حاشیه

معرفی فیلم مغز های کوچک زنگ زده

معرفی فیلم مغز های کوچک زنگ زده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معرفی فیلم مغز های کوچک زنگ زده

نام فیلم: مغز های کوچک زنگ زده

کارگردان :هومن سیدی

ژانر: معمایی، جنایی ، اجتماعی

سال انتشار: 1396

امتیاز (IMDB): 7.6 از 10

مناسب برای افراد بیشتر از 18 سال

 

بازیگران: نوید محمدزاده، فرهاد اصلانی، فرید سجادی حسینی و…

معرفی فیلم مغز های کوچک زنگ زده

 

خلاصه فیلم

 داستان باندی از فروشندگان مواد مخدر در جنوب تهران است که بسیاری از جوانان و کودکان بی‌سرپرست را از کوچه و خیابان پناه داده‌اند. دو برادر به نام شاهین و شکور رهبری این باند را به عهده دارند اما اتفاقاتی غیرمنتظره، باعث فروپاشی خانواده آنها می‌شود…

مغزهای کوچک زنگ زده

 

درباره فیلم

«خشونت» از آن دسته موضوعاتی است که در کمتر فیلم ایرانی شاهد آن بوده‌ایم و «مغزهای کوچک زنگ زده» شاید یکی از اولین مهم‌ترین فیلم‌های سینمای ایران باشد که با محوریت خشونت پیش می‌رود. در این فیلم شاهد روایت خانواده‌ای هستیم که در ساده‌ترین لحظات زندگی‌شان به نوعی خشونت دچار هستند و بدترین ناسزاها و بد و بیراه‌ها را نثار هم می‌کنند اما خشونت مورد ادعای فیلم تا چه اندازه از پرداخت درستی برخوردار است و آیا می‌توان آن را جدی گرفت یا نسبتی انسانی با آن برقرار کرد؟

با آنکه فیلم در یکی از حلبی‌آبادهای کثیف و سیاه جریان دارد اما خوشبختانه صفت «سیاه‌نما» شامل حالش نمی‌شود. پیش از این، شاهد فیلم‌های زیادی در سینمای ایران بوده‌ایم که با بردن دوربین به یکی از نکبت‌بارترین مکان‌ها و روایتی تحقیرآمیز از چند آدم بی‌خاصیت و بی‌دغدغه، سعی در کوبیدن سیاهی بر سر مخاطب و در بهترین حالت گدایی اشک او را داشته‌اند اما خوشبختانه مسئله محوری در «مغزهای کوچک زنگ زده» اصلا سیاهی نیست بلکه خشونت است و نسبت آن با خشونت؛ و این به تنهایی ساخته همون سیدی را یک پله از سایر فیلم‌های سیاه‌نما جلو می‌اندازد.

 

منبع: انتخاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا