اخبار روزفناوری

اپل M4، M4 Pro و M4 Max را برای سری جدید مک‌بوک پرو خود در اواخر امسال آماده می‌کند، با مدل‌های به‌روزرسانی‌شده Mac mini و iMac که انتظار می‌رود نیز وجود داشته باشد.

اپل M4، M4 Pro و M4 Max را برای سری جدید مک‌بوک پرو خود در اواخر امسال آماده می‌کند، با مدل‌های به‌روزرسانی‌شده Mac mini و iMac که انتظار می‌رود نیز وجود داشته باشد.

M4 به مدل های iPad Pro 11 اینچی و 13 اینچی را اعلام می کند، و تبدیل به اولین تراشه ای می شود که با استفاده از دومین TSMC ساخته شده است. فرآیند نسل 3 نانومتری اکنون اپل سیلیکون در اواخر سال جاری به مک های مختلف منشعب می شود، با گزارش جدیدی که بیان می کند مشتریان باید خود را برای انتشار مک مینی و آی مک با همان SoC آماده کنند. با فرض اینکه اپل با معرفی M3 Pro و M3 Max با نسخه پایه، همان الگوی راه اندازی را اتخاذ کند که با محدوده M3 MacBook Pro انجام داد، به طور بالقوه می توانیم شاهد دو اعلامیه SoC اضافی باشیم.

گزارش جدید بیان می‌کند که انتظار می‌رود مک استودیو و مک پرو قدرتمندتر در سال 2025 عرضه شوند و اپل در حال توسعه M4 Ultra است

مجموعه مک‌بوک پرو M4 قبلاً گزارش شده بود که در سه ماهه چهارم امسال وارد می‌شود. سال، با راه اندازی شامل یک مدل پایه و دو نسخه رده بالا با اندازه نمایشگر 14 اینچ و 16 اینچ. مانند انواع M3، طراحی هر یک از این مدل‌های مک بوک پرو ظاهراً بدون تغییر باقی می ماند، با مارک گورمن از بلومبرگ در نسخه جدیدی از خبرنامه “Power On” خود اشاره می کند که انتظار می رود مدل های مک مینی و iMac به روز شده نیز وارد شوند.

گورمن اضافه می‌کند که مک استودیو و مک پرو در سال 2025 وارد بازار خواهند شد، با اطلاعاتی که قبلاً منتشر شده بود، این دستگاه‌های قدرتمند درمان شده با M4 Ultra. اپل از عرضه M3 برای مک مینی صرف نظر کرد، بنابراین مناسب است که محصول جدید را با چیپست قدرتمندتر معرفی کند. ممکن است پیکربندی‌های دیگری با M4 Pro ارائه شود و M4 Max احتمالاً برای Mac Studio در سال آینده رزرو شده است.

تا آنجایی که عملکرد پیش می رود، ما کاملا تحت تاثیر M4 قرار گرفتیم. برای کسانی که به حافظه خود نیاز دارند، اپل دو نسخه را با هسته‌های CPU و GPU مختلف عرضه کرد. نسخه رده بالا، با یک CPU 10 هسته ای، در اطراف M2 و M3 و در مقابل M3 Pro و Snapdragon X Elite برتری کاملی داشتند. در مورد نوع کمتر قدرتمند با پیکربندی 9 هسته ای، به سختی کندتر بود و با رکوردشکنی امتیاز تک هسته ای در Geekbench 6.

M4 همچنین توانست تقاطع کند امتیاز 4000 در اجرای تک هسته ای Geekbench 6 زمانی که iPad Pro اپل با استفاده از نیتروژن مایع خنک شد. با مدل‌های جدید مک‌بوک پرو که دارای فن خنک‌کننده فعال هستند، نتایج می‌تواند بالاتر از نتایج یک آی‌پد پرو با خنک‌کننده غیرفعال باشد، اما ما واقعاً مشتاقیم که بدانیم M4 و M4 Max چگونه عمل خواهند کرد. متأسفانه، باید چند ماه صبر کنیم تا این ارقام به دست بیایند، بنابراین منتظر به‌روزرسانی‌های بیشتر باشید.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا