ورزش

قرعه سخت رحمان و امیرعلی، بهترین فرصت برای بزرگی و تاریخ‌سازی

قرعه سخت رحمان و امیرعلی، بهترین فرصت برای بزرگی و تاریخ‌سازی

به گزارش خبرورزشی، وقتی قرعه یونس امامی اعلام شد کارشناسان کشتی همه تعجب کردند چرا که هرگز سابقه نداشت که یک قهرمان ما با چنین قرعه سختی روبرو شود.

در سطح مسابقات المپیک که همه رقبا در اوج آمادگی هستند، تقابل با سه قهرمان جهان و المپیک در گروه برای رسیدن به فینال انصافاً قرعه‌ای سخت بود که یونس امامی را از مدال دور کرد.

اما وقتی قرعه رحمان عموزاد و امیرعلی آذرپیرا اعلام شد همه گفتند ۱۰۰ رحمت به قرعه یونس امامی ! رحمان عموزاد که سابقه قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ را دارد و در سال‌های فرد با اشتباهات خودش به رقبا باخت، در گروهی قرار گرفته که از ۸ نفر ۵ نفر سابقه قهرمانی جهان دارند! او در همان دور

اول باید با پدیده آمریکا در سال قبل روبرو شود. اگر ببرد دوداف معروف را پیش رو دارد و انشاالله اگر ببرد، در سرگروهی اسماعیل موسوکائف کشتی‌گیر روس اهل مجارستان که سال قبل با اقتدار قهرمان جهان شد، منتظر اوست یا علی اف برنده ۳ طلای جهان!

اما وضعیت آذرپیرا از او بدتر است! او در همان کشتی اول با احمد تاج الدینوف، نابغه روس که با پرچم بحرین کشتی می‌گیرد ، روبرو خواهد شد. در اولین المپیک عمر این جوان کم تجربه ما باید به مصاف قهرمان حال حاضر جهان برود….

تاج الدینوف سال قبل تنها کشتی‌گیر تاریخ شد که در یک دوره مسابقات هم تانک شکست ناپذیر روس‌ها، عبدالرشید سعدالله اف را برد و هم کایل اسنایدر نابغه آمریکایی را ، دو قهرمان المپیک و جهان که هر کدام ۸ مدال دارند!

از آن بدتر، علی شیر یرگالی در مرحله بعدی منتظر امیرعلی خواهد بود و اگر این دو کشتی را ببرد، در سرگروهی باید با کایل اسنایدر روبرو شود که در تمام دهه اخیر و در مسابقات جهانی و المپیک هرگز به هیچ ایرانی نباخته است….

اما قبل از شروع المپیک در همین خبر ورزشی نوشتیم که قرعه حکم شمشیر دو لب را دارد. به همان اندازه که می‌تواند سخت باشد و روحیه شما را خراب کند، می‌تواند انگیزه بدهد چرا که برای بزرگی کردن باید بزرگان را برد..

مدالی که بدون رقابت با رقبا و از قرعه آسان به دست آید ارزشی ندارد. اگر شما مدعیان هر وزن را در جدال رودررو شکست دهید آن وقت می‌توانید خود را قهرمان المپیک بدانید.

شکست حسن یزدانی با آن وضعیت می‌تواند انگیزه مثبتی برای این دو جوان ما باشد که بیایند و جور کاپیتان را بکشند. یک دهه حسن یزدانی جور ناکامی همه کشتی‌گیران را کشید و برای هر تیمی مدال آورد تا شکست های دیگران دیده نشود، حالا نوبت این دو جوان است که دل سردار کشتی ایران را خوشحال کنند.

در این شرایط هیچ چیز به اندازه موفقیت رحمان و امیرعلی، حسن را خوشحال نمی‌کند. پس به خاطر او هم که شده باید مدال بگیرید…

 

 

 

منبع:خبر ورزشی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا