پیامک

معرفی انواع ضد آفتاب برای محافظت از نور شدید خورشید

معرفی انواع ضد آفتاب برای محافظت از نور شدید خورشید

معرفی انواع ضد آفتاب برای محافظت از نور شدید خورشید

تابستان ها یک زمان بسیار مناسب برای گشت و گذار در طبیعت، پیک نیک و رفتن به لب دریا می باشد. گذراندن یک روز جذاب در بیرون از خانه می تواند برای افراد بسیار جذاب باشد.  در این گشت و گذار ها. آفتاب تابستان بر پوست افراد می تابد که بسیار مفید است و به آن ها کمک می کند. افراد می توانند ویتامین د لازم و مورد نیاز برای بدنشان را دریافت کنند.

مجله تالاب : اما ماندن طولانی مدت در زیر نور خورشید می تواند خطرات جدی به دنبال داشته باشد. زمانی که شما در زیر نور مستقیم خورشید قرار می گیرید بدنتان اشعه یووی خورشید را دریافت می کند. این اشعه با چشم دیده نمی شود و انواع اشعه ماورا بنفش را دارد.

پرتوهای یوبی برای پوست بسیار مضر هستند در بدترین حالت منجر به سرطان پوست و در بهترین حالت منجر به پیری چین و چروک و خطوط عمیق و جدی همچنین لکه هایی در پوست صورت می شوند.

بنابراین بسیار لازم است در این روزها که بیرون می روید حتماً ضد آفتاب را به همراه داشته باشید. آن را بر روی پوست خود بزنید و مرتبا ترمیم کنید. اما مسئله این است که چه ضد آفتابی مناسب می باشد؟ چه نوع ضد آفتاب هایی در بازار وجود دارند. افراد چگونه ضد آفتاب مناسب را انتخاب کنند. در ادامه این موارد به صورت کامل توضیح داده شده اند. شما بر اساس این موارد می توانید ضد آفتاب مورد نیاز خود را بیابید.

معرفی انواع ضد آفتاب برای محافظت از نور شدید خورشید

انواع ضد آفتاب مناسب پوست های مختلف

در حالت کلی و در بازار دو نوع ضد آفتاب وجود دارد. ضد آفتاب معدنی و ضد آفتاب شیمیایی که در ادامه به طور کامل توضیح داده شده اند.

ضد آفتاب معدنی

نوع اول که ضد آفتاب های معدنی نامیده می شوند دارای رنگ سفیدی هستند که کاملاً بر روی پوست قابل مشاهده میباشند. از آن جایی که این ضد آفتاب ها به عنوان یک لایه بر روی پوست می نشینند به راحتی نیز پاک می شوند.

یعنی با کوچک ترین عرق، آب یا سایشی که ایجاد شود ضد آفتاب از روی پوست پاک شده و اثری از آن باقی نمی ماند. افرادی که از این نوع ضد آفتاب استفاده می کنند باید کاملا مراقب باشند تا ضد آفتاب بر روی پوستشان پاک نشود. همچنین در صورت پاک شدن بلافاصله باید آن را  ترمیم کنند. تا پوست آسیب نبیند.

برای اطمینان از اینکه این ضد آفتاب می تواند حفاظت کافی از پوست را داشته باشد. افراد باید میزان لازمی از آن را استفاده کرده و مرتباً آن را تمدید کنند. این نوع ضد آفتاب ها دارای نان و ذرات می باشند که هرگز نباید استنشاق شوند. بهتر است از مصرف نوع پودری و اسپری آن خودداری شود. زیرا این نان و ذرات برای ریه بسیار مضر می باشند و هرگز نباید استنشاق شود.

ضد آفتاب های معدنی اغلب دارای اکسید روی و مواد فعال تیتانیوم دی اکسید می باشد. گاهی نیز ممکن است ترکیبی از این دو مورد باشند.

معرفی انواع ضد آفتاب برای محافظت از نور شدید خورشید

ضد آفتاب های شیمیایی

ضد آفتاب های شیمیایی به سرعت به پوست جذب شده و به لایه های عمیق زیرین نفوذ می کنند. این ضد آفتاب ها اشعه یووی خورشید را کاملاً جذب کرده و آن را به گرما تبدیل می کنند. سپس سرمای ایجاد شده را نیز از پوست خارج می کنند.

در این نوع ضد آفتاب حتماً اشعه یوبی باید به پوست نفوذ کند. تا به این مواد برسد و تجزیه شود. اما از آن جایی که ضد آفتاب های شیمیایی معمولاً در برابر همه اشعه ها از پوست مراقبت نمی کنند ممکن است باعث آسیب دیدن لایه های عمیق پوست شوند.

در حالت معمول ضد آفتاب های شیمیایی ۲۰ دقیقه طول می کشد تا اثر خود را بر روی اشعه یوبی یا فرابنفش بگذارند. بنابراین اگر شما از این نوع ضد آفتاب استفاده می کنید برنامه ریزی های لازم را داشته باشید.

به عنوان نمونه یکی از مهم ترین کارهایی که باید انجام بگیرید این است که ۲۰ دقیقه قبل از اینکه در معرض نور خورشید قرار بگیرید. ضد آفتاب را به پوست خود بزنید. علاوه بر این اگر مدت زیادی در زیر آفتاب بمانید و نور مستقیم خورشید به پوست شما برخورد کند. ضد آفتاب های شیمیایی ضعیف و بی فایده می شوند و تاثیر خود را از دست می دهند. به همین دلیل لازم است که شما مرتباً ضد آفتاب خود را ترمیم کرده و هر نیم ساعت یکبار آن را تمدید کنید.

نکته بسیار مهم دیگر این است که ضد آفتاب های شیمیایی اشعه uv را دریافت کرده و آن را به صورت گرما آزاد می کنند. این کار برای پوست های حساس ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. علاوه بر این پوست های گرم شده سریع تر از سایر پوست ها دچار لک می شوند.

ضد آفتاب های شیمیایی به این دلیل که به داخل پوست نفوذ کرده باعث می شوند که منافذ پوست مسدود شده و پوست دچار آکنه شود. معمولاً ترکیباتی که در ساختار ضد آفتاب های شیمیایی به کار می رود همسالات اکتی سالات، اکتوکریلن عکسی بنزوئین می باشد.

معرفی انواع ضد آفتاب برای محافظت از نور شدید خورشید

مزایا و معایب انواع ضد آفتاب

ضد آفتاب های شیمیایی و معدنی هر کدام برای یک دسته از افراد مناسب هستند و هر کدام از آن ها به تنهایی مزایای خاص خود را دارند.

علاوه بر این ممکن است معایبی نیز برای نوع های خاصی از پوست ها داشته باشند. بنابراین لازم است افراد مزایا و معایب انواع ضد آفتاب را بدانند تا بتوانند به درستی تصمیم بگیرند. در ادامه برخی از مهم ترین مزایا و معایب ضد آفتاب های معدنی و شیمیایی آورده شده است.

مزایای ضد آفتاب معدنی

استفاده از ضد آفتاب بسیار مهم می باشد. زیرا قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب منجر به ایجاد سرطان پوست و ایجاد چین و چروک ها و لک های بسیاری در پوست می شود. ضد آفتاب های معدنی گزینه بسیار مناسبی برای انواع پوست می باشند. آن ها در برابر اشعه های مضر نور خورشید از پوست محافظت می کنند. ضد آفتاب های معدنی یکی از ایمن ترین ضد آفتاب ها برای پوست های حساس می باشند.

مواد فعالی که در این ضد آفتاب وجود دارند می توانند به راحتی خود را با پوست های حساس سازگار می کند. افرادی که دارای آکنه هستند و پوستشان مستعد آکنه است.

بهتر است از ضد آفتاب معدنی استفاده کنند. زیرا ضد آفتاب های معدنی غیر کومدون زا هستند که هرگز بر روی پوست سبب ایجاد التهاب نمی کنند. اگر این افراد سعی کنند ضد آفتاب معدنی که اکسید روی فعال دارد را تهیه کنند. ممکن است در صورت وجود آکنه پوست آن ها بهتر شده و آکنه هایشان درمان شود.

ضد آفتاب های معدنی یک لایه بر روی پوست ایجاد کرده و مانع این می شوند اشعه های خورشید به درون پوست نفوذ کند. متخصصان پوست می گویند که اغلب ضد آفتاب های معدنی گزینه بسیار مناسب تری برای انواع پوست هستند.

معرفی انواع ضد آفتاب برای محافظت از نور شدید خورشید

معایب ضد آفتاب معدنی

ضد آفتاب های معدنی دارای معایبی نیز می باشند. مهم ترین عیب این ضد آفتاب ها بافت ناسالم و نامطلوبی است که دارند. معمولاً آن ها بافت های ضخیم و تیره دارند. این مورد برای افراد خوشایند نیست. مخصوصاً در صورتی که خانم ها از آن استفاده کرده و بخواهند در کنار ضد آفتاب آرایش کنند.

یکی دیگر از عیب های ضد آفتاب معدنی ردهای سفیدی است که بر روی پوست بر جای می گذارند. افرادی که رنگ پوست تیره دارند معمولاً بیشتر دچار این مشکل می شوند.

اما امروزه شرکت های سازنده این نوع ضد آفتاب ها سعی کرده است که آن ها را از حالت گچی و سفید غیر طبیعی فاصله دهد.

  به آن ها تناژ صورتی بدهد که راحت تر بر روی پوست بنشیند. برندهای مختلفی از این نوع ضد آفتاب وجود دارند که افراد باید سعی کنند متناسب ترین آن ها را نسبت به پوست خود بیابند.

معرفی انواع ضد آفتاب برای محافظت از نور شدید خورشید

مزایای ضد آفتاب شیمیایی

ضد آفتاب های شیمیایی معمولاً ظاهری زیباتر نسبت به نوع معدنی آن دارند و بیشتر مورد مصرف افراد علی الخصوص خانم ها قرار می گیرند. این ضد آفتاب ها نیز دارای مزایا و معایبی هستند.

مهمترین مزیت ضد آفتاب شیمیایی شفاف بودن بافت آن است. ضد آفتاب های شیمیایی معمولاً دارای فرمولاسیونی شفاف هستند. آن ها حالت ژل مانندی دارند و هیچ گونه ردی از خود بر روی پوست باقی نمی گذارند. زیرا به درون لایه های زیرین پوست نفوذ می کنند.

این ضد آفتاب ها استفاده بسیار آسانی دارند و بلافاصله بر روی پوست پخش می شوند و بعد از آن می توان به راحتی آرایش کرد. سازندگان در ساخت این نوع ضد آفتاب تغییرات و ایده های بسیار جذابی به کار گرفتنه اند  که باعث شده روی پوست حس خوشایندی داشته باشد.

این نوع ضد آفتاب ها بافت بسیار سبکی دارند. می توان از آن ها به صورت اسپری نیز استفاده نمود. افرادی که از این نوع ضد آفتاب استفاده کنند هرگز بر روی پوست خود احساس سنگینی نمی کنند. در مواردی نیز ضد آفتاب های شیمیایی دارای خاصیت آرایشی هستند. باعث می شوند پوست زیباتر و درخشان تر به نظر برسند.

معرفی انواع ضد آفتاب برای محافظت از نور شدید خورشید

معایب ضد آفتاب شیمیایی

ضد آفتاب های شیمیایی نسبت به نوع معدنی آن دارای تاثیر کمتری هستند. متخصصان پوست در مورد این ضد آفتاب بر این باورند که ضد آفتاب شیمیایی تاثیر کمتری نسبت به ضد آفتاب معدنی دارد و ممکن است به پوست نیز آسیب برساند.

علاوه بر این ممکن است این نوع ضد آفتاب دارای اثرات زیست محیطی نامطلوبی باشد. گفته می شود که اس پی اف این نوع ضد آفتاب ها بر روی سنگ ها، اقیانوس ها و آب ها تاثیرات منفی دارند. اما به طور کلی سازمان غذا و دارو استفاده از این ضد آفتاب ها را رد نکرده است.

حتی بعضی از متخصصان پوست نیز استفاده از این نوع ضد آفتاب را پیشنهاد می دهند. بنابراین اگر شما نیز ین نوع ضد آفتاب را نسبت به نوع معدنی آن بیشتر می پسندید بهتر است از آن با خیال راحت استفاده کنید و هیچ گونه نگرانی نداشته باشید.

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا