اخبار روزاقتصاد

صعود بیت کوین ممکن است در حال افت ناگهانی باشد

صعود بیت کوین ممکن است در حال افت ناگهانی باشد

رشد اخیر بیت کوین می تواند زمینه را برای یک رکود فراهم کند، همانطور که چندین شاخص نشان می دهد. توزیع اخیر BTC از کوه Gox، همراه با فروش گسترده دولت آلمان، در ابتدا قیمت بیت کوین را کاهش داد اما منجر به بهبود موقت شد. با این حال، معیارهایی مانند سود/زیان خالص تحقق نیافته و RSI تصادفی نشان دهنده کاهش احتمالی پیش رو هستند. این مقاله بررسی می‌کند که چگونه این عوامل ممکن است بر حرکت‌های آینده بیت‌کوین تأثیر بگذارد.

فهرست مطالب

Mt. توزیع Gox و فروش دولتی آلمان

ژوئیه و آگوست مجموعه ای از اخبار بد برای بیت کوین به ارمغان آورد (BTC). ماه با آشفتگی آغاز شده توسط دولت آلمان در انحلال BTC در مقیاس بزرگ و شروع فرآیند توزیع کوه Gox آغاز شد.

موج اولیه فروش از آلمان باعث یک روند نزولی در قیمت بیت کوین شد که در 5 ژوئیه به پایین ترین سطح 53,542 دلار رسید.


Bitcoin’s rally might be setting up for a sudden drop - 1
منبع: Glassnode. تغییر تراز کوه Gox و BTC دولت آلمان، ژوئن تا آگوست 2024

این کاهش زمانی تشدید شد که Mt. Gox 2701 BTC را منتشر کرد. تا آن زمان، آلمان 9332 بیت کوین را در طول فروش خود تخلیه کرده بود. پس از 5 جولای، بازار بیت کوین شروع به بهبود کرد، حتی اگر آلمان 59190 بیت کوین دیگر فروخت. تا 12 ژوئیه، قیمت به 57,889 دلار رسیده بود که نشان دهنده بهبود بیش از 8 درصدی بود.

بازیابی نشان می دهد که پس از کاهش فشار اولیه فروش، بیت کوین برای سرمایه گذاران جذاب تر شد. توانایی بازار برای جذب فشار فروش دولت حکایت از افزایش تقاضا دارد. بعداً، اخباری مبنی بر اینکه آلمان تمام بیت کوین موجود در کیف پول خود را فروخته است، منجر به افزایش بیشتر قیمت شد.

حتی حرکت بزرگتر کوه Gox به میزان 49079 بیت کوین نتوانست روند صعودی را متوقف کند، که شاهد افزایش 26 درصدی نسبت به پایین ترین سطح 5 جولای بود. اگرچه توزیع‌های بعدی از کوه Gox باعث کاهش کوتاه مدت در بازار شد، اما بازیابی کلی را متوقف نکرد.

عامل روانشناختی احتمالاً نقش مهمی در اینجا ایفا کرده است. کسانی که بیت کوین را از کوه Gox دریافت می‌کنند، در طول سال‌ها به انتخاب خود این ارز دیجیتال را در اختیار نداشتند. آنها تا زمان توزیع های اخیر به سادگی به آن دسترسی نداشتند. با گذشت زمان، بسیاری ممکن است متوجه شده باشند که حفظ بیت کوین می تواند سودمندتر از فروش فوری آن باشد. این تغییر ذهنیت احتمالاً ناشی از بالاترین قیمت‌های گذشته بیت‌کوین در سال‌های 2017، 2021 و حتی 2024 است. اگر آنها بیت کوین خود را در این اوج‌ها داشتند، ممکن بود بسیاری دارایی‌های خود را فروخته باشند. در عوض، تأخیر اجباری ناخواسته آنها را به عنوان دارندگان بلندمدت قرار داد که به نفع آنها بود. این دیدگاه با واکنش بازار به توزیع ها پشتیبانی می شود. کاهش جزئی 4 درصدی که پس از Kraken و Bitstamp توزیع خود را در 24 جولای آغاز کرد، به سرعت جذب شد، که نشان می‌دهد فشار فروش از سوی این گیرندگان نسبتاً کم بود.

این الگو نشان می‌دهد که توزیع‌های آتی 65476 بیت کوین باقی‌مانده از کوه Gox بعید است که اختلالات قابل توجهی در بازار ایجاد کند. انتظار می رود هر گونه اختلال بالقوه به سرعت توسط بازار جذب شود، زیرا بیشتر گیرندگان احتمالاً دارایی های خود را به جای فروش نگه می دارند.

جریان خواب تعدیل شده توسط نهاد به عنوان پیش بینی کننده پایین ترین سطح بازار بیت کوین< /h2>

جریان خواب تعدیل شده توسط نهاد (EADF) نسبت بین ارزش بازار فعلی و ارزش خواب سالانه را اندازه گیری می کند. ارزش خواب میانگین روزهایی است که هر بیت کوین غیرفعال می ماند (بدون جابجایی نگه داشته می شود) ضرب در مقدار بیت کوین جابه جا شده در آن روز و سپس تبدیل به دلار آمریکا. این معیار با نشان دادن اینکه چقدر بیت کوین قدیمی تر در بازار خرج یا جابه جا شده است، بینشی از رفتار دارندگان بلندمدت ارائه می دهد.


Bitcoin’s rally might be setting up for a sudden drop - 2
منبع: Glassnode. جریان خواب تعدیل شده BTC، 2010-2024

این ابزار برای زمان‌بندی پایین‌ترین قیمت‌های بازار و ارزیابی اینکه آیا بازار بیت‌کوین در طول یک روند صعودی در پارامترهای معمول باقی می‌ماند یا در حال تغییر به سمت فاز نزولی است، ضروری است.

هر بار که EADF به منطقه سبز بین 170 تا 250 دلار سقوط می کند، نشان دهنده کاهش قیمت در بازار است. باند پایین، به ویژه حدود 170 دلار، به طور مداوم پایین ترین قیمت بیت کوین را با دقت خوبی پیش بینی کرده است. اخیرا، در 5 آگوست، EADF به پایین ترین سطح خود یعنی 184 دلار رسید، که بر اساس داده های گذشته، احتمالاً نشان می دهد بیت کوین به پایین ترین سطح خود رسیده است. حرکت صعودی زیر EADF شروع یک مرحله بازیابی را نشان می دهد، که در صورت حفظ الگوها، می تواند منجر به افزایش قیمت بیت کوین در آینده نزدیک شود.


Bitcoin’s rally might be setting up for a sudden drop - 3
منبع: Glassnode. جریان خواب تعدیل شده BTC، از سال تا به امروز

سود/زیان خالص تحقق نیافته به عنوان پیش بینی برترین های بازار بیت کوین< /h2>

سود/زیان غیر واقعی (NUPL) معیاری است که احساسات کلی دارندگان بیت‌کوین را با کمی کردن تفاوت بین مقدار کل بیت‌کوین که در سود است (سود نسبی غیر واقعی) و کل مقدار بیت‌کوین که در آن است، منعکس می‌کند. ضرر (زیان تحقق نیافته). بنابراین، NUPL نتیجه خالص این دو رقم را نشان می دهد و نشان می دهد که آیا بازار به طور متوسط ​​در حالت سود یا زیان است.


Bitcoin’s rally might be setting up for a sudden drop - 4

Bitcoin’s rally might be setting up for a sudden drop - 5

Bitcoin’s rally might be setting up for a sudden drop - 6
منبع: CMEGroup. احتمالات نرخ هدف فدرال رزرو، 18 سپتامبر 2024

الگوهای شاخص قدرت نسبی تصادفی در چرخه های بازار بیت کوین

شاخص قدرت نسبی تصادفی (Stoch RSI) یک شاخص حرکتی است که معامله‌گران از آن برای ارزیابی جهت بالقوه قیمت دارایی با مقایسه قیمت بسته شدن فعلی با محدوده قیمت آن در یک دوره خاص استفاده می‌کنند. این یک نوسانگر است که به جای مقایسه سطوح قیمت، سطح RSI را نسبت به محدوده بالا-پایین آن در یک دوره معین اندازه گیری می کند. این امر آن را نسبت به تغییرات اخیر قیمت حساس‌تر می‌کند و اطلاعاتی درباره شرایط بالقوه خرید بیش از حد یا فروش بیش از حد ارائه می‌دهد.

Stoch RSI بین 0 و 1 در نوسان است، با قرائت های بالای 0.8 معمولاً شرایط خرید بیش از حد و قرائت های زیر 0.2 نشان دهنده شرایط فروش بیش از حد است. با این حال، به جای اینکه صرفاً بررسی شود که آیا این اندیکاتور بیش از حد خرید شده است یا بیش از حد فروخته شده است، یک رویکرد ظریف تر شامل بررسی رفتار Stoch RSI به دلیل نقض این سطوح است.

از لحاظ تاریخی، زمانی که شاخص Stoch RSI بیت‌کوین از باند بالایی خود (روند نزولی) عبور کرده است، سپس به زیر باند پایین‌تر (اشباع فروش) سقوط کرده است، و بعداً در مسیر صعودی خود مجدداً باند پایین را شکسته است، قیمت بیت‌کوین معمولاً کاهش را تجربه می‌کند. به طور متوسط، از قیمت باز در روز اولین شکست در زیر باند بالا تا قیمت باز در روز اولین شکست رو به بالا از باند پایین، بیت کوین کاهش -22.89% داشته است.


Bitcoin’s rally might be setting up for a sudden drop - 7
نتیجه گیری

با توجه به شاخص‌های فعلی، بیت‌کوین با یک راه چالش برانگیز روبروست. با وجود سه مورد از چهار معیار کلیدی که روند نزولی را نشان می دهد، پتانسیل کاهش بیشتر قیمت قوی به نظر می رسد. در حالی که نشانگر جریان خواب در محدوده معمولی خود باقی می‌ماند، تاریخ نشان می‌دهد که می‌تواند به زیر باند پایین‌تر سقوط کند، که نشان می‌دهد ریسک‌های نزولی همچنان وجود دارند. در نتیجه، چشم انداز ما محتاطانه است و انتظار داریم بیت کوین حداقل تا اواخر سپتامبر یا اکتبر زیر 60000 دلار بماند.

افشا: این مقاله توصیه سرمایه گذاری را نشان نمی دهد. مطالب و مطالب ارائه شده در این صفحه فقط برای اهداف آموزشی است.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا