حاشیه

جشنواره فیلم بوسان جایزه جدید می‌دهد/انتخاب مستند محبوب تماشاگران

جشنواره فیلم بوسان جایزه جدید می‌دهد/انتخاب مستند محبوب تماشاگران

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فیلمسازان مستند در بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان که پاییز امسال برگزار می‌شود، می‌توانند امیدوار به کسب یک جایزه جدید باشند. جشنواره تاثیرگذار کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد که در دوره بعدی خود جایزه تماشاگران برای مستندهای بلند را به مجموع جوایز خود اضافه می‌کند تا بتواند به پرورش علاقه عمیق‌تر به فیلم مستند در میان مردم کمک کند.

مهر نوشت:این جایزه به یک فیلم مستند که در بخش قدیمی جشنواره «زاویه باز – مستند» رقابت می‌کند تعلق می‌گیرد و با رای مردم به برنده آن یک جایزه نقدی ۱۰ میلیون وون کره اهدا می‌شود.

بوسان تاکنون ۲ جایزه تماشاگران اهدا ‌کرده است که یکی در بخش جریان‌های جدید و دیگری در بخش فلش فوروارد بود که به ترتیب به اولین یا دومین فیلم بلند فیلم‌سازان آسیایی و غیرآسیایی تعلق می‌گیرد.

 

این جشنواره کره‌ای در بیانیه‌ای گفت این جایزه را با هدف نزدیک‌تر کردن مخاطبان به فیلم‌های مستند اهدا می‌کند و امیدوار است که فیلم‌سازی مستند را ترویج و از فیلم‌سازان کره‌ای و آسیایی حمایت بیشتری کند.

این جشنواره که مدت‌ها به عنوان تاثیرگذارترین جشنواره فیلم آسیا شناخته می‌شد، این روزها تلاش دارد تا یک دوره طولانی آشفتگی را پشت سر بگذارد زیرا در ۲ سال اخیر مجموعه‌ای از تغییرات در مدیریت را تجربه کرده و اکنون در حال جمع‌آوری یک تیم جدید برای به دست آوردن دوباره اعتماد صنعت کره است. فعلا پارک کوانگ سو، فیلمسازی بانفوذ مدیریت جشنواره ۲۰۲۴ را برعهده دارد تا پس از دوره امسال، در زمان کافی جست‌وجوی مناسب‌ترین نامزد انجام شود.

بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان از ۲ تا ۱۱ اکتبر (۱۱ تا ۲۰ مهر) و نوزدهمین بازار محتوا و فیلم آسیایی با تمرکز بر صنعت به موازات آن از ۵ تا ۸ اکتبر (۱۴ تا ۱۷ مهر) برگزار می‌شود.

۲۲۰۵۷

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا