فناوری

پردازنده‌های گرافیکی گسسته Arc اینتل وارد بازار هوش مصنوعی خودرو می‌شوند: Arc A760A شتاب XMX و Ray Tracing را به کابین خودروی شما می‌آورد

پردازنده‌های گرافیکی گسسته Arc اینتل وارد بازار هوش مصنوعی خودرو می‌شوند: Arc A760A شتاب XMX و Ray Tracing را به کابین خودروی شما می‌آورد

اینتل دارای کارنامه گرافیکی Arc Discrete GPU خود را به صنعت هوش مصنوعی خودرو گسترش داد و Arc A760A اولین محصولی بود که به این بخش خدمات ارائه کرد.

پردازنده‌های گرافیکی گسسته Intel Arc اکنون با معرفی Arc A760A به هوش مصنوعی غنی و تجربیات بصری عالی در بازار خودرو کمک می‌کنند

با افزایش تقاضای هوش مصنوعی برای صنایع مختلف، سازندگان سخت‌افزار سعی می‌کنند از قابلیت‌های هوش مصنوعی سخت‌افزار مدرن خود برای افزایش عملکرد و کارایی استفاده کنند. اینتل با معرفی GPU Arc A760A، مخصوصاً برای اهداف خودرو طراحی شده است.

پردازنده گرافیکی جدید Intel Arc در رویداد AI Cockpit Innovation Experience در چین معرفی شد که در آن جاک وست، معاون و مدیر کل این شرکت خودروسازی، گفت: “استراتژی اینتل این است که قدرت هوش مصنوعی را به دستگاه‌هایی با هر اندازه وارد کند. و شکل، و ما از آوردن این تخصص و اکوسیستم گسترده هوش مصنوعی خود به صنعت خودرو هیجان زده هستیم.” جدیدترین پردازنده گرافیکی مبتنی بر Arc Alchemist خود را برای اولین بار از مجموعه گسسته خود می سازد که بخشی از وسایل نقلیه است.

  • نرم افزار خودرو و درایورهای بهینه شده: سیستم عامل مبتنی بر لینوکس منبع باز
    خودرو، درایور گرافیک برای هر دو dGPU و iGPU.
  • مزیت

  • مزایای مجازی‌سازی ورودی/خروجی تک ریشه GPU Intel (SR-IOV): تا 40%
    با ماشین مجازی، امنیت، ایزوله‌سازی و استحکام را افزایش می‌دهد.< /li>
  • چارچوب‌های مدل زبان بزرگ (LLM) طراحی‌شده برای خودرو: بهینه‌سازی‌های اینتل در چارچوب‌های استاندارد صنعتی LLM ادغام شده‌اند و بهبود قابل توجهی در کارایی، سفارشی‌سازی و تجربیات مشتری ارائه می‌دهند.
  • موتور نمایشگر Xe: از 4 خروجی نمایشگر اضافی و وضوح حداکثر 4K برای موارد استفاده اضافی از اطلاعات سرگرمی داخل خودرو پشتیبانی می‌کند.
  • OpenGL و Vulkan: گرافیک استاندارد و API گرافیکی نسل بعدی را باز کنید که دارای ردیابی پرتو برای رئالیسم گرافیکی است.

او همچنین گفت: “چرخه‌های توسعه سریع خودروهای الکتریکی و پذیرش فناوری پیشرفته چین، آن را به یک میدان آزمایشی ایده‌آل برای فناوری‌های نسل بعدی ما تبدیل می‌کند.” Intel Arc A760A با استفاده از قالب ACM-G10 GPU ساخته شده است که 28 هسته Xe، 28 هسته ردیابی اشعه و 448 موتور برداری را ارائه می دهد. پیکربندی VRAM 16 گیگابایت رم GDDR6 در گذرگاه حافظه 256 بیتی است و سرعت کلاک هسته در حالت تقویت تا 1953 مگاهرتز است.

جک وست، معاون و مدیر کل اینتل خودرو ، در رویداد AI Cockpit Innovation Experience در روز پنجشنبه، 8 اوت 2024، در شنژن، چین، به صحنه اصلی می‌رود. (اعتبار: شرکت اینتل)

این GPU می تواند تا 229 TOPS را در استنتاج AI ارائه دهد و TDP پیش فرض آن 225 وات است. نه تنها می‌تواند بازی‌های مدرن انجام دهد و برنامه‌های مختلف رایانه‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی را اجرا کند، بلکه از دستیارهای خودرو با هوش مصنوعی با LLM برای بهبود تجربه رانندگی نیز پشتیبانی می‌کند. از طریق پردازش بی‌درنگ داده‌ها، می‌تواند داده‌های بی‌درنگ را برای بسیاری از عملیات‌های پیشرفته پردازش کند و از طریق پلت‌فرم نرم‌افزار تعریف‌شده وسایل نقلیه این شرکت، بسیاری از تولیدکنندگان خودرو قادر خواهند بود از یک پلت‌فرم واحد برای بسیاری از وسایل نقلیه و تریم‌ها استفاده کنند. علاوه بر این، GPU می تواند تا 6 ورودی دوربین و چهار نمایشگر را با قابلیت رمزگشایی و کدگذاری چندین فرمت ویدیویی مانند HEVC، VP9 و فرمت محبوب AV1 پشتیبانی کند.

پردازنده‌های گرافیکی می‌توانند با قدرت محاسباتی باورنکردنی، گرافیک پیشرفته و عملکردهای هوش مصنوعی برای کارهای مختلف، از جمله رانندگی خودکار، سیستم‌های اطلاعات سرگرمی داخل خودرو، ADAS (سیستم‌های کمک راننده)، کابین هوشمند و موارد دیگر به صنعت خودرو کمک کنند. طبق گفته اینتل، صنعت خودروهای الکتریکی چین زمینه ایده آلی برای آزمایش و توسعه پردازنده های گرافیکی آن خواهد بود.

d9bed8b1d8afd8a7d8b2d986d8afd987d987d8a7db8c daafd8b1d8a7d981db8cdaa9db8c daafd8b3d8b3d8aad987 arc d8a7db8cd986d8aad984 d988d8a7 66b5b70605977
منبع تصویر: Intel

Arc A760A در سه ماهه اول سال 2025 راه اندازی می شود، در حالی که GPUهای اصلی دسکتاپ اینتل از خط تولید Battlemage در حال حاضر آماده عرضه در سه ماهه چهارم سال جاری است.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا