اخبار روزاقتصاد

مساری: جمع آوری کمک های مالی در مراحل اولیه DePIN در سال 296 درصد رشد داشته است

مساری: جمع آوری کمک های مالی در مراحل اولیه DePIN در سال 296 درصد رشد داشته است

بازار شبکه زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز همچنان شاهد رشد قابل توجهی است و بودجه برای پروژه‌های اولیه 296 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

طبق جزئیات به اشتراک گذاشته شده توسط پلتفرم اطلاعاتی بازار ارزهای دیجیتال Messari در X، پروژه‌های DePIN در مراحل اولیه بیش از 246 میلیون دلار در 70 معامله تا 1 اوت 2024 جمع‌آوری کرده بودند. IoTeX (IOTX) پلتفرمی است که تاکنون یکی از بزرگترین دورهای تامین مالی را در این اکوسیستم ثبت کرده است.

مساری خاطرنشان کرد: از نظر حجم، این رقم نشان دهنده جهش سالانه 296 درصدی است. در مقایسه، ارزش کل بازار پروژه های برتر DePIN در سال گذشته 400 درصد رشد کرد و در حال حاضر این بخش را به 20 میلیارد دلار رساند.

بخش DePIN در حال رشد است

رشد در بازار شبکه‌های زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز باعث شده است که تعدادی از پروژه‌های جدید بیشترین توجه شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و سایر سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنند.

این پروژه‌های نوظهور همچنین احتمالاً پلتفرم‌های هوش مصنوعی و DePIN برتر مانند Filecoin (FIL)، هلیوم (< a href="https://crypto.news/price/helium/">HNT) و The Graph (GRT ). برخی از بازیکنان جدید در زیرساخت های بازی غیرمتمرکز، لایه داده هوش مصنوعی و روباتیک هستند.

بزرگترین معاملات مالی DePIN تاکنون

طبق گفته مساری، دو مورد از سه معامله بزرگ DePIN در سال 2024 از اول اوت، سرمایه گذاری در پروژه های L1 IoTeX و peaq است.

IoTeX یک پلتفرم زیرساخت ماژولار است که 50 میلیون دلار در یک دور بودجه استراتژیک در ماه آوریل جمع آوری کرد. سرمایه گذاران شامل Borderless Capital، Amber Group و Foresight Ventures در میان سایر شرکت های VC بودند. در همین حال، peaq یک پلت فرم دارایی های دنیای واقعی DePIN و ماشینی است که 30 میلیون دلار در یک دور بودجه استراتژیک به رهبری Borderless Capital و Generative Ventures جمع آوری کرده است.

درآمد هنوز کم است

با وجود افزایش قابل توجه بودجه و رشد کلی بازار، بخش DePIN افزایش قابل توجهی در درآمد ثبت نکرده است.

تنها چهار پروژه از بزرگترین پروژه‌های متمرکز بر DePIN در صنعت از نظر درآمد در بین هشت پروتکل برتر قرار دارند.

تحلیلگران مساری نوشت.

بسیاری از این به پلتفرم‌های متمرکزی مربوط می‌شود که به لطف راه‌حل‌های یکپارچه گسترده‌شان، بخش بزرگ‌تری از بازار را در اختیار دارند.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا