اخبار روزفناوری

Ys X: Nordics Preview – Two is better than one

Ys X: Nordics Preview – Two is better than one

ممکن است سری Ys فالکام به اندازه سایر سری‌های JRPG مانند Final Fantasy و Dragon Quest محبوب نباشد، اما مجموعه RPG اکشن توسعه یافته توسط Falcom، در کنار سری دیگر توسط استودیو ژاپنی، سری Trails، شروع به دیدن برخی از موارد شایسته کرد. به رسمیت شناخته شدن در غرب در چند سال گذشته. تقریباً 12 ماه از انتشار آخرین ورودی این سری، Ys X: Nordics در ژاپن می گذرد و تا چند ماه دیگر، طرفداران آدول کریستین در غرب بالاخره می توانند تجربه کنند که چگونه دهمین ورودی اصلی در این سری اولین سری در مدت زمان طولانی است که سعی می کند فرمول اصلی گیم پلی معرفی شده در Ys را تغییر دهد. SEVEN در سال 2009.

Ys X: Nordics بازیکنان را به زمانی برمی‌گرداند که آدول تنها 17 سال داشت، تازه از ماجراجویی خود در پادشاهی باستانی Ys، که در دومین ورودی سری اتفاق افتاد. با یافتن خود در خلیج اوبلیا، ماجراجوی مو قرمز و دوستش دوگی به خلیج اوبلیا می‌رسند، منطقه‌ای که از نرماندی در اروپا الهام گرفته شده است که به خاطر جزایر متعددش و گروه دزدان دریایی قدرتمند Balta Seaforce که آنها را کنترل می‌کنند، شناخته می‌شود. در مقطعی، آدول و دختر گریمسون، رهبر دزدان دریایی، توسط قدرتی به نام مانا به یکدیگر متصل می شوند و آنها را مجبور می کند که با تهدید گریگر روبرو شوند و راهی برای از بین بردن پیوندهای خود بیابند.

در طول یک سخنرانی مطبوعاتی که هفته گذشته توسط NIS آمریکا برگزار شد، من فقط توانستم چند اجمال بسیار کوتاه از داستان را تجربه کنم، بنابراین باید دید که چگونه همه چیز پیش خواهد رفت. با توجه به آنچه من تجربه کردم، به نظر می رسد که داستان و توسعه شخصیت مطابق با Ys VIII: Lacrimosa است. دانا و Ys IX : رویکرد Monstrum Nox، بین بازی‌های کلاسیک و سری Trails که برای مدتی تأثیر خود را بر سری Ys داشته است، حد وسطی ایجاد می‌کند.

چیزی که من توانستم بیشتر از آن ببینم گیم پلی بازی بود که واقعا Ys X: Nordics را از جدیدترین ورودی های سری متمایز می کند. برخلاف همه بازی‌های Ys از زمان Ys SEVEN، دهمین نسخه از این سری، سیستم پارتی را به طور کامل حذف می‌کند و با سیستم گیم‌پلی Cross Action جایگزین می‌شود. در این بازی، بازیکنان می‌توانند آدول یا کرجا را کنترل کنند و در هر زمان بین آنها مبادله کنند. این دو شخصیت به سلاح‌های متفاوتی مجهز شده‌اند و مهارت‌های متفاوتی را یاد می‌گیرند، بنابراین هر کدام از آنها بسته به ترجیح بازیکن و ویژگی‌های دشمن می‌توانند مؤثرتر باشند. علاوه بر کنترل جداگانه دو شخصیت، امکان کنترل همزمان هر دوی آنها در حالت Duo نیز وجود دارد که آنها را کندتر اما قدرتمندتر می کند و قادر به آزادسازی مهارت های ویرانگر Duo هستند. استفاده از حالت Duo در برابر دشمنان قدرتمندتر ترجیح داده می شود، برخی از آنها دارای یک سپر هستند که از آنها در برابر آسیب تا زمان نابودی محافظت می کند. در حالت Duo، همچنین می‌توان حملات را مسدود کرد تا مقدار Revenge را افزایش دهد، که باعث افزایش آسیب‌های وارد شده، ایجاد تناوب بین حمله و دفاع می‌شود که به نظر می‌رسد نسبتاً خوب عمل می‌کند. با وجود این تغییرات، با وجود این تغییرات، گیم‌پلی مبارزات هسته‌ای مانند بازی‌های قبلی این سری باقی می‌ماند، با اکشن جذاب و سریع و برخی از گزینه‌های ترکیبی که توسط گیم‌پلی Cross Action و مهارت‌های متفاوتی که ویژگی‌های متفاوتی مانند راه‌اندازی دارند. ، هل دادن به عقب و زمین زدن.

پیوند جادویی که آدول و کارجا را در Ys X: Nordics به هم می‌پیوندد، همچنین به آنها امکان دسترسی به Mana Actions، توانایی‌های پیمایش ویژه‌ای را می‌دهد که کاوش را جذاب‌تر می‌کند. متأسفانه، من تعداد زیادی از آنها را در طول ارائه ندیدم، بنابراین باید دید که چگونه اکتشاف را بهبود می بخشند. سیستم پیشرفت کاراکترها، Release Lines، همچنین به پیوند جادویی بین دو شخصیت گره خورده است، و به آنها اجازه می دهد تا توانایی های جدید را یاد بگیرند و با قرار دادن Mana Seeds در گره های موجود در خط انتشار، آمار خود را افزایش دهند، و گزینه های سفارشی سازی زیادی را در اختیار بازیکنان قرار دهد. .

بخش بزرگ دیگری از تجربه Ys X: Nordics نبردهای دریایی است. با کنترل کشتی ساندرا، بازیکنان می توانند با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده در شهر یا از طریق نمودار دریا، مناطق مختلف خلیج Obelia را کاوش کنند، با کشتی های دشمن مبارزه کنند، جزایر مخفی را کشف کنند و غیره. نبردهای دریایی، که برخی از آنها برای پیشرفت داستان مورد نیاز هستند، شبیه تکامل مکانیک Beast Raids هستند که در Ys VIII: Lacrimosa of Dana و نبردهای Grimwald Nox در Ys IX: Monstrum Nox دیده می شود، زیرا آدول و همراهانش باید شکست دهند. امواج متعدد دشمن در حین تکمیل اهداف دیگر، مانند از بین بردن برخی از اشیاء که یک مانع را تقویت می کنند. در ابتدای ماجراجویی، تعداد گزینه‌های رزمی دریایی نسبتاً محدود است، اما با بزرگ‌تر شدن خدمه، این تعداد افزایش می‌یابد. یک سیستم آشپزی وعده می دهد که نبردهای دریایی را عمیق تر می کند، زیرا وعده های غذایی مختلف پاداش های متفاوتی را اعطا می کند، که می تواند رسیدن به رتبه S و دریافت انواع جوایز خوب را آسان تر کند.

از زمان انتشار وسترن Ys VI: Ark of Napishtim که از طرفداران سری Ys بودم، از قبل برای انتشار Ys X: Nordics بسیار هیجان زده بودم، اما پس از دیدن بیشتر آن در عمل، نمی توانم صبر کنم. برای سفر به خلیج اوبلیا با آدول و کرجا. در حالی که نمی‌توان گفت که آیا گیم‌پلی دریایی سرعت کمپین را بیش از حد کاهش می‌دهد یا خیر و آیا داستان ارائه می‌شود یا خیر، چیزی که من از گیم‌پلی Cross Action دیده‌ام شبیه چیزی است که این سری برای جلوگیری از کهنه شدن با یک تکرار دیگر از بازی نیاز داشت. سیستم حزبی.

ys x nordics preview two is better than one 66b3855b1c46b

Ys X: Nordics در 25 اکتبر روی رایانه شخصی از طریق Steam، Epic Games Store، GOG، PlayStation 5، PlayStation 4، و Nintendo Switch.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا