اخبار روزفناوری

اریک اشمیت، مدیر عامل سابق گوگل، 15 سال پیش امروز از هیئت مدیره اپل استعفا داد. استیو جابز قبلاً گفته بود که بینش او ارزشمند خواهد بود

اریک اشمیت، مدیر عامل سابق گوگل، 15 سال پیش امروز از هیئت مدیره اپل استعفا داد. استیو جابز قبلاً گفته بود که بینش او ارزشمند خواهد بود

ممکن است درک اینکه اریک اشمیت، مدیر عامل وقت گوگل، به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره اپل خدمت می کرد، سخت باشد. با این حال، دوره تصدی او در 3 آگوست، دقیقاً 15 سال پیش، زمانی که از سمت خود استعفا داد، به دلیل تنش های فزاینده ناشی از پلتفرم iOS و اندروید گوگل، به طور ناگهانی کوتاه شد. اشمیت دو سال پس از اینکه استیو جابز رسما از اولین آیفون اپل رونمایی کرد، این کشور را ترک کرد.

برای اریک اشمیت امکان نداشت که به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره اپل باقی بماند، به خصوص زمانی که پلتفرم اندروید گوگل در حال رقابت با iOS بود

قبل از انتصاب، جابز نهایت احترام را برای اریک اشمیت قائل بود و معتقد بود که بینش او ارزشمند است، زیرا تجربه او در سال های آینده اپل را راهنمایی خواهد کرد. اشمیت در 29 آگوست 2006 به یکی از اعضای هیئت مدیره غول فناوری تبدیل شد که قبل از تولید اولین آیفون بود. با این حال، با دیدن اینکه چگونه سیستم عامل موبایل گوگل، اندروید، در حال جلب توجه و جذب سهم بازار iOS بود، برای اشمیت دشوار بود که وفاداری ها را بین دو سازمانی که به طور مداوم در حال قفل کردن بودند، تقسیم کند.

چیزی که اوضاع را بیشتر متشنج کرد این بود که جابز از اعضای هیئت مدیره اپل وفاداری تزلزل ناپذیر خواست. گوگل قبلاً در یک تجارت کاملاً متفاوت بود، اما این قبل از معرفی اندروید بود، و به زودی، هر دو نهاد با یکدیگر رقابت کردند و اشمیت را بین یک سنگ و یک مکان سخت قرار دادند. طبیعتاً حفظ این موقعیت یک چالش بود و طبق بیانیه مطبوعاتی اپل که در 3 اوت 2009 منتشر شد، جابز خروج اریک اشمیت را اعلام کرد.

“اریک یکی از اعضای هیئت مدیره عالی اپل بوده است و زمان ارزشمند، استعداد، اشتیاق و خرد خود را برای کمک به موفقیت اپل سرمایه گذاری کرده است. متأسفانه، با ورود گوگل به کسب و کارهای اصلی اپل، با اندروید و اکنون سیستم عامل کروم، اثربخشی اریک به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره اپل به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، زیرا او مجبور است به دلیل تضاد منافع احتمالی خود را از بخش های بزرگتری از جلسات ما کنار بگذارد. . بنابراین، ما متقابلاً تصمیم گرفتیم که اکنون زمان مناسبی است که اریک از سمت خود در هیئت مدیره اپل استعفا دهد.”

همانطور که توسط Cult گزارش شده است از Mac، اپل و گوگل نیز توسط کمیسیون تجارت فدرال مورد بررسی قرار گرفتند، که انتصاب اشمیت را برای مقامات مشکوک تر کرد. با فرض عدم استعفای مدیر عامل سابق گوگل، رگولاتورها ممکن است آن را به عنوان یک نقض بالقوه ضد انحصار تلقی کرده باشند. بعداً گزارش شد که جابز از تصمیم خود برای وارد کردن خود پشیمان شده است و همچنین گوگل را به دلیل ادعای پاره کردن رابط کاربری آیفون برای اندروید به «جنگ گرما هسته‌ای» تهدید کرده است. در پایان، این فقط یکی از آن داستان‌های جالبی است که مردم اغلب فراموش می‌کنند و یک قطعه هیجان‌انگیز از تاریخ فناوری می‌سازند.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا