ورزش

ساعی و دبیر؛ سند معتبر اداره ورزش به دست ورزش

ساعی و دبیر؛ سند معتبر اداره ورزش به دست ورزش

به گزارش خبرورزشی، کاروان ایران با کسب ۳ طلا، ۶ نقره و ۳ برنز (در مجموع ۱۲ مدال) به کار خود در المپیک پاریس پایان داد. نکته جالب اینکه تمام این مدال ها را دو رشته کشتی و تکواندو برای ایران به ارمغان آوردند. رشته کشتی با ۱۱ ورزشکار ۸ مدال کسب کرد و هر ۴ ورزشکار حاضر در تکواندو هم مدال آوری کردند.

ریاست فدراسیون های هر دو رشته‌ای که باعث شدند دومین عملکرد خوب تاریخ ایران در المپیک (پس از المپیک ۲۰۱۲ لندن) رقم بخورد، بر عهده قهرمانان سابق این رشته ها است. علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی، دارنده مدال طلای کشتی آزاد در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی و هادی ساعی، رییس فدراسیون تکواندو که پرافتخارترین ورزشکار ایران در المپیک محسوب می شود. ساعی در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی برنز گرفت و در دو المپیک بعدی یعنی ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۰۸ پکن مدال طلا را مال خود کرد.

مدت هاست در کشور ما خواسته سپردن اداره ورزش به دست ورزشکاران مطرح می شود. در برخی رشته های ورزشی این موضوع عملی شده است و در برخی دیگر خیر. این دوره المپیک می تواند یک چراغ راه واضح برای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باشد که مدیریت ورزش کشور را به دست ورزشکارانی بسپارند که در رشته های خود نخبه بودند و برای کشور افتخار آفرینی کرده اند.

انتقادات خارج از حیطه ورزش که به علیرضا دبیر می شود را کنار بگذارید، ببینید کشتی در دوران ریاست او چه پیشرفت قابل توجهی داشته است، خصوصا از لحاظ امکانات و سخت افزار. کمپ فوق العاده ای برای کشتی گیران ساخته شده و از بهترین امکانات استفاده می برند. امروز کشتی گیران ایرانی کمترین دغدغه خارج از تشک کشتی را دارند و بسیاری از پیش نیازها و سخت افزارهای موفقیت در اختیارشان قرار گرفته است.

علیرضا دبیر می داند یک کشتی گیر چه می خواهد. می داند وقتی کشتی گیر در اردو است چه احتیاجاتی دارد، می داند چه امکاناتی می خواهد، می داند کشتی گیر چطور موفق می شود و مخلص کلام، خودش این راه رفته است.

تمام این گزاره ها در مورد هادی ساعی نیز صدق می کند. همیشه انتظار ما از کشتی بالا بوده اما واقعا چه کسی فکرش را می کرد تکواندوی ایران اینطور شاهکار کند و هر ۴ ورزشکارش مدال بیاورند؟

هادی ساعی 4 تکواندو کار را به المپیک برد، در این بین مبینا نعمت زاده برنز آورد، ناهید کیانی و مهران برخورداری به مدال نقره رسیدند و آرین سلیمی مدال طلا را کسب کرد. جالب تر اینکه مبینا نعمت زاده و آرین سلیمی دهه هشتادی هستند.

شک نکنید اگر ورزش کشور به ورزشکاران نخبه، مدیر و کاربلد سپرده شود، شاهد تکرار نتایج درخشان کشتی و تکواندو در تمامی رشته های ورزشی خواهیم بود. پتانسیل و استعداد ورزشی کشور ما بسیار بالاست و اگر امکانات، تجهیزات و سخت افزار مناسب با مدیریت درست ترکیب شود، بهترین روزها و بالاترین سطح ورزش ایران رقم خواهد خورد.

یادش بخیر؛ محمود گودرزی می گفت یک روز سرانجام فرزند خوانده های ورزش باید کنار بروند و اداره ورزش را به دست فرزندان ورزش بسپارند. کم، کم به این روز موعود نزدیک می شویم!

همچنین ببینید: پایان کار ایران در المپیک پاریس با ۱۲ مدال/ عملکرد المپین‌ها بهتر از توکیو و ریو

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا