ مای توقف کنند. نظر یک مسافر تایلند: «من همیشه از خنک بودن چیانگ رای شگفت زده می شوم. این یک مکان آرامش‌بخش است و کارهای جالبی برای انجام دادن دارد. این شهر عالی برای قدم زدن در محله‌ها و دیدن مردمی است که زندگی روزمره خود را انجام می‌دهند. من از کوه‌ها، روستاهای مجاور و فرصت‌های تبادل فرهنگی لذت بردم.

دومین جزیره محبوب تایلند در ساحل شرقی این کشور در خلیج تایلند قرار دارد. کوه سامویی در سواحل شنی سفید استخوانی، پر از معابد، پر از مسیرهای پیاده‌گردی و پر از استراحتگاه‌های افسانه‌ای و شهرهای ساحلی و روستاهای پر انرژی است.

جزیره کوچک کوه تائو، واقع در خلیج تایلند و نه چندان دور از کوه سامویی، یکی از بهترین مکان‌های این کشور برای غواصی است. در واقع، اکثر غواصان مشتاق به شما خواهند گفت که کوه تائو مقصد انتخابی آنها در تایلند است. این جزیره با حاشیه نخل بیشتر به دلیل فراوانی لاک پشت های دریایی شناخته شده است.

کانچانابوری که در جنگلی انبوه پوشانده شده و با مایل‌ها مسیری که زمانی به عنوان «راه‌آهن مرگ» شناخته می‌شد، بریده شده است، تاریخچه‌ای تاریک و غم‌انگیز دارد. مسیر قطار بدنام که از رودخانه کوای می گذرد، از سال 1940 تا 1943 توسط اسیران جنگی توسط ژاپنی ها در جنگ جهانی دوم ساخته شد. امروزه تنها بخش کوچکی از مسیر راه آهن باز است و مسافران را از میان صخره های کوهستانی و جنگل های بامبو کانچانابوری به سفر می برد”اگر اهل تاریخ، مناظر زیبا، قطار و حیات وحش هستید، می توانید همه اینها را در کانچانابوری دریافت کنید. این مکانی است که گردشگران زیادی هم به آنجا نمی روند، بنابراین چیزهای زیادی برای ارائه دارد.”

ترانگ استانی است که مستقیماً در جنوب کرابی واقع شده است، به این معنی که به جز با کسری از جمعیت، همان خط ساحلی زیبای دریای آندامان را دارد. جزایری مانند Koh Kradan و Koh Muk برای کاوش در اطراف ترانگ کم نیست. جواهر تاج کوه موک، غار مخفی زمرد است که می توان از طریق یک تونل تاریک وارد آن شد که به ساحل محافظت شده ای منتهی می شود که توسط صخره های آهکی مرتفع احاطه شده است.

خائو لک که در استان فانگ نگا واقع شده است را می توان پسر عموی بسیار ساکت تر پوکت دانست. کمتر از دو ساعت از فرودگاه بین‌المللی پوکت، Khao Lak دارای مایل‌ها سواحل وسیع و خالی است، به‌علاوه دسترسی آسان به پارک‌های ملی زیبا را ارائه می‌دهد.شما دسترسی آسان به فرودگاه بین المللی پوکت دارید، اما خنک تر از سایر جزایر آندامان است. سواحل زیبا، زیرساخت های خوب، مکان عالی برای غذاخوری، و دسترسی به آن سخت نیست.”

فرقی نمی‌کند که Mae Hong Son Loop را رانندگی کنید یا نه، هنگام بازدید از شمال تایلند، باید در Pai توقف کنید. زمانی که جامعه‌ای خواب‌آلود از مهاجران بود، پای به مقصدی تبدیل شده است که باید از آن بازدید کرد.

در جنوب بانکوک، استان Prachuap Khiri Khan بیشتر به خاطر شهر ساحلی پر زرق و برق و دیوانه‌وار Hua Hin شهرت دارد. این استان از یک طرف با خلیج تایلند و از طرف دیگر با میانمار هم مرز است. در اینجا پارک پارک خائو سام، اولین پارک ملی دریایی تایلند را خواهید دید. از مهمترین جاذبه های این پارک می توان به مجموعه ای از غارهای دیدنی و باتلاق آب شیرین گسترده اشاره کرد. بازدیدکنندگان می توانند از سواحل، جزایر، مسیرهای پیاده روی و جنگل های انبوه حرا لذت ببرند. تنها یک ساعت از هوا هین و حدود 3.5 ساعت تا بانکوک فاصله دارد.

جزیره فی فی در پوکت را حتما بازدید کنید

این جزیره طولانی و لاغر، همچنین در استان کرابی، یکی از مکان های مورد مسافران تایلند است. کو لانتا خانه سواحل زیبا، رستوران های عالی و پارک ملی مو کو لانتا است که مکانی شگفت انگیز برای غواصی و تماشای سواحل توسعه نیافته است.

به دنیایی از فرهنگ و ماجراجویی قدم بگذارید

تعطیلات تور تایلند نوید تنوع حیرت انگیز با شهرهای شلوغ، مناظر خیره کننده و سواحل زیبا در جزایر گرمسیری است.عاشقان ساحل در تعطیلات در تور ارزان تایلند به خوبی می توانند در سواحل طولانی شنی طلایی در جزایر پر جنب و جوش با بارها و رستوران های فراوان یا در جزایر آرام کوچکتر که با مناظر آهکی چشمگیر احاطه شده اند استراحت کنند. دور از سواحل، ترکیب مسخ کننده تایلند از کاخ های سلطنتی، معابد و استراحتگاه های معنوی را به همراه زندگی شبانه مملو از سرگرمی، خریدهای شگفت انگیز و غذاهای لذیذ خواهید دید.در تورهای تایلند شما تعطیلات خانوادگی بی‌نظیری را با استراحتگاه‌های ساحلی و ماجراجویی‌های شگفت‌انگیزی از پارک‌های طبیعی فیل‌ها گرفته تا سفرهای دیدنی قایق‌رانی و اقامتگاه‌های خانوادگی محلی را تجربه خواهید کرد. چه به دنبال تعطیلات ساحلی آرام و چه به دنبال یک تعطیلات ماجراجویی فعال باشید، تایلند چیزی برای بزرگسالان، نوجوانان و کودکان در هر سنی دارد.

چگونه می توان در اطراف تایلند رفت؟

با تنوع باورنکردنی و مسیرهای حمل و نقل آسان، راه های بی پایانی برای کشف تور تایلند وجود دارد. یکی از تعطیلات کلاسیک چند مرکز یا تورهای خصوصی ما را دنبال کنید، یک هتل مجلل را برای تعطیلات ساحلی آرام انتخاب کنید یا از مشاوران مسافرتی متخصص آژانس هواپیمایی سفر ایمن | safaremen.com بخواهید تا بسته تعطیلات کامل تور پاتایا تایلند شما را طراحی کنند.

تورهای ماجراجویی گروهی کوچک راهی عالی برای کشف تایلند است که به شما امکان می دهد با افراد همفکر خود سفر کنید. خانواده‌ها با هتل‌های افسانه‌ای و ماجراجویی‌های فراوان به خوبی پذیرفته می‌شوند، در حالی که ماه عسل تایلند با مخفی‌گاه‌های ساحلی رمانتیک نیز پرطرفدار است که به راحتی می‌توانند با شهرهای شلوغ، جنگل‌پیمایی‌ها و موارد دیگر ترکیب شوند.

کجا در تایلند برویم؟

هر منطقه از تایلند جذابیت منحصر به فرد خود را دارد و تعطیلات عالی می تواند شاهد ترکیب چندین مورد از آنها باشد.تعطیلات خود را در تایلند در پایتخت شلوغ بانکوک شروع کنید و سپس به سمت شمال به سمت مثلث طلایی باشکوه یا چیانگ مای بروید تا معابد باستانی و غذاهای نفیس را ببینید. از طرف دیگر، برای تجربه سواحل باورنکردنی تایلند در کوه سامویی و کرابی یا مخفیگاه های قابل توجه در جزایر آرام، به جنوب سفر کنید. برای الهام گرفتن از ساحل، به راهنمای ما در مورد بهترین سواحل تایلند مراجعه کنید.

در تایلند چه باید کرد؟

تایلند علاوه بر دیدنی‌های شگفت‌انگیز، محل تجربه‌های فراموش‌نشدنی است. اینها بینشی منحصر به فرد از فرهنگ ارائه می دهند که گشت و گذار به تنهایی نمی تواند جایگزین آن شود.ممکن است یک روز با کایاک در حال کاوش در چیانگ مای یا پوکت باشید و روزی دیگر در طی یک کلاس آشپزی معتبر در کوه سامویی دستور العمل های سنتی تایلندی را یاد بگیرید. بهترین راه برای تجربه بانکوک این است که مانند مردم محلی انجام دهید و با حمل و نقل عمومی سفر کنید، جایی که می توانید جنبه متفاوتی از این شهر شلوغ را ببینید.

بهترین زمان برای بازدید از تایلند چه زمانی است؟

بهترین زمان برای سفر به تایلند بسته به منطقه متفاوت است و به همین دلیل به عنوان یک مقصد فوق العاده در طول سال عمل می کند.نوامبر تا مارس زمان مناسبی برای بازدید از بانکوک، سواحل شمالی و غربی مانند تور پوکت یا تور پاتایا است که هوا خشک و گرم است.

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا