سریال و انمیشن

بهترین فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای با بازی درخشان «کیم سو هیونگ»

بهترین فیلم‌ها و سریال‌های کره‌ای با بازی درخشان «کیم سو هیونگ»

فرادید| کیم سو هیونگ یکی از بازیگران زن کره‌ای است که مسیر ورودش به عرصۀ بازیگری از مسابقات ملکۀ زیبایی آغاز شد. او در سال 1992 در رقابت‌های دوشیزۀ سال استان گانگ‌وون شرکت کرد و در همانجا بود که توجه سازندگان یک سریال تلویزیونی را به خود جلب کرد. دو سال بعد او توانست اولین نقش خود را در یک سریال کره‌ای به دست بیاورد.

به گزارش فرادید؛ کیم سو هیونگ در حال حاضر 50 سال دارد و همچنان بازیگری پرکار و فعال است. سو هیونگ به خاطر بازی‌های درخشانش در چندین فیلم و سریال، تا کنون جوایز متعددی را از جشنواره‌های ملی کره و حتی جشنواره‌های بین‌المللی کسب کرده است. در اینجا فهرستی از بهترین و مشهورترین فیلم‌ها و سریال‌های او را ملاحظه می‌کنید.

1. وسوسۀ همسر Temptation of Wife (2008)

وسوسه

این سریال یک ملودرام «ماک‌جانگ» تمام‌عیار است؛ اصطلاحی که برای اشاره به سریال‌هایی با پیچش‌های داستانی بسیار جذاب و مهیج به کار می‌رود. سریال دربارۀ زنی به اسم اون جه (با بازی جانگ سئو هی) است که گمان می‌رود مرده است اما برای انتقام گرفتن از شوهر خائنش و همسر جدید او بازمی‌گردد. کیم سو هیونگ در این سریال نقش همسر جدید و شرور یعنی آئه-ری را بازی می‌کند. این شخصیت با بازی درخشان سو هیونگ به یکی از منفورترین شخصیت‌های منفی درام‌های کره‌ای تبدیل شد.

2. اواخر بهار Late Spring (2014)

اواخر

این فیلم سینمایی در جشنواره‌های بین‌المللی جوایز زیادی کسب کرد، از جمله جایزۀ بهترین بازیگر زن برای سو هیونگ که در سومین جشنواره بین‌المللی فیلم مادرید به دست آمد. داستان فیلم  در سال ۱۹۶۹ رخ می‌دهد و درباره یک مجسمه‌ساز با فلج عضلانی پیشرونده است. برای بازگرداندن انگیزه زندگی و هنر به او، همسرش جونگ سوک (با بازی سو هیونگ)، یک زن جوان را به عنوان مدل برای او استخدام می‌کند. این فیلم نه تنها به خاطر داستان دل‌خراش، بلکه به خاطر فیلمبرداری خیره‌کننده‌اش که مناظر زیبای کره جنوبی را به تصویر می‌کشد، مشهور است.

3. مجلس ملی Assembly (2015)

مجلس

در این درام سیاسی مهیج، سانگ پیل (با بازی جونگ جائه یونگ) یک جوشکار با تجربه کشتی‌سازی است که پس از اخراج ناعادلانه خودش و همکارانش، سخنگوی اتحادیه خود می‌شود. در ادامه اوضاع به شکل عجیب و غریبی پیش می‌رود و او به عضویت در مجلس ملی انتخاب می‌شود و مجبور به بازی در میدان سیاست می‌گردد. سو هیونگ در این سریال نقش هونگ چان می را بازی می‌کند؛ یک سیاستمدار با استعداد و عضو مجلس که حامی جناح طرفدار دولت است. وقتی سانگ پیل به رشوه‌خواری متهم می‌شود، چانگ می وکالت او را به عهده می‌گیرد.

4. همسر خوب The Good Wife (2016)

همسر خوب

این سریال بازسازی یک سریال تلویزیونی آمریکایی با همین نام است. پس از دستگیری شوهر دادستان هه کیونگ (با بازی جئون دو یون) به اتهام فساد، او تصمیم می‌گیرد که حرفه خود را به عنوان وکیل از نو آغاز کند. او به شرکت حقوقی ام‌جی می‌پیوندد و با سایر کارکنان در پرونده‌ها کار می‌کند. سو هیونگ در این سریال نقش میونگ هی را دارد؛ یکی از شرکای مدیریتی شرکت حقوقی که کار و کارکنانش را بسیار جدی می‌گیرد. او به سنگ صبوری برای هه کیونگ تبدیل می‌شود.

5. افراد شرور The Villainess (2017)

شرور

این یکی دیگر از فیلم‌های سینمایی موفق در کارنامه سو هیونگ است. در این تریلر اکشن، زنی که از کودکی به عنوان قاتل تعلیم دیده، هویتی جدید می‌گیرد و پس از مرگ مربی‌اش به مأمور سازمان اطلاعات کره تبدیل می‌شود. ما فلاش‌بک‌هایی از زندگی گذشته یون سو (با بازی کیم اوک وین) می‌بینیم در حالی که او شروع به کشتن اهداف مختلف برای سازمان می‌کند. سو هیونگ نقش رهبر سازمان، کوون سوک را بازی می‌کند؛ زنی که اهداف را تعیین می‌کند و سرنخ‌هایی از رازهای زندگی یون سو را نیز در اختیار دارد.

6. قلعه آسمان SKY Castle (2018)

قلعه

این سریال تحسین‌شده و بسیار پرطرفدار که سو هیونگ را بار دیگر به مرکز توجهات برگرداند، داستانی طنزآمیز درباره گروهی از زنان طبقات بالای اجتماع است که همه تلاش خود را برای ورود فرزندانشان به مدارس برتر انجام می‌دهند. سو هیونگ در این سریال نقش کیم جو یونگ را بازی می‌کند که یک هماهنگ‌کننده خصوصی است که همه شاگردانش را به دانشگاه ملی سئول وارد کرده است. او برنامه‌های خود را دارد و تا زمانی که به آن‌ها نرسیده، متوقف نمی‌شود.

7. هیچ کس نمی‌داند Nobody Knows (2020)

هیچ کس

در این درام جنایی بسیار احساسی، سو هیونگ نقش چا یونگ جین را بازی می‌کند؛ یک کارآگاه که مصمم به دستگیری یک قاتل سریالی است؛ قاتلی که مسئول قتل دوست دوران کودکی اوست. با کشف رازهای پیچیدۀ این قتل‌های سریالی، یونگ جین مجبور به انتخاب بین نجات جان پسری که می‌خواهد از او محافظت کند و گرفتن انتقام قتل دوستش می‌شود. او برای بازی درخشان خود در این سریال در جوایز درام اس‌بی‌اس ۲۰۲۰ جایزه بهترین بازیگر را به دست آورد.

8. مال من Mine (2021)

مال من

این سریال یک درام خانوادگی درجه‌یک و دوست داشتنی است؛ داستانی درباره زنانی که تلاش می‌کنند خود واقعی‌شان را پیدا کنند و از پیش‌داوری‌های دنیای بیرون رهایی یابند. سو هیونگ در این سریال در نقش سئو هیون ظاهر می‌شود؛ همسر پسر بزرگ خانواده هیون و مدیر یک گالری هنری که عمق و ظرافت شگفت‌انگیزی در کارش دارد. اما سئو هیون رازی را پنهان می‌کند که ممکن است همین راز بزرگ‌ترین تهدید برای زندگی و موقعیت او باشد.

9. ماه رنگ‌پریده (2023) (Pale Moon)

lhi

این سریال داستان زن خانه‌داری به اسم یو یی-هوا (با بازی کیم سو-هیونگ) را دنبال می‌کند که احساس می‌کند زندگی‌اش کسل‌کننده و بی‌معنی شده است. او زندگی راحت اما تا حدی خالی از شور و هیجان دارد. بنابراین برای بیرون آمدن از این وضع او به عنوان کارمند قراردادی در یک بانک شروع به کار می‌کند و به تدریج اعتماد به نفس خود را بازمی‌یابد. با این حال، زندگی عادی او زمانی دستخوش آشوب می‌شود که شروع به اختلاس پول مشتریان ثروتمند بانک می‌کند.

.

این مطلب از سایت فرادید برداشته شده است و این رسانه هیچ مسئولیتی در قبال این مطلب ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا