سریال و انمیشن

بهترین سریال‌های کره‌ای با بازی «یئو جین گو»؛ از «جومونگ 3» تا «دلقک تاجدار»

بهترین سریال‌های کره‌ای با بازی «یئو جین گو»؛ از «جومونگ 3» تا «دلقک تاجدار»

فرادید| یئو جین گو، بازیگر محبوب و مشهور کره‌ای که در همین هفته تولد 27 سالگی‌اش را جشن می‌گیرد، از سن هشت سالگی وارد عرصه بازیگری شد و از همان آغاز توانست استعداد و توانایی خودش را به مخاطبان نشان بدهد. او در سریال‌هایی مانند «پرنسس جامیونگ» (که در ایران به عنوان «جومونگ 3» هم شناخته می‌شود) و «ایلجیما» نقش دوران کودکی قهرمانان اصلی سریال را بازی کرد.

به گزارش فرادید؛ درخشش او در این سریال‌ها باعث شد تا در کره به او لقب «برادر کوچک ملت» را بدهند. اما درخشش جین‌گو با پایان دوران کودکی‌اش نه تنها به پایان نرسید بلکه روز به روز بیشتر شد. او در سال‌های اخیر با هنرنمایی در سریال‌هایی مثل «هتل دل لونا» و «دلقک تاجدار» به‌خوبی توانسته است از تصویر بازیگر کودک خارج شده و خود را به عنوان یکی از مردان برجسته صنعت سرگرمی کره مطرح کند.

در ادامه فهرستی از بهترین کارهای تلویزیونی یئو جین گو را در طول سال‌ها مشاهده می‌کنید.

1. پرنسس جامیونگ (جومونگ 3) (2009)

d8a8d987d8aad8b1db8cd986 d8b3d8b1db8cd8a7d984d987d8a7db8c daa9d8b1d987d8a7db8c d8a8d8a7 d8a8d8a7d8b2db8c db8cd8a6d988 66b9cd9e89d57

داستان این سریال دربارۀ دشمنی و جنگ طولانی دو سرزمین گوگوریو و ناکرانگ است؛ گوگوریو تحت حاکمیت نوۀ جومونگ یعنی موهیول است و در کشور ناکرانگ امپراتور چوی‌لی حکمرانی می‌کند. فرزند بزرگتر موهیول به اسم «هودونگ» برای اینکه توانایی خود را اثبات کند و بتواند به جای پدرش بر تخت پادشاهی گوگوریو بنشیند، تصمیم می‌گیرد به عنوان نفوذی وارد قصر ناکرانگ شود و با فریب دادن یکی از شاهدخت‌های آن کشور، راه تسلط گوگوریو بر ناکرانگ را هموار کند. یئو جین گو در این سریال نقش 12 سالگی شخصیت هودونگ را ایفا می‌کند.

2. ماه در آغوش خورشید (2012)

ماه در

هیون یو، دختر یکی از مقامات بلندپایه در دوره چوسون، با ولیعهد لی هون آشنا شده و عاشق او می‌شود. اما قبل از اینکه آن‌ها بتوانند ازدواج کنند، یو ظاهرا از یک بیماری ناشناخته می‌میرد. هشت سال بعد، او به‌طور مرموزی در قالب یک شمن به نام وول بازمی‌گردد. وقتی ولیعهد لی هون، که هنوز از مرگ یو غمگین است، وول را می‌بیند، شروع به تحقیق درباره اتفاقات مرگ او می‌کند. یئو جین گو در این سریال نقش نوجوانی ولیعهد لی هون را بازی می‌کند.

3. مربای پرتقال (2015)

مربا

در دنیایی که انسان‌ها و خون‌آشام‌ها با هم زندگی می‌کنند، بک‌ماری (با بازی کیم سول‌هیون)، یک خون‌آشام نوجوان، مصمم است تا برای جلوگیری از تعصبات و نگاه‌های منفی که همیشه با آن مواجه است، هویت واقعی خود را پنهان کند. اما زمانی که او در مدرسه به پسری به اسم جونگ جه-مین (با بازی یئو جین گو) علاقه‌مند می‌شود، برنامه‌هایش به کلی تغییر می‌کنند.

4. قمارباز سلطنتی (2016)

قمار

داستان این سریال همانطور که از اسمش پیداست دربارۀ یک شرط‌بندی بزرگ است؛ دائه-گیل (با بازی جانگ گئون-سوک) ظاهرا یک فرد عادی از طبقات پایین جامعه است که مهارت خیره‌کننده‌ای در بازی دارد و طرف مقابل او پادشاه یونگجو (با بازی یئو جین-گو) است. وقتی آن‌ها وارد یک بازی می‌شوند، دائه-گیل زندگی خودش را گرو می‌گذارد و پادشاه یونگجو کل پادشاهی چوسان را بر سر نتیجه مسابقه شرط می‌بندد.

5. چرخه (2017)

چرخه

خواهر و برادری دو قلو به نام‌های کیم وو-جین و کیم بوم-گیون در سن 11 سالگی شاهد ورود یک موجود فضایی زن به اسم «بیول» به زمین هستند. پدر آن‌ها که به این موجود ناشناخته علاقه‌مند است، بیول را برای مطالعه به مکانی مخفی می‌برد و هرگز بازنمی‌گردد. ۱۰ سال بعد، وو-جین (با بازی یئو جین گو) با دختری مواجه می‌شود که دقیقاً شبیه بیول است. در ادامه، آنها برای تحقیق درباره یک سری خودکشی‌های مرموز در دانشگاهشان با یکدیگر همکاری می‌کنند.

6. دنیاهای به هم پیوسته (2017)

دنیاها

سونگ هه-سونگ ۱۹ ساله (با بازی یئو جین گو) در روز تولدش در اثر یک حادثه مرموز می‌میرد اما پس از ۱۲ سال بدون اینکه حتی یک روز پیر شده باشد بیدار می‌شود. نامزد سابقش، جونگ جونگ-وون که اکنون ۳۱ ساله است، به او کمک می‌کند تا معنای این معجزه را بفهمد و حقیقت پشت‌پردۀ مرگش را کشف کند.

7. دلقک تاجدار (2019)

دلقک

برای محافظت از پادشاه در دوران ناآرامی‌های اجتماعی، امپراتوری چوسان از یک دلقک به اسم هه سان که شباهت زیادی به پادشاه دارد، می‌خواهد تا جای او را در کاخ بگیرد. هه سان که از فاش شدن نقش جدید خود می‌ترسد، با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود، به ویژه وقتی که رابطۀ میان او و ملکه یو سو-وون پررنگ‌تر می‌شود. یئو جین گو در این سریال دو نقش پادشاه و دلقک را ایفا می‌کند.

8. دوست ایده‌آل (2019)

دوست

اوم دا-دا پس از اینکه بعد از هفت سال آشنایی از نامزد خود جدا شده است، کاملا دل‌شکسته و افسرده است. اما آشنایی او با یونگ گو (با بازی یئو جین گو) زندگی‌اش را تغییر می‌دهد؛ یونگ‌گو در واقع یک ربات انسان‌نما است که برنامه‌ریزی شده تا یک دوست و همسر ایده‌آل باشد. اما رابطه این دو نفر با بازگشت ناگهانی نامزد سابق دا-دا دچار مشکل می‌شود.

9. هتل دل لونا  (2019)

هتل

هتل دل لونا یک هتل کاملا متفاوت است که در مرکز سئول قرار دارد و برای هزاران سال به ارواح گمشده خدمات داده است. مدیرعامل آن، جانگ من-وول، به عنوان مجازاتی برای رفتارهای گذشته‌اش محکوم به اداره این مکان برای همیشه شده است. یئو جین گو در این سریال نقش گو چان-سونگ را بازی می‌کند؛ یک فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد که مجبور به کار برای من-وول می‌شود تا قراردادی که پدرش سال‌ها پیش با او بسته بود را به انجام برساند.

10. فراتر از شیطان (2021)

بدتر

وقتی یک قاتل زنجیره‌ای جان چندین زن را در شهر آرام مانیانگ می‌گیرد، این جنایت وحشیانه زندگی لی دونگ-سیک را نیز به هم می‌ریزد؛ او یک کارآگاه برجسته است که پس از ناپدید شدن خواهر دوقلویش به اشتباه متهم به قتل‌های فجیع می‌شود. با وجود اینکه او در نهایت بی‌گناه شناخته شده، اما شایعات هنوز هم بعد از ۲۰ سال او را دنبال می‌کنند. او که حالا به انجام کارهای ساده تنزل یافته، با یک کارآگاه جوان و نخبه به اسم هان جو-وون (یئو جین گو) همکار می‌شود؛ این همکاری هم‌زمان می‌شود با شروع موج جدیدی از قتل‌ها؛ حالا این دو نفر باید برای گشودن راز جنایت‌ها در کنار یکدیگر تلاش کنند.

11. پیوند: بخور، عشق بورز و بکش (2022)

پیوند

یئو جین گو در این سریال نقش اون گه-هون را بازی می‌کند، یک سرآشپز که با خواهر دوقلوی خود نوعی پیوند درونی دارد؛ آنها می‌توانند احساسات یکدیگر را بدون توجه به فاصله‌شان حس کنند. اما خواهر او ناگهان ناپدید می‌شود و اثری از او پیدا نمی‌شود. 20 سال بعد وقتی گه-هون رستورانی در همان مکانی که خواهر دوقلویش ناپدید شده بود باز می‌کند، شروع به تجربه احساساتی مشابه با یک کارآموز جدید به نام نو دا-هیون می‌کند.

.

این مطلب از سایت فرادید برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این مطلب ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا