پیامک

فروشگاه لوازم یدکی جوک

فروشگاه لوازم یدکی جوک

فروشگاه لوازم یدکی جوک

نیسان جوک یکی از ماشین‌هایی است که چهره عجیبی دارد که همین موضوع سبب پر فروش شدن آن گشته است. این ماشین در ژاپن، انگلیس، اندونزی تولید شده و به جا‌های دیگر صادر می‌شود. در ساخت این خودرو استاندارد‌های تولید رعایت شده و از کیفیت بالایی برخوردار است. علی رغم کیفیت بالایی که دارد، طبیعتا دچار مشکلاتی می‌شود که نیاز به تعمیر دارد. برای تعمیر این ماشین از لوازم یدکی جوک که شامل انواع قطعات است، استفاده می‌شود. در ادامه قصد داریم انواع لوازم یدکی جوک را شرح دهیم.

آشنایی بیشتر با لوازم یدکی جوک

لوازم یدکی شامل قطعاتی است که هنگام خرابی ماشین به جای قطعات اصلی گذاشته می‌شود تا عملکرد خودرو بهبود یابد. ممکن است اجزای خودرو با گذشت زمان به دلیل مشکلات فنی، تصادفات، ضربه و یا هر چیز دیگر دچار ایراد شوند؛ در این صورت باید از قطعه مناسب استفاده شود. لوازم یدکی جوک انواع قطعات متعددی است که اگر نیسان جوک با ایراد مواجه شود، کاربرد دارند. توجه داشته باشید که فقط باید قطعات مورد نیاز را از مراکز معتبر تهیه کرده و از کیفیت آن مطمئن باشید.

معرفی انواع لوازم یدکی نیسان جوک

لوازم یدکی جوک انواع متعدد و زیادی دارد که هر کدام کاربردی دارند. در قسمت زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

موتور فن

طراحی این قطعه برای این است که از گرمای زیاد موتور جلوگیری کرده و رادیاتور را خنک کند. وقتی دمای موتور از حد مجاز بیشتر شود، سنسور‌های حرارتی فعال شده و باعث به کار افتادن موتور فن می‌شوند. فن از طریق رادیاتور جریان هوا را ایجاد کرده و حرارت اضافه موجود در مایع خنک‌کننده را می‌گیرد. این اتفاق سبب کاهش دمای موتور می‌گردد. ‌

منبع آب

وقتی موتور زیاد از حد جوش بیاورد، این منبع شروع به کار می‌کند. کار آن به این صورت است که وقتی سوپاپ باز می‌شود، آب اضافه رادیاتور به وسیله شیلنگ بالایی به طرف منبع انبساط رفته و وارد آن شده و بدین شکل مانع هدر رفتن آب می‌شود.

لنت جلو

از دیگر لوازم یدکی نیسان جوک لنت جلو است. این لنت‌ها به روتور فشار آوروه و سبب ایجاد اصطکاک می‌شوند. این اصطکاک باعث می‌شود ماشین از حرکت‌ایستاده و متوقف شود و با کند شدن سرعت روتور، حرکت چرخ‌های ماشین نیز کم شده و متوقف می‌شود.

شمع موتور

این وسیله به صورتی است که از یک طرف آن الکتریسیته انتقال داده شده و درون سیلندر جرقه زنی رخ می‌دهد. از طرف دیگر، جریان الکتریسیته با ولتاژ بالا به آن وارد می‌شود. این قطعه وظیفه ایجاد انفجار و تولید شعله در موتور را برعهده دارد. برای آن که این احتراق رخ دهد، نیاز به سه عامل حرارت، سوخت و اکسیژن در داخل موتور است.

حرارت مورد نیاز آن به وسیله شمع و با انجام جرقه زنی فراهم می‌شود. آتش اولیه داخل سیلندر توسط شمع ایجاد می‌شود. شمع با توجه به کیفیتی که دارد، بین ۱۵۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر عمر می‌کند.

رکاب

یکی دیگر از انواع لوازم یدکی جوک رکاب است. سرنشینان برای وارد و خارج شدن از ماشین از رکاب آن استفاده می‌کنند. رکاب همانند پله‌ای است که پا را بر روی آن گذاشته و وارد ماشین می‌شوند. این بخش کمک می‌کند تا سرنشینان راحت‌تر وارد ماشین شده و یا از آن خارج شوند.

کمک فنر

این قطعه شبیه پمپ است و وظیفه دارد برگشت فنر‌های تعلیق را کنترل کند تا لاستیک ماشین با سطح جاده تماس برقرار کند. تا وقتی که لاستیک ماشین با جاده تماس داشته باشد، هندلینگ جاده بهینه خواهد بود و ترمز به بهترین شکل انجام می‌شود. بنابراین خودرو به صورت کاملاً متعادل حرکت کرده و امنیت شما بیشتر حفظ خواهد شد. کمک فنر همان پمپ روغن است و در برابر سیال هیدرولیک همانند یک لوله فشار عمل می‌کند. ‌

تسمه دینام

این تسمه با نام کمربند انتقال قدرت شناخته شده و نیروی گشتاور موتور را به دیگر اجزای ماشین چون دینام، اویل پمپ، واتر پمپ و سیستم تهویه منتقل می‌کند. تسمه دینام دارای یک پولی یا قرقره است که به سر میل لنگ وصل است که وقتی تسمه دور آن می‌پیچد، سبب انتقال نیروی حرکت میل لنگ به آن می‌شود.

این قطعه همیشه تحت تنش‌های کششی و حرارتی زیادی است و به همین دلیل نسبت به دیگر اجزا بیشتر در معرض فرسودگی قرار دارد. باید به طور منظم و طبق توصیه‌ای که سازنده ماشین کرده در زمان‌بندی مشخصی آن را عوض کنید.

فیلتر کابین

این لوازم یدکی جوک جلوی ورود باکتری‌ها، گاز‌های خروجی اگزوز، خاک و هر گونه آلودگی به داخل سیستم HVAC را می‌گیرد. این امر موجب پیشگیری از گرفتگی سیستم شده و مشکلاتی در این دسته رخ نمی‌دهد. به طور متوسط بعد از ۱۲۰۰۰ کیلومتر بهتر است، فیلتر را عوض کنید. از طرفی افرادی که جزء گروه‌های حساس هستند و یا آلرژی دارند، می‌توانند زودتر برای تعویض آن اقدام کنند.

درب رادیاتور

درب رادیاتور، بخارات مایع خنک‌کننده را داخل رادیاتور نگه داشته و سبب افزایش دمای موتور و رسیدن به نقه جوش می‌شود. در رادیاتور دو سوپاپ فشار و مکشی تعبیه شده‌اند که فشار بخارات آب را تنظیم می‌کنند. هر کدام از این انواع لوازم یدکی جوک وظیفه مختص به خود را دارند.

کاپوت

این بخش ماشین پوششی بر روی موتور است که سبب نگهداری راحت‌تر از اجزای داخلی آن می‌شود. کیفیت بالایی داشته و معمولاً در برابر ضربات مقاومت خوبی دارد.

گردگیر

این گردگیر وظیفه محافظت از قطعات داخلی ماشین را برعهده دارد. جلوی ورود گرد و خاک به داخل را گرفته و مانع خروج گریس از قطعات می‌شوند.

فولی تسمه سفت کن

این قطعه به عنوان یک واسط بین دو محور منتقل‌کننده قدرت عمل می‌کند. وظیفه آن سفت یا محکم کردن تسمه است تا از عملکرد درست آن مطمئن شود. جنس آن از آهن، چدن و آلومینیوم است و داخل آن شیار‌هایی وجود دارد.

فروشگاه لوازم یدکی جوک

خرید لوازم یدکی جوک از نیسان کالا

نیسان جوک از ماشین‌هایی است که ظاهر جالبی داشته و طرفداران زیادی دارد. در مواقعی که هر کدام از قطعات این ماشین دچار ایراد می‌شود، باید از لوازم یدکی جوک که مخصوص آن است، استفاده شود. لوازم یدکی تمام قطعات ماشین را شامل می‌شود که در صورت بروز مشکل جایگزین قطعات اصلی خواهند شد. متناسب با مشکلی که در ماشین ایجاد می‌شود، باید قطعه مناسب آن را استفاده کرد. درصورت نیاز به خرید لوازم یدکی جوک بصورت نو و یا استوک (کارکرده و دسته دوم) میتوانید به سایت نیسان کالا www.nissankala.com مراجعه و پس از مشاوره خرید لوازم یدکی جوک را انجام دهید.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا