پیامک

۷ رستوران معروف شیراز برای شب‌نشینی

۷ رستوران معروف شیراز برای شب‌نشینی

۷ رستوران معروف شیراز برای شب‌نشینی

شیراز، شهر شعر و شاعری و البته غذاهای خوشمزه! اگر به این شهر تاریخی سفر کردید و به دنبال جایی برای گذراندن شب‌های خاطره‌انگیز و لذیذ هستید، این مقاله برای شماست. شیراز علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بی‌نظیرش، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی دارد که هر کدام با فضایی خاص و منوهای متنوع، آماده پذیرایی از شما هستند. در این مقاله، قصد داریم شما را با هفت رستوران معروف شیراز آشنا کنیم که برای شب‌نشینی و صرف غذاهای خوشمزه، انتخاب‌های بسیار مناسبی هستند. پس با ما همراه باشید تا سفری به دنیای طعم‌ها و لذت‌های شیراز داشته باشیم.

رستوران صوفی شیراز

رستوران صوفی، با بیش از دو دهه قدمت، یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین رستوران‌های شیراز است. موقعیت مکانی بی‌نظیر این رستوران در نزدیکی باغ عفیف‌آباد، باغ‌های ستارخان و بهترین هتل‌های شیراز، بر محبوبیت آن افزوده است. معماری سنتی و دلنشین صوفی با استفاده از آجر سه سانتی و طاق‌های زیبا، فضایی دلنشین و آرام را برای مهمانان فراهم کرده است.

صوفی، علاوه بر ارائه انواع غذاهای ایرانی، فست‌فود و پاستا نیز سرو می‌کند. بااین‌حال، کباب‌های لذیذ این رستوران، از جمله کباب‌کوبیده و کباب‌برگ، شهرت خاصی دارند. بسیاری از اهالی شیراز معتقدند بهترین کلم پلوی شیرازی را می‌توان در صوفی چشید.

اگر به دنبال تجربه طعم اصیل غذاهای سنتی شیراز هستید، صوفی مقصد مناسبی برای شماست. شکرپلو، آش سبزی، نان یوخه و نان شیری از جمله غذاها و دسرهای سنتی هستند که در این رستوران سرو می‌شوند. همچنین، برای ناهار می‌توانید کباب ماستی لاری و شیشلیک را امتحان کنید و برای شام، فیله استیک و مرغ سوخاری گزینه‌های مناسبی هستند.

رستوران شرزه شیراز

اگر پس از رزرو بلیط هواپیما شیراز به دنبال پیدا کردن رستوران‌های باکیفیت این شهر بودید و قصد داشتید طعم اصیل غذاهای ایرانی را در فضایی سنتی تجربه کنید، رستوران شرزه یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست. این رستوران قدیمی و شناخته شده، با قرار گرفتن در نزدیکی هتل زندیه، دسترسی آسانی برای گردشگران دارد. پس از گشت‌وگذار در بازار وکیل و حمام وکیل، می‌توانید در شرزه لحظاتی خوش و آرام را سپری کنید. البته توصیه می‌کنیم برای اطمینان از وجود غذا، کمی زودتر به رستوران مراجعه کنید.

شرزه، با معماری سنتی و موسیقی زنده‌ای که اغلب به سبک قدیمی نواخته می‌شود، فضایی دلنشین و خاطره‌انگیز را برای مهمانان فراهم کرده است. اگرچه قیمت غذاها در این رستوران کمی بالاتر از میانگین است، اما کیفیت بسیار بالای آن‌ها، این هزینه را توجیه می‌کند.

کباب لاری، باقالی پلو با ماهیچه و ماهی کباب از جمله محبوب‌ترین غذاهای شرزه هستند که مشتریان به کیفیت بی‌نظیر آن‌ها اذعان دارند. همچنین، کشک بادمجان و سالاد شیرازی این رستوران نیز بسیار خوش طعم و لذیذ هستند.

رستوران هفت خوان شیراز

اگر به شیراز سفر کردید و قصد تجربه یک شب خاطره‌انگیز را دارید، رستوران هفت خوان مقصد ایده‌آلی برای شماست. این رستوران مجلل که نام خود را از شاهنامه فردوسی گرفته، با معماری باشکوه و فضایی دلنشین، پذیرای میهمانان است. هفت خوان، با قرارگیری در مکانی دنج و با دسترسی آسان به جاذبه‌های گردشگری شیراز، به یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های این شهر تبدیل شده است.

این مجموعه بزرگ و متنوع دارای 5 رستوران و 2 کافی شاپ است و با ارائه طیف گسترده‌ای از غذاهای ایرانی، فرنگی و بین‌المللی، سلیقه هر ذائقه‌ای را ارضا می‌کند. از کباب‌های لذیذ گرفته تا غذاهای دریایی تازه و پیتزاهای خوشمزه، همه و همه در منوی هفت خوان یافت می‌شود. همچنین، برای دوستداران غذاهای گیاهی نیز گزینه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است.

موسیقی زنده، فضای صمیمی و برخورد گرم کارکنان، بر جذابیت این رستوران افزوده است. علاوه بر این، هفت خوان دارای فضایی باز با چشم‌اندازی زیبا به شهر شیراز و دروازه قرآن است که لحظاتی آرام و دلنشین را برای شما رقم می‌زند.

با این حال، باید به این نکته توجه داشت که قیمت غذاها در هفت خوان نسبتاً بالا است. اما با توجه به کیفیت غذا، خدمات ارائه شده و فضای بی‌نظیر رستوران، می‌توان گفت که این هزینه ارزش پرداخت کردن را دارد.

دسترسی به این رستوران بسیار ساده است، به‌خصوص اگر رزرو هتل شیراز خود را در محدوده دروازه قرآن انجام داده باشید.

۷ رستوران معروف شیراز برای شب‌نشینی

رستوران برنتین شیراز

رستوران برنتین با نمای سفید و چشم‌نواز و تراس گل‌آرایی شده‌اش، به سرعت نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این رستوران لوکس و معروف، سال‌هاست که با ارائه غذاهای باکیفیت و فضایی دلنشین، خاطرات خوشی را برای مشتریان خود رقم زده است. یکی از دلایل محبوبیت برنتین، طعم بی‌نظیر غذاهای آن است. آلبالو پلو، میگو پلو تند و ته چین از جمله غذاهای پرطرفداری هستند که با هر لقمه، شما را به وجد می‌آورند. البته، برای تجربه این طعم‌های لذیذ باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

خانه پرهامی شیراز

اگر اهل پیاده‌روی باشید، پس از گشت و گذاری طولانی در کوچه‌پس‌کوچه‌های شیراز، به خانه‌ای ۲۰۰ساله با حیاطی دل‌انگیز و حوضی فیروزه‌ای می‌رسید. در این خانه سنتی، میز و صندلی‌های چوبی و تخت‌هایی برای نشستن مهیا شده است. دور از هیاهو و زرق‌وبرق رستوران‌های مدرن، لذت صرف غذا در این محیط آرام و دلنشین وصف‌ناپذیر است.

یکی از محبوب‌ترین غذاهای خانه پرهامی، کلم پلوی شیرازی است که در دیگی مسی سرو می‌شود و خودتان می‌توانید آن را در بشقاب بکشید. همراه این غذای لذیذ، کاهو سکنجبین نیز سرو می‌شود.

رستوران رودکی شیراز

رستوران رودکی، نامی آشنا برای دوستداران غذاهای خوشمزه در شیراز است. صف‌های طولانی در روزهای جمعه گواه محبوبیت بی‌نظیر این رستوران است. بسیاری از شیرازی‌ها معتقدند بهترین کباب را می‌توان در رودکی چشید. با این حال، باقالی پلو با مرغ این رستوران نیز از طعم و کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

پیتزا ناپل شیراز

“ترد و خوشمزه”، این جمله‌ای است که اغلب مشتریان در مورد پیتزاهای پیتزا ناپل شیراز به کار می‌برند. پیتزاهایی مثل فیلتو (با ترکیب لذیذ فیله)، استیک، پپرونی و سالاد سزار از محبوب‌ترین گزینه‌های این رستوران هستند. علاوه بر پیتزاهای متنوع، پیتزا ناپل غذاهای ایتالیایی دیگری مانند پاستا نیز سرو می‌کند و محیطی دلنشین برای صرف غذا فراهم آورده است.

این پیتزا به قدری خوشمزه و پرآوازه است که حتی بسیاری از تهرانی‌ها هم برای این رستوران برنامه‌ریزی و اقدام به تهیه بلیط هواپیما تهران شیراز می‌کنند.

۷ رستوران معروف شیراز برای شب‌نشینی

سخن پایانی

سفر به شیراز می‌تواند پر از خاطرات خوش و دلچسب باشد، به‌ویژه اگر بتوانید یک رستوران خوب را پیدا کنید که غذاهای آن باب میل شما باشد. در این مطلب 7 مورد از بهترین رستوران‌های شیراز که می‌توانید شب‌ها بعد از گردش به آن‌ها سر بزنید و غذای لذیذ میل کنید را ذکر کرده‌ایم. امیدواریم بتوانید فرصتی پیدا کنید و تجربه سفر به شیراز و میل کردن غذاهای خوشمزه این رستوران‌ها را از دست ندهید.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا