کسب و کار

قدرت هوش مصنوعی در فروش و 7 روش برای استفاده از آن در سال 2024

قدرت هوش مصنوعی در فروش و 7 روش برای استفاده از آن در سال 2024

شما احتمالاً تا به حال میلیون‌ها بار گونه‌ای از این جمله را شنیده‌اید، اما من به هر حال آن را ادامه می‌دهم و می‌گویم: هوش مصنوعی فروش را تغییر می‌دهد. این روندی است که به همان اندازه هیجان‌انگیز و هشداردهنده است — که پتانسیل افزایش کارایی و جابجایی گسترده شغلی را افزایش می‌دهد.

salesperson leveraging ai for sales and marketing100

صرف نظر از اینکه فکر می‌کنید هوش مصنوعی برای فروش، نقش شما یا در کل انسانیت خوب است، این واقعیت باقی می‌ماند: با گذشت زمان، این هوش مصنوعی پیچیده‌تر و فراگیرتر می‌شود.

بنابراین به شما کمک می کند – چه نماینده فروش باشید و چه رهبر – بدانید چگونه از هوش مصنوعی در فروش استفاده کنید. به همین دلیل است که ما این راهنمای مفید را برای کمک به شما در این زمینه گردآوری کرده ایم. بیایید شیرجه بزنیم.

Download Now: 2024 Sales Trends Report [New Data]

فهرست محتوا

من کل این قطعه را با گفتن اینکه به شدت مواظب هوش مصنوعی هستم، مقدمه می کنم.

از اولین باری که جسارت تصحیح خودکار یکی از متن‌هایم را داشت، متقاعد شده‌ام که این امر منجر به جابجایی حرفه‌ای و/یا سقوط بشریت خواهد شد – اما تا زمانی که آن چیزها اتفاق بیفتد، من این کار را انجام خواهم داد. سعی کنید در مورد مزایا و مشکلات آن عینی باشید.

صادقانه بگویم، هر دوی آنها برای فروشندگان فراوان است. بیایید نگاهی به برخی از آنها بیندازیم.

هوش مصنوعی به خریداران قدرت بیشتری می‌دهد.

ما مدت زیادی است که در عصر خریدار قدرتمند زندگی می کنیم. مشتریان بالقوه مانند همیشه آگاه، مطمئن و مستقل هستند – و هوش مصنوعی فقط این روند را تسریع می کند.

منابع سلف سرویس برای تحقیقات محصول (به ویژه موتورهای جستجو) در حال حاضر جزء اصلی سفر خریدار مدرن هستند – اما هوش مصنوعی مولد در حال تبدیل شدن به یک منبع برجسته است و نحوه درک مشتریان از محصولات و خدماتی را که در آنها سرمایه گذاری می کنند شکل می دهد.

همانطور که احتمالاً متوجه شده اید، Google در مرحله افزایش نتایج جستجوی خود با هوش مصنوعی و گزارش وضعیت وضعیت مصرف کننده نشان داد که استفاده از چت ربات های هوش مصنوعی برای درخواست های مصرف کننده در بین نسل های جوان محبوب تر شده است.

13% از پاسخ دهندگان Gen Z آن را به عنوان روش ترجیحی خود برای یافتن پاسخ سوالات خود به صورت آنلاین ذکر کردند، در مقایسه با تنها 2% از Boomers.

همانطور که محبوبیت هوش مصنوعی به عنوان منبعی برای تحقیقات محصول افزایش می‌یابد، می‌تواند موقعیت سنتی فروشنده را به عنوان راهنمای آگاه‌تر و مشاوره‌ای در تعامل فروش تضعیف کند.

به‌عنوان یک فروشنده، این تغییر می‌تواند مفید یا ناامیدکننده باشد، بسته به اینکه آن تحقیق چگونه پیشنهاد شما را ارائه می‌کند. از یک طرف، تحقیقات مبتنی بر هوش مصنوعی مشتری ممکن است محصول یا خدمات شما را در یک نور مثبت قرار دهد – بلافاصله آن را به عنوان یک مناسب برای یک مشتری بالقوه تثبیت می کند و به شما یک حرکت ذاتی را ارائه می دهد.

از سوی دیگر، نظر هوش مصنوعی در مورد اینکه آیا پیشنهاد شما برای مشتری بالقوه شما مناسب است یا خیر، ممکن است کمتر از چاپلوس باشد، و شما را مجبور به فروش از موقعیت چالش برانگیزتر کند.

فروشندگان نگران جابجایی شغل هستند.

فراتر از توانمندسازی خریداران، ظهور هوش مصنوعی پیامدهای گسترده‌ای در فروش دارد — برخی از آنها می توانند آزاردهنده باشند. من در ابتدای این بخش به این موضوع پرداختم (کمی زبانزد)، اما هوش مصنوعی به برخی نگرانی‌های واقعی در مورد جابه‌جایی شغل در این زمینه منجر شده است.

این روند دقیقاً مختص فروش نیست، اما هنوز هم بسیاری از متخصصان فروش را نگران می کند. 2023 وضعیت هوش مصنوعی در نظرسنجی فروش ما نشان داد که 42 درصد از متخصصان فروش نگران جایگزینی هوش مصنوعی در چند سال آینده هستند، در مقایسه با 42 درصد که نگران نیستند.

هوش مصنوعی می تواند فروشندگان را برای فروش موثرتر آزاد کند.

اما حتی با وجود ترس از جابجایی شغلی، چندین فروشنده همچنان هوش مصنوعی را منبعی ارزشمند در چشم‌انداز فروش مدرن می‌دانند – منبعی که از مسئولیت‌های حرفه‌ای آنها در مقابل تضعیف آنها پشتیبانی می‌کند.

آن همان نظرسنجی نشان داد که 78٪ متخصصان فروش معتقدند هوش مصنوعی می‌تواند به آنها کمک کند تا زمان بیشتری را برای مهم‌ترین جنبه‌های نقش خود صرف کنند و 74 درصد موافقند که هوش مصنوعی می‌تواند به آنها کمک کند زمان بیشتری را برای بخش‌هایی از شغلی که بیشتر از همه از آن لذت می‌برند صرف کنند.

نیاز روزافزونی برای فروشندگان برای درک و استفاده از منابع مرتبط با هوش مصنوعی وجود دارد – بیایید نگاهی دقیق‌تر به “چرا” پشت آن بیندازیم.

نیاز به هوش مصنوعی در فروش

صرف نظر از اینکه ممکن است در مورد هوش مصنوعی چه احساسی داشته باشید، این واقعیت باقی می ماند: هوش مصنوعی قرار نیست خودش را اختراع کند. این در حال حاضر جزء اصلی چندین زمینه است – به ویژه فروش – و با گذشت زمان پیچیده تر و فراگیرتر می شود.

استفاده از منابع مبتنی بر هوش مصنوعی از حالت خوب به داشتن نیاز به فروش تبدیل شده است. نظرسنجی 2023 وضعیت هوش مصنوعی در فروش ما نشان داد که 68٪ از متخصصان فروش پیش بینی کردند که بیشتر نرم افزارهایی که استفاده می کنند تا سال 2024 دارای قابلیت های هوش مصنوعی داخلی خواهند بود.

باز هم، من به شدت مراقب هوش مصنوعی هستم. من تا زمانی که می توانستم از آن در زندگی حرفه ای خود استفاده کردم، اما تسلیم شدم – نه به این دلیل که می خواستم، بلکه به این دلیل که فهمیدم موقعیت من عملی نیست. و بسیاری از فروشندگان نیز به این نقطه رسیده اند.

هوش مصنوعی اینجاست که بماند، و امتناع از پذیرش آن به این معنی است که شما در معرض خطر جا ماندن هستید. این به همه از BDR ها گرفته تا CSO ها کمک می کند تا هوش مصنوعی را جدی بگیرند و یاد بگیرند که از آن استفاده کنند – چه به صورت فردی و چه سازمانی.

«نیاز به هوش مصنوعی» در فروش به این خلاصه می‌شود: اجازه ندهید سرسختی با کارایی و اثربخشی سازمانی تداخل پیدا کند. دلیل واقعی برای اجتناب از پذیرش هوش مصنوعی در فروش وجود ندارد.

اینجاست. راه به جایی نمی برد و رفتاری که انگار قرار است توانایی شما را برای بهره وری هر چه بیشتر در چشم انداز فروش مدرن تضعیف کند.

مزایای هوش مصنوعی و اتوماسیون در فروش

علی‌رغم این که «به‌طور بالقوه نیروی انسانی را جابجا می‌کند و جهان را نابود می‌کند»، هوش مصنوعی در واقع مزایای بسیار واقعی در فروش ارائه می‌کند – و فروشندگان عموماً آن‌ها را تشخیص می‌دهند. در اینجا برخی از نتایجی است که ما از وضعیت هوش مصنوعی در فروش 2023 ما گرفتیم نظرسنجی و ارقام حمایت از آنها:

    • هوش مصنوعی می‌تواند به خودکارسازی کارهای خسته‌کننده کمک کند تا فروشندگان آزادانه بفروشند.
      • متخصصان فروش روزانه دو ساعت و 15 دقیقه با استفاده از هوش مصنوعی برای خودکارسازی کارهای دستی صرفه جویی می کنند.
      • 78٪ از فروشندگان می گویند که هوش مصنوعی می تواند به آنها کمک کند تا زمان بیشتری را برای مهم ترین جنبه های نقش خود صرف کنند.
      • 74% از متخصصان فروش موافقند که هوش مصنوعی می تواند به آنها کمک کند زمان بیشتری را برای بخش هایی از شغلی که بیشتر از آنها لذت می برند بگذرانند.
    • AI می‌تواند از بینش متفکرانه‌تر مشتری پشتیبانی کند.
      • 73% از متخصصان فروش موافقند که هوش مصنوعی می تواند به آنها کمک کند تا اطلاعاتی را از داده هایی که در غیر این صورت نمی توانستند پیدا کنند به دست آورند.
      • 65% از متخصصان فروش می گویند هوش مصنوعی به آنها کمک می کند تا مشتریان خود را بهتر درک کنند.
  • AI می تواند شخصی سازی را در فروش افزایش دهد.
    • 69٪ از متخصصان فروش کاملاً یا تا حدودی موافق هستند که هوش مصنوعی می تواند به آنها در شخصی سازی تجربه مشتری کمک کند.
    • 61% از متخصصان فروش نیز موافق هستند که هوش مصنوعی می‌تواند جستجو را شخصی‌تر کند.

بدیهی است که لیست مزایا جامع نیست، اما شما این ایده را درک می کنید. هوش مصنوعی جنبه هایی از فروش را تسریع می بخشد که بسیاری از فروشندگان اغلب آنها را خسته کننده یا چالش برانگیز می دانند. این کمک می‌کند تا تلاش‌های فروش با اطلاعات بهتر و کارآمدتر ساختاردهی شود – حتی اگر حضور آن نگرانی‌های منطقی و جدی ایجاد کند. 

یک مثال ColdIQ، یک آژانس B2B است که از هوش مصنوعی برای بهینه‌سازی کمپین‌های جستجوی فروش خود استفاده می‌کند تیم فروش آن‌ها از اتوماسیون هوش مصنوعی برای تعامل با بازدیدکنندگان وب‌سایت و بینندگان نمایه، شخصی‌سازی دسترسی به ایمیل در مقیاس، اجرای توالی‌های چند کانالی و موارد دیگر استفاده می‌کند. استفاده از هوش مصنوعی در استراتژی آنها باعث شده است که ColdIQ تنها در 19 ماه از 0 دلار به 2 میلیون دلار درآمد سالانه افزایش دهد.

7 روشی که تیم شما می تواند از هوش مصنوعی در فروش استفاده کند

هوش مصنوعی در فروش را می‌توان به روش‌های مختلف مورد استفاده قرار داد. با این حال، در اینجا پنج برنامه کاربردی وجود دارد که می توانند روند فروش شما را متحول کنند.

1. دسترسی به غنی سازی، تحلیل و برنامه های پیشرفته داده

غنی‌سازی داده‌های صدا – فرآیند کشیدن داده‌ها به پایگاه داده سازمان (معمولاً یک CRM) از منابع شخص ثالث – در حال انتقال از یک دارایی به یک ضرورت برای سازمان‌های فروش است. این به شما امکان می‌دهد درک جامع‌تر، جامع‌تر و دقیق‌تری از مشتریان بالقوه، سرنخ‌ها، مشتریان و فرآیندهای خود ایجاد کنید.

بسیاری از منابعی که از این فرآیند پشتیبانی می‌کنند، مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. برای مثال، HubSpot یک ابزار امتیازدهی پیش‌بینی کننده ارائه می‌کند که از هوش مصنوعی برای سرنخ های با کیفیت بالا را بر اساس معیارهای از پیش تعریف شده شناسایی کنید.

d982d8afd8b1d8aa d987d988d8b4 d985d8b5d986d988d8b9db8c d8afd8b1 d981d8b1d988d8b4 d988 7 d8b1d988d8b4 d8a8d8b1d8a7db8c d8a7d8b3d8aad981 66b31192499eb

منبع تصویر

یکی دیگر از کاربردهای جالب هوش مصنوعی در غنی سازی داده است. راه حل Zoho DataPrep که داده ها را به “انواع” جدید تجزیه و تحلیل و تبدیل می کند.

d982d8afd8b1d8aa d987d988d8b4 d985d8b5d986d988d8b9db8c d8afd8b1 d981d8b1d988d8b4 d988 7 d8b1d988d8b4 d8a8d8b1d8a7db8c d8a7d8b3d8aad981 66b31194e6181< /p>

منبع تصویر

Zoho از هوش مصنوعی برای استخراج “معنا” از اطلاعات موجود در یک CRM استفاده می کند و از یافته های آن برای ایجاد نقاط داده جدید، مانند احساسات سرنخ و موضوعات مورد علاقه استفاده می کند. سپس این نقاط داده «جدید» را می‌توان در چندین مورد استفاده کرد. این شامل امتیازدهی به سرنخ، اولویت‌بندی سرنخ، و شخصی‌سازی ارتباط است.

2. بهبود عملکرد با هوش مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی.

پیچیده‌ترین نرم‌افزارهای هوشمند مکالمه از نوعی هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل تماس‌های فروش و به دست آوردن بینش‌های کلیدی استفاده می‌کنند.

یک مثال عالی از یکی از این ابزارها راه‌حل هوشمند مکالمه Hubspot است.< /a> این پلتفرم از هوش مصنوعی برای «پیدا کردن دلیل عملکرد فروش» استفاده می‌کند.

d982d8afd8b1d8aa d987d988d8b4 d985d8b5d986d988d8b9db8c d8afd8b1 d981d8b1d988d8b4 d988 7 d8b1d988d8b4 d8a8d8b1d8a7db8c d8a7d8b3d8aad981 66b311965d7c7

منبع تصویر

این برنامه بینش های کلیدی، مانند روندها و اعتراضات را شناسایی می کند. سپس می توان از این داده ها برای مشخص کردن نقاط ضعف یا عملکرد ضعیف استفاده کرد.

نمونه دیگری از ابزار هوشمند مکالمه مجهز به هوش مصنوعی Chorus است. این پلتفرم از هوش مصنوعی برای تشخیص زمینه درون یک مکالمه، شناسایی لحظات کلیدی در تماس‌های فروش، و حتی یادداشت‌برداری از رقبا استفاده می‌کند.

d982d8afd8b1d8aa d987d988d8b4 d985d8b5d986d988d8b9db8c d8afd8b1 d981d8b1d988d8b4 d988 7 d8b1d988d8b4 d8a8d8b1d8a7db8c d8a7d8b3d8aad981 66b31198e1f24

منبع تصویر

3. بهبود مدیریت خط لوله و پیش بینی.

اگرچه اکثر نمایندگان فروش از بهترین شیوه ها پیروی می کنند و به صورت دوره ای پیش بینی های فروش را اجرا می کنند، داده های اخیر نشان داده است که اکثر نمایندگان فروش پیش‌بینی نادرست خط لوله آنها. با این حال، استفاده از هوش مصنوعی به شما این امکان را می دهد که احتمال عدم دقت را در تیم فروش خود به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

Aviso، یک راه حل پیش بینی مبتنی بر هوش مصنوعی را در نظر بگیرید. درک کنید که چگونه این کار می کند.

d982d8afd8b1d8aa d987d988d8b4 d985d8b5d986d988d8b9db8c d8afd8b1 d981d8b1d988d8b4 d988 7 d8b1d988d8b4 d8a8d8b1d8a7db8c d8a7d8b3d8aad981 66b3119c4fc6f

منبع تصویر

Aviso از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده ها و ایجاد بینش در معاملات و خط لوله کلی استفاده می کند. برخی از این برنامه های کاربردی هوش مصنوعی عبارتند از:

  • WinScore Insights. این امتیازی است که نشان دهنده احتمال بسته شدن موفقیت آمیز معامله است
  • پیش‌بینی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی. این می تواند برای پیش بینی تعداد کل معاملات جدید، تمدیدها و ریزش در یک دوره ثابت استفاده شود.
  • پیش‌بینی سناریو. این پیش‌بینی‌های پویا سناریوهای «چه می‌شد اگر» را در نظر می‌گیرند.
  • پیشنهادات مبتنی بر هوش مصنوعی. این بینش‌ها عملکرد تاریخی و فعلی را نشان می‌دهند.

این ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند عامل اصلی تمایز یک تیم فروش در چگونگی پیش‌بینی‌ها، کسب اطلاعات بینش از این پیش‌بینی‌ها و تصمیم‌گیری باشند.

4. تعامل فروش را ساده و بهینه کنید.

تعامل فروش شامل تمام تعاملات خریدار-فروشنده در فرآیند فروش است – از ارتباط اولیه تا حضور مشتری. دو راه وجود دارد که هوش مصنوعی می تواند به شما کمک کند تا از داده ها و بینش ها برای ساده سازی این فرآیند استفاده کنید.

ابتدا، هوش مصنوعی می تواند به شما در درک نیازهای مشتری و نکات دردناک کمک کند.

بر اساس گزارش وضعیت فروش Salesforce. دانش شما از نیازهای مشتری، هر تصمیمی را که در تعامل با مشتری می‌گیرید، آگاه می‌سازد – از طرح شما گرفته تا محتوای فروش و رویکرد کلی گسترش.

دوم، هوش مصنوعی به شخصی سازی و خودکارسازی تعاملات با مشتری کمک می کند.

یک مثال عالی از راه حل تعامل فروش که به شما در انجام این کار کمک می کند آپولو است. می‌توانید از هوش مصنوعی در این پلتفرم استفاده کنید تا:

  • پیام های دسترسی خودکار را با استفاده از فیلدهای سفارشی سازی از پیش تعریف شده تنظیم کنید.
  • با اجرای تست‌های A/B، عملکرد دسترسی خود را بهینه کنید.
  • به اطلاعات آماری هوش مصنوعی در کمپین‌های توسعه‌ای خود، مانند سطح علاقه مشتری یا مشتری، دسترسی داشته باشید.
  • از “موتور قوانین” برای به‌روزرسانی توالی‌های از پیش تعیین‌شده یا کمپین‌های تبلیغاتی پس از برآورده شدن معیارهای خاص استفاده کنید.

5. شخصی سازی پیچ ها

هوش مصنوعی مولد به شدت (یا به طرز نگران کننده ای) پیچیده شده است و هر تکرار آن بدترین حالتی است که تا به حال خواهد بود. اگرچه ممکن است این بهترین خبر برای بشریت نباشد، اما می‌تواند برای فروشندگان نوید خوبی باشد – به‌ویژه وقتی صحبت از شخصی‌سازی در زمین‌ها باشد.

به عنوان گریگوری روزدبا، مدیر عامل شرکت Dundas Life، می گوید: “در خط مقدم insurtech، استفاده خلاقانه از هوش مصنوعی مولد بسیار مهم بوده است. ما از هوش مصنوعی برای شخصی‌سازی پیشنهادات و پیشنهادات فروش استفاده می‌کنیم، و باعث می‌شود هر تعاملی با مشتریان بالقوه سفارشی شود

«با تجزیه و تحلیل داده‌ها در مورد ترجیحات و رفتارهای مشتری، هوش مصنوعی به ما کمک می‌کند تا نیازها را پیش‌بینی کنیم و ارائه راه‌حل‌های پیشگیرانه را ممکن می‌سازد. این نه تنها تعامل را افزایش می دهد، بلکه ما را به عنوان مراقب و فعال قرار می دهد. علاوه بر این، بینش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در مورد روندهای بازار تضمین می‌کند که استراتژی‌های ما چابک باقی می‌مانند و ما را در یک چشم‌انداز رقابتی جلوتر نگه می‌دارند.”

6. شخصی سازی ارتباط ایمیل

توانایی هوش مصنوعی مولد برای پشتیبانی از شخصی‌سازی فراتر از موارد شخصی‌سازی است – همچنین می‌تواند به اطلاع‌رسانی ایمیل کمک کند.

پت شیریپا، مدیر عامل People 2U، می‌گوید: “روبات‌هایی را که شغل‌های نمایندگی فروش را انتخاب می‌کنند را فراموش کنید! هوش مصنوعی مولد یک تغییر بازی برای ما است. تیم ما از آن برای ایجاد ارتباط با ایمیل شخصی‌سازی شده استفاده می‌کنیم که توجه را به خود جلب می‌کند

«با پیام‌های شخصی‌سازی‌شده، تعداد زیادی از تکرارها را در زمان صرفه‌جویی می‌کند و احتمال طنین‌اندازی آن‌ها را افزایش می‌دهد. مانند این است که برای هر فروشنده یک دستیار تحقیقاتی فوق‌العاده قدرتمند داشته باشید و آنها را آزاد کنید تا روی ایجاد روابط و بستن قراردادها تمرکز کنند.”

7. پالایش اسکریپت های فروش

تیم‌های فروش همچنین می‌توانند از هوش مصنوعی مولد به عنوان منبعی برای ایجاد و تکرار اسکریپت‌های فروش متفکرانه‌تر و مؤثرتر استفاده کنند.

مارکو جنارو پالما، مدیر ارشد مدیریت آزاد و سئو مشاور در GenaroPalma.com، می‌گوید، “یک روش خلاقانه که من برای تقویت ما واقعا مفید یافتم. اثربخشی فروش شامل شروع با یک اسکریپت فروش اولیه و سپس اجازه دادن به ابزارهای مولد هوش مصنوعی است که در حین حرکت آن را بهبود ببخشند

«این بدان معناست که بر اساس بازخوردی که در زمان واقعی دریافت می‌کنیم و نحوه عملکرد روش‌های مختلف، هوش مصنوعی می‌تواند تغییراتی ایجاد کند تا مطمئن شود که فروش ما واضح و جذاب خواهد ماند. علیرغم پیشرفت‌های فناوری، لمس شخصی در فروش همچنان کلیدی است، اما این اسکریپت‌های تقویت‌شده با هوش مصنوعی به ما کمک می‌کنند رویکرد خود را تازه و مؤثر نگه داریم.»

3 ابزار فروش محبوب هوش مصنوعی قوی>

اگر هر یک از این موارد استفاده در تیم فروش شما طنین انداز شد، زمان آن رسیده است که به دنبال راه حل مناسب هوش مصنوعی باشید. در اینجا چند ابزار تحسین شده فروش هوش مصنوعی وجود دارد که سازمان شما می تواند از آنها استفاده کند.

1. مرکز فروش HubSpot

d982d8afd8b1d8aa d987d988d8b4 d985d8b5d986d988d8b9db8c d8afd8b1 d981d8b1d988d8b4 d988 7 d8b1d988d8b4 d8a8d8b1d8a7db8c d8a7d8b3d8aad981 66b3119dc8b97

مرکز فروش Hubspot یک ابزار قوی مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای فروشندگان و تیم‌های فروش است. این پلتفرم یک راه حل جامع ارائه می دهد. از پیش‌بینی تا جستجو و حتی برنامه‌ریزی جلسات، راه‌هایی برای بهبود گردش کار خود پیدا خواهید کرد.

Sales Hub همچنین از هوش مصنوعی برای جمع‌آوری داده‌ها از مشتریان احتمالی و مشتریان ویژگی های کلیدی عبارتند از:

  • گرفتن داده ها از طریق اسکنر کارت ویزیت تلفن همراه. این اسکنر از یادگیری ماشینی استفاده می کند تا داده های تماس را مستقیماً از کارت ویزیت به CRM شما بکشد.
  • غنی سازی داده ها. هوش مصنوعی به طور خودکار CMS شما را با بیرون کشیدن ویژگی‌های تماس از مکالمات ایمیل با مشتریان احتمالی، سرنخ‌ها یا مشتریان پر می‌کند. این داده ها می تواند شماره تلفن، موقعیت جغرافیایی، عنوان شغل و موارد دیگر باشد.

قیمت: این ویژگی‌ها فقط در نسخه‌های برتر مرکز فروش و مرکز خدمات موجود هستند. هر دو از 500 دلار در ماه یا 5400 دلار در سال شروع می شوند.

آنچه کاربران می گویند

«مرکز فروش HubSpot به من کمک کرد تا خط لوله‌ای قوی بسازم و اکنون به کسب و کار ما کمک زیادی می‌کند زیرا می‌توانیم این سرنخ‌ها را به مشتریان تبدیل کنیم. تشکر و آفرین، تیم! من به شدت HubSpot Sales Hub را برای مشاغل خارج از کشور توصیه می کنم،”Gladys B. برای G2.

2. کلاری

d982d8afd8b1d8aa d987d988d8b4 d985d8b5d986d988d8b9db8c d8afd8b1 d981d8b1d988d8b4 d988 7 d8b1d988d8b4 d8a8d8b1d8a7db8c d8a7d8b3d8aad981 66b3119fdd6f7

منبع تصویر

Clari به کاربران کمک می‌کند سه عملکرد اصلی را انجام دهند – پیش‌بینی، مدیریت خط لوله، و هوشمندی درآمد. مخصوصاً برای تیم‌های فروش، این پلتفرم داده‌ها را از چندین منبع جمع‌آوری می‌کند تا به فروشندگان کمک کند خطوط لوله‌ای را در زمان واقعی و دقیق بسازند و اهداف فروش را تعیین کنند.

در اینجا چند روش وجود دارد که این پلتفرم از هوش مصنوعی استفاده می‌کند:

  • پیش‌بینی‌های پیش‌بینی‌کننده مبتنی بر هوش مصنوعی. این به کاربران اجازه می دهد تا از هوش مصنوعی برای پیش بینی دقیق عملکرد فروش ماهانه یا فصلی استفاده کنند. این داده ها به ویژه برای تعیین EOQ (مقدار سفارش اقتصادی) و مدیریت منابع مهم هستند.
  • اطلاعات بینش خط لوله. اینها به کاربران امکان می دهد سلامت کلی خط لوله را تعیین کنند، خطرات خط لوله را شناسایی کنند و به طور موثر معاملات درون خط لوله را اولویت بندی کنند.
  • به روز رسانی هوشمند داده ها. Clari همچنین می‌تواند به طور خودکار مخاطبین CRM را با کشیدن و نسبت دادن داده‌ها از تعاملات مشتری در چندین نقطه تماس و کانال غنی کند.

قیمت: قیمت تیم شما در صورت درخواست موجود است.

آنچه کاربران می گویند

«در سازمان من، Clari برای پیش‌بینی فروش و دریافت ایده از فرصت‌ها و سرعت بسته شدن آنها استفاده می‌شود. این یک ابزار تحلیلی قدرتمند و یک منبع ضروری برای تیم امروز ما است،”کوین ام. برای G2.

3. RocketDocs

منبع تصویر

Rocketdocs پلتفرمی است که در ابتدا به عنوان یک نرم افزار پیشنهاد فروش شروع به کار کرد اما بعداً به یک راه حل مدیریت پاسخ و فعال سازی فروش تبدیل شد.

در اینجا چند روش وجود دارد که این پلتفرم از هوش مصنوعی برای بهبود فرآیند فروش استفاده می‌کند:

  • «پر کردن خودکار» با هوش مصنوعی. این ویژگی سؤالات را در یک RFP شناسایی می‌کند، «پاسخ‌های منطبق» را از کتابخانه محتوای شما نشان می‌دهد و به‌طور خودکار این فیلدها را پر می‌کند.
  • اتوماسیون پاسخ. این ویژگی به شما امکان می‌دهد تا پرسشنامه‌های تکرارشونده امنیتی و بررسی دقیق را به طور کامل خودکار کنید
  • ایجاد پروپوزال. “Rapiddocs” به شما امکان می دهد از الگوها و پرسشنامه ها برای استخراج داده های مرتبط از پایگاه داده محتوای خود و ایجاد اسناد فروش سفارشی استفاده کنید.

قیمت: قیمت تیم شما در صورت درخواست در دسترس است.

آنچه کاربران می گویند

«RocketDocs گردش کار RFP را با استفاده از RST (فناوری پاسخ هوشمند) بهبود می‌بخشد و بهبود می‌بخشد و گردش‌های کاری قابل تنظیمی را به ما ارائه می‌دهد که می‌تواند فرآیند را تغییر دهد. ردیابی بلادرنگ یکی دیگر از ویژگی های پیشرفته ای است که به ما امکان می دهد سابقه کامل عملیات را حفظ کنیم. این یک راه حل مقرون به صرفه برای سازمان ما است که به سرعت بخشیدن و بهبود فرآیند فروش کمک کرد،”Aniket S. برای G2.

استفاده از هوش مصنوعی بر اساس نیازهای فروش شما

هیچ راه واحد و یکسانی برای استفاده از هوش مصنوعی وجود ندارد که به طور پیش‌فرض برای هر سازمان فروش کار کند. فرآیندهای فروش متفاوت است، بنابراین مناسب است که ابزارها و تاکتیک‌های هوش مصنوعی که تیم‌های مختلف استفاده می‌کنند نیز متفاوت باشد.

با این اوصاف، اگر می‌خواهید در مورد گنجاندن هوش مصنوعی در فرآیند فروش خود دقت بیشتری داشته باشید، تشخیص اینکه کدام جنبه از فرآیند شما می‌تواند ساده یا بهینه شود، مکان خوبی برای شروع است.

از آنجا، موضوع شناسایی ابزارهایی است که با نیازهای منحصر به فرد شما مطابقت دارند.

New call-to-action

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا